Ga naar inhoud

Pc upgrade, processor koeler moeilijk vast te krijgen


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.\nIk heb gister mijn Pc upgrade binnen gekregen, leuke setup met de volgende onderdelen :\nIntel E8400 boxed\nGigabyte EP45C DS3R (crosfireX, 4*DDR2 of 2*DDR3)\n2*2Gb OCZ PC2 6400 geheugen\nSamsung Spinpoint F(1?) 640Gb\nCoolermaster realpower 520W (modulaire voeding)\nSaphire Radeon 4870 512Mb\n\nNu heb ik net mijn processor op mij moederbord gemonteerd en nu ik de koeler erop heb gezet (wat erg zwaar ging naar wat ik gewend ben met CPU koelers) staat het moederbord achter de processor wat bol, wat mij niet gezond lijkt, heeft iemand hier ervaring mee op S775 systemen en de 45nm cpu koeler?\nIk heb de boel nog niet in de kast gemonteerd en alleen maar de CPU en boxed koeler gemonteerd.\n\nGroeten Richt.
Link naar reactie
Ff vraagje dan.... Aangezien het een boxed is , zitten die pennetjes die je naar beneden moet drukken er wel goed in?\nIk zou hem er helemaal vanaf halen en dan eerst controleren of alle 4 die pennetjes omhoog staan, en dan diagonaal de pennetjes aandrukkken. Ook kan het heel soms voorkomen dat de pasta strip op de koeler niet goed zit.\nFf checken en dan zou het toch moeten kunnen lukken.\nGreetz Leen
Link naar reactie
[quote=dutch-online;413300]inderdaad als er 1 niet goed in het bord zit heb je een probleem.[/quote]\ndie zitten er allemaal in, maar alleen heb ik dan het probleem dat die doorbuigt, maar goed, ik haal de Thermaltake golden orb II wel van mijn AMD systeempje af en zet daar de boxed AMD weer op, dit is waardeloos, die thermaltake zit ook montage spul bij voor S775.
Link naar reactie
Die aandrukpinnen dienen eerst naar rechts en de witte pinnen uitgetrokken, dan plaats je hem, daarna dien je hem te borgen door de aandrukpinnen naar links te draaien.\r\n\r\nDenkelijk zijn ze nu erin gedukt op de borgstand met de witte pinnen al ingedrukt, dan is het ten eerste heel moeilijk plaatsen en komt er veels te veel duk op het mobo.
Link naar reactie
[quote=Lange Pier;413313]Die aandrukpinnen dienen eerst naar rechts en de witte pinnen uitgetrokken, dan plaats je hem, daarna dien je hem te borgen door de aandrukpinnen naar links te draaien.\n\nDenkelijk zijn ze nu erin gedukt op de borgstand met de witte pinnen al ingedrukt, dan is het ten eerste heel moeilijk plaatsen en komt er veels te veel duk op het mobo.[/quote]\n\nNee, ik druk die zwarte dingen er pas in als die witte erdoor heen zijn (anders past het niet natuurlijk) maar dan buigt het moederbord bol naar acheteren.\n\n[IMG]http://files.lahautelande.fr/upload/koeler_probleem.png[/IMG]
Link naar reactie
[quote=Lange Pier;413319]Druk je dan niet veels te hard om te borgen? lijkt mij het enige wat dan over blijft en dan druk je de koeler ook naar beneden, het borgpinnetje er even indrukken is voldoende.\n\nDie dingen vaak genoeg geplaatst en nooit dit probleem tegengekomen.[/quote]\nik weet het ook niet echt, maar goed, heb toch liever een koeler die met schroefjes aan het moederbord vast zit, tis nu opgelost met een andere koeler. :D
Link naar reactie
