Ga naar inhoud

Een DVD maken


Aanbevolen berichten

Ik heb een HDD-videocamera. Als ik filmen op de tv bekijk rechtstreeks vanuit de camera, is het beeld over een heel beeldscherm.\r\nAls ik filmen naar de pc importeer en op de pc afspeel, krijg ik boven en onder het beeld zwarte randen. Het beeld wordt dus smaller. Maar er wordt niets afgesneden.\r\nHet zelfde geldt voor het bekijken met een DVD.\r\nHoe kan ik het verhelpen?\r\nIn ieder geval bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;413135]waar speel je op de computer mee af??\r\n\r\nmet powerdvd kun je bijvoorbeeld het beeld slim rekken.[/QUOTE]\r\n\r\nEigenlijk, ik wil vooral een beeld over een heel tv-beeldscherm krijgen.\r\nIk heb al geprobeerd tv-instellingen te wijzigen. In 4:3, 16:9 en pan&scan (16:9 of 2:35:1 beeld voor 4:3 of 16:9 scherm). Niets helpt.\r\nVolgens mij is er iets met de software voor het branden...
Link naar reactie
Hierbij stel ik mijn vraag iets duidelijker.\r\nIk heb een HDD-videocamera. Hiermee film ik in 16:9 formaat.\r\nAls ik filmen op de tv bekijk rechtstreeks vanuit de camera, is het beeld veelvullend.\r\nAls ik filmen naar de pc importeer en daar afspeel, krijg ik zwarte balken boven en onder. Het beeld wordt dus smaller. Maar er wordt niets afgesneden. Op de pc gebruik ik Picture Motion Browser die werd meegeleverd met de camera.\r\nAls ik mijn filpen op een DVD zet en daarna op de tv bekijk, krijg ik ook zwarte balken boven en onder...\r\nHoe kan ik een veelvullend beeld krijgen? Vooral op de tv.\r\n\r\nIn ieder geval bedankt.
Link naar reactie
[quote=Wout_1971;413174]Hierbij stel ik mijn vraag iets duidelijker.\nIk heb een HDD-videocamera. Hiermee film ik in 16:9 formaat.\nAls ik filmen op de tv bekijk rechtstreeks vanuit de camera, is het beeld veelvullend.\nAls ik filmen naar de pc importeer en daar afspeel, krijg ik zwarte balken boven en onder. Het beeld wordt dus smaller. Maar er wordt niets afgesneden. Op de pc gebruik ik Picture Motion Browser die werd meegeleverd met de camera.\nAls ik mijn filpen op een DVD zet en daarna op de tv bekijk, krijg ik ook zwarte balken boven en onder...\nHoe kan ik een veelvullend beeld krijgen? Vooral op de tv.\n\nIn ieder geval bedankt.[/quote]\n\nDat kan er wel eens mee te maken hebben dat je PC scherm geen 16:9 is. Breedbeeld PC schermen zijn vrijwel altijd 16:10, en dan krijg je, als je 16:9 films bekijkt, het zogenaamde letterbox effect, die zwarte balken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...