Ga naar inhoud

Partities veranderen


Aanbevolen berichten

En wat is je vraag precies?\r\n\r\nGezien de grootte van je schijf ga ik er van uit dat je Windows XP hebt. En daar moet je van weten dat Windows niet in staat is de grootte van je partities aan te passen zonder eerst te formateren. Programma\'s als Partition Magic kunnen dat wel.\r\n\r\nOverigens zou ik er geen A-schijf bij maken. Historisch gezien is het heel gek als de A-schijf iets anders is dan een diskette-station.
Link naar reactie
Partition Magic is toch wel het slechtste partitie programma wat ik ken, overigens werkt die niet in Vista en heeft Vista zelf een partitie manager die dat heel goed kan, logisch station verkleinen, extended partitie verkleinen aan de C: kant en de C: vergroten, aan de andere zijde ook de extended partitie verkleinen en een vrije ruimte houden voor Linux, voor de root, eventueel een home dir en een swap partitie, Linux werkt niet met schijfletters.\r\n\r\nBetere partitieprogjes zijn, Acronis Disk Director Suite en Paragon Partition Manager, beide werken in Vista, Gparted is een gratis en OS onhafhankelijke partitie manager die werkt vanaf een cdrom, ook erg goed.
Link naar reactie
Heb ik tot laat in de avond lopen te **. Acronis Disc Suite (probeer versie) gedownload en geïnstalleerd. Blijkt het dat je alleen partities kan maken met de [U]minimum groote[/U] :@ . gParted gedownload en geinstalleerd. Op hd en USB Memorystickje. Kreeg hem niet opgestart.\n\nIk ga nu gewoon mijn hd formatteren.
Link naar reactie
Probleem is verholpen. Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd. Daarbij heb ik mijn partities veranderd:\r\n\r\nC:\\ = 50 Gig\r\nD:\\ = 43 Gig\r\n\r\n[I]Vraag:[/I] Nu denk je waar blijft die andere 7 Gig?\r\n[I]Antwoord:[/I] Die gaat op aan mijn Herstel-Partite. Ik werk nl. met een VAIO pc.\r\n\r\nMet vriendelijke Groet Tom.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...