[QUOTE=Richt;413346]ik weet het ook niet echt, maar goed, heb toch liever een koeler die met schroefjes aan het moederbord vast zit, tis nu opgelost met een andere koeler. :D[/QUOTE]\r\n\r\nDat het moederbord bij de processor licht gebogen is, dat is normaal.\r\nDoor het goed aandrukken van de vier pennen van de koeler (wat dus NIET licht gaat, maar waar je behoorlijk wat druk voor uit moet oefenen), trek je het moederbord een beetje naar die pinnen toe. De processor wordt in het midden van die pinnen naar beneden gedrukt en gehouden door het koelblok, dus logischer wijze trekt het moederbord dan een beejte krom. Daar is het moederbord op gebouwd, dus niks om zorgen over te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;413693]Kijk dat maakt nu het verschil in beoordeling.;)\r\n\r\nJij gaat af op een plaatje :D en ik ging af op de tekst in zijn eerste bericht:o\r\n\r\nverder alles goed hoe gaan de zaken ???;)[/QUOTE]\r\n\r\nNee, ik ga niet uit van \'alleen\' een plaatje, ik ga uit van mijn ervaringen.\r\nDe moederborden zijn er op gemaakt dat ze een bepaalde bolling cq kromming kunnen weerstaan. Zolang je het moederbord niet hoort kraken, zit je nog binnen de tolerantie van de weerstand van het moederbord.\r\nEn bedankt voor jouw interesse hoe het mij gaat, het gaat goed en nog steeds druk met de zaken......
Link naar reactie
[QUOTE]Zolang je het moederbord niet hoort [COLOR=\"Red\"]kraken[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nOf het goed is om een moederbord te laten kraken... Vooral met een dubbelzijdige printplaat!\r\nWaarom zou je het risico nemen?!\r\n\r\nEen goede processorkoeler heeft gewoon een degelijke \"[COLOR=\"Lime\"]Backplate[/COLOR]\" zodat het moederbord goed wordt ondersteund en er helemaal [COLOR=\"RoyalBlue\"]niets[/COLOR] wordt [COLOR=\"Red\"]kromgetrokken[/COLOR].\r\n\r\nEen boxed koeler is ontwikkeld om lekker snel en super goedkoop te kunnen assembleren... Lekker makkelijk voor de fabrikant!\r\n\r\nErg slecht voor de consument, want een boxed koeler maakt altijd veel meer herrie en koelt stukken minder dan een goede koeler, wat altijd ten koste gaat van de levensduur van de processor! \r\n\r\nEen goede computerwinkel zal altijd adviseren om de boxed koeler te vervangen.
Link naar reactie
[QUOTE]Of het goed is om een moederbord te laten kraken... Vooral met een dubbelzijdige printplaat!\r\nWaarom zou je het risico nemen?![/QUOTE]\r\n\r\nJe moet het moederbord ook niet laten kraken, zogauw je dat gekraak hoort, ben je te ver gegaan.... Buigen doen ze wel, dat hoort gewoon zo.\r\n\r\n[QUOTE]Een goede processorkoeler heeft gewoon een degelijke Backplate zodat het moederbord goed wordt ondersteund en er helemaal niets wordt kromgetrokken[/QUOTE]\r\n\r\nOnzin, zelfs de beste koelers hebben vaak helemaal geen backplate. De enige reden dat er (vaak) een backplate bij geleverd wordt, is omdat ze die koelers maken voor meerdere sockets.\r\n\r\n[QUOTE]Een boxed koeler is ontwikkeld om lekker snel en super goedkoop te kunnen assembleren... Lekker makkelijk voor de fabrikant![/QUOTE]\r\n\r\nJa, en toch zijn ze vaak ook gewoon erg goed..... Zou die koeler niet goed (genoeg) zijn, dan kreeg de fabrikant toch echt erg veel te maken met RMA en daar zitten ze echt niet op te wachten.\r\n\r\n[QUOTE]Erg slecht voor de consument, want een boxed koeler maakt altijd veel meer herrie en koelt stukken minder dan een goede koeler, wat altijd ten koste gaat van de levensduur van de processor! [/QUOTE]\r\n\r\nOok onzin. De standaard koelers van Intel zijn gewoon fluisterstil. Dat ze een paar graden minder goed koelen dan een koeler van bijvoorbeeld € 50,-, dat is waar, maar dat wil zeker niet zeggen dat de levensduur van de processor minder wordt.\r\nHoeveel processoren hebben jij of kennissen in jouw omgeveing al \'versleten\' bij het gebruik van de standaard koeler????\r\nDe processoren overleven de rest van de pc vaak vele malen, ook met de stock-cooler.\r\n\r\n[QUOTE]Een goede computerwinkel zal altijd adviseren om de boxed koeler te vervangen[/QUOTE]\r\n\r\nDat is niet waar, zoiets adviseer je alleen bij mensen die gaan overclocken of bij mensen waarvan je weet dat je voor de rest een slecht koelbare kast verkoopt..... In dat laatste geval kan je zeker niet van een \'goede\' computerwinkel spreken.\r\n\r\nVan de honderden pc\'s die ik met stock-coolers heb verkocht, heb ik nog nimmer 1 pc terug gekregen met een versleten processor of warmteproblemen (anders dan stof).
Link naar reactie
[QUOTE]Je moet het moederbord ook niet laten kraken, zo gauw je dat gekraak hoort, ben je te ver gegaan.... Buigen doen ze wel, dat hoort gewoon zo.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik kan kiezen tussen een processorkoeler die het moederbord niet af nauwelijks laat doorbuigen en een koeler die het moederbord meer laat doorbuigen is de keus toch vrij snel gemaakt...\r\n\r\nUit uw bericht valt waarschijnlijk op te maken dat u computerverkoper bent?\r\n\r\nMet alle respect: Ik had niet de intentie om u te beledigen en ik begrijp uit ervaring waarom de computerhandel wordt \"gedwongen\" tot concessies.\r\nVeel (privé) klanten hebben de “Hollandse ziekte”... (Hoe [COLOR=\"Red\"][COLOR=\"red\"][B]DUUR[/B][/COLOR][/COLOR] is dat verkoper?) en zijn niet geïnteresseerd in hoogwaardige computer onderdelen, maar vinden de prijs het allerbelangrijkste.\r\nWant als \"dezelfde\" computer bij \"Piet Goedkoop\" 10 euro \"goedkoper\" is, dan gaat de (goedgelovige) klant naar Piet. (Wat Piet in de systeemkast stopt is verder niet zo interessant, als het er op papier maar goed uitziet).\r\n\r\nDus een backplate zorgt niet voor een sterkere en stabielere verbinding met het moederbord dan 4 plastic push pins?!\r\n\r\nIk heb nooit gezegd dat boxed koelers slecht waren, alleen dat er veel betere alternatieven zijn. Die zorgen dat je een koeler (ook bij 100% systeembelasting) niet hoort; een relatief kleine boxed koelerfan is qua geluidproductie nooit te vergelijken met een 120mm fan.\r\n\r\nU heeft zeker gelijk dat de boxed koeler ervoor zorgt dat een processor niet \"overlijdt\", maar daar is wel alles mee gezegd.\r\nZoals u al opmerkte is de boxed koeler ook gevoeliger voor stof, wat makkelijk tot oververhitting kan leiden, omdat simpelweg het koeloppervlakte van de boxed koeler kleiner is dan van een koeler die een 120mm fan gebruikt.\r\n\r\nVooral de geluidsproductie is de allerbelangrijkste reden waarom je de boxed koeler zou kunnen vervangen; mijn kennissen en ik willen graag een computer die je nauwelijks hoort; (Wat betekent dat de geluidsproductie niet boven de 20 dB(a) uitkomt). En dan heb ik het niet over mensen die overclocken.\r\n\r\nU gebruikt het woord \"onzin\" vaak, maar of dit overeenkomt met de realiteit...\r\nHet woord fluisterstil, ik zal het geen onzin noemen, maar een professional gebruikt gewoon dB(a), want wat voor de een \"fluisterstil\" is, is voor een ander een storend geluid.\r\n\r\n[QUOTE]Van de honderden pc\'s die ik met stock-coolers heb verkocht, heb ik nog nimmer 1 pc terug gekregen met een versleten processor of warmteproblemen (anders dan stof).[/QUOTE]\r\n\r\nWeer een keuze van de klant, een goede systeemkast zorgt ervoor dat stof buiten de systeemkast blijft en zich niet kan vastzetten tussen de koelribben van een koeler.\r\nMaar ja, Piet heeft een perfect en superstil, systeemkassie dat net zo goed is, voor maar de helft van de prijs...
Link naar reactie
[QUOTE]Uit uw bericht valt waarschijnlijk op te maken dat u computerverkoper bent?[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt....\r\n\r\n[QUOTE]Met alle respect: Ik had niet de intentie om u te beledigen en ik begrijp uit ervaring waarom de computerhandel wordt \"gedwongen\" tot concessies.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben allerminst beldigd, maar \'gedwongen\' worden tot concessies, dat is niet altijd waar...\r\nHet is namelijk zo, dat consessies vaak lijden tot mindere kwaliteit en daardoor ook de prestaties of de levensduur van een product aanzienelijk lager kunnen verlagen.\r\nDe klanten merken dit ook en dit heeft weer tot consequentie dat de klant \'of\' niet tevreden is met de prestaties cq mogelijkheden van de pc (slechte reclame voor de pc-zaak en dus ook minder tevreden klanten), \'of\' dat er meer uitval plaats vind, waardoor A) de klanten minder tevreden zijn en B) er voor de verkoper meer kosten aan hangen (RMA) en meer tijd kwijt is aan het verhelpen.\r\nVandaar dat niet elke pc-zaak consessies doet op de belangrijke onderdelen.\r\nAangezien de klanten al meer bewust worden van kwaliteit en betrouwbaarheid, letten de klanten tegenwoordig toch niet meer zo veel op een paar euro minder, maar eerder op een betere kwaliteit.\r\n\r\n[QUOTE]Veel (privé) klanten hebben de “Hollandse ziekte”... (Hoe [COLOR=\"Red\"][COLOR=\"red\"][B]DUUR[/B][/COLOR][/COLOR] is dat verkoper?) en zijn niet geïnteresseerd in hoogwaardige computer onderdelen, maar vinden de prijs het allerbelangrijkste.[/QUOTE]\r\n\r\nDie bestaan nog inderdaad, maar dat is (gelukkig) niet meer de grootste groep, bij mij tenminste niet..... Uiteraard is het van belang dat de verkoper de klant GOED voorlicht over de mogelijkheden en de verschillen in kwaliteit van de onderdelen, daar valt en staat alles mee....\r\n\r\n[QUOTE]Want als \"dezelfde\" computer bij \"Piet Goedkoop\" 10 euro \"goedkoper\" is, dan gaat de (goedgelovige) klant naar Piet. (Wat Piet in de systeemkast stopt is verder niet zo interessant, als het er op papier maar goed uitziet).[/QUOTE]\r\n\r\nIk krijg ook heel veel klanten die ooit eerst bij \'Piet Goedkoop\' een pc hebben gekocht en nu dus inzien dat goedkoop niet altijd samengaat met kwaliteit.....\r\n\r\n[QUOTE]Dus een backplate zorgt niet voor een sterkere en stabielere verbinding met het moederbord dan 4 plastic push pins?![/QUOTE]\r\n\r\nDie 4 push-pins zijn sterk genoeg, ik heb nog nooit een moederbord of koeler gezien die losgeraakt is. Dit zit gewoon erg goed....\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb nooit gezegd dat boxed koelers slecht waren, alleen dat er veel betere alternatieven zijn. Die zorgen dat je een koeler (ook bij 100% systeembelasting) niet hoort; een relatief kleine boxed koelerfan is qua geluidproductie nooit te vergelijken met een 120mm fan.[/QUOTE]\r\n\r\nHoeveel ervaring heb je met de stock-coolers van de moderne Intel processoren? Want nogmaals, die zijn HEEL stil, ook bij volledige belasting.\r\n\r\n[QUOTE]U heeft zeker gelijk dat de boxed koeler ervoor zorgt dat een processor niet \"overlijdt\", maar daar is wel alles mee gezegd.[/QUOTE]\r\n\r\nOnzin, de stock-cooler koelt gewoon erg goed, ook bij volledige belasting. Deze koeler houdt de processor temperatuur gemakkelijk 10-tallen graden onder de maximale temperatuur van de processor.\r\n\r\n[QUOTE]Zoals u al opmerkte is de boxed koeler ook gevoeliger voor stof, wat makkelijk tot oververhitting kan leiden, omdat simpelweg het koeloppervlakte van de boxed koeler kleiner is dan van een koeler die een 120mm fan gebruikt.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb helemaal niet opgemerkt dat de boxed koeler gevoeliger is voor stof.....\r\nIn tegendeel, bij de moderne koelers staan de koelribben zo ver uit elkaar, dat in een \'normale\' werkomgeving er nooit zoveel stof tussen kan blijven zitten dat de koeler verstopt raakt. Ik had het in dit geval meer over de koelers van jaren geleden, waarbij de koelribben veel dichter op elkaar zaten en de fan niet \'open\' was.\r\n\r\n[QUOTE]Vooral de geluidsproductie is de allerbelangrijkste reden waarom je de boxed koeler zou kunnen vervangen; mijn kennissen en ik willen graag een computer die je nauwelijks hoort; (Wat betekent dat de geluidsproductie niet boven de 20 dB(a) uitkomt). En dan heb ik het niet over mensen die overclocken.[/QUOTE]\r\n\r\nMet de juiste behuizing en een stock-cooler is het systeem gewoon stil.....
Link naar reactie
Boxed coolers van intel, breek me de bek er niet over open. Je bordt zal bij pushpins altijd wel een bolling hebben. Maar pushpin koolers zijn er eigenlijk voor gemaakt om hem er pas op te zetten als je je bord hebt gemonteerd. Zo kan je bord ook niet echt bol komen te staan.\r\n\r\nIk vind deze koelers van intel standaard altijd luidruchtig en heb er een Hyper 212 van coolermaster op zitten. Deze zet je met een achterplaat vast op je moederbord, altijd handig bij een cooler van bijna een kilo.
Link naar reactie
[QUOTE=KaleKopHagenees;414236]Boxed coolers van intel, breek me de bek er niet over open. Je bordt zal bij pushpins altijd wel een bolling hebben. Maar pushpin koolers zijn er eigenlijk voor gemaakt om hem er pas op te zetten als je je bord hebt gemonteerd. Zo kan je bord ook niet echt bol komen te staan.\r\n\r\nIk vind deze koelers van intel standaard altijd luidruchtig en heb er een Hyper 212 van coolermaster op zitten. Deze zet je met een achterplaat vast op je moederbord, altijd handig bij een cooler van bijna een kilo.[/QUOTE]\r\n\r\nIk monteer ze altijd voordat ik het moederbord in de kast plaats, dat is gewoon de beste manier want dan kan je ook goed aan de onderzijde zien of de pinnen goed door het moederbord heen zijn gegaan.\r\n\r\nOver het geluidsniveau, ik begrijp jullie niet hoor.... die standaard koelers van de C2D en de QC processoren zijn gewoon erg stil en bij een afgesloten kast hoor je ze ECHT niet..... sluiten jullie de koeler wel op de goede aansluiting op het moederbord aan? :confused:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...