Ga naar inhoud

Programma voor verandere CSS kleurcodes


Aanbevolen berichten

Als het maar geen bewegend gif is, want dan moet je een animatie-programma gebruiken...\nVoor een normale niet bewegende gif is de achtergrond alsvolgt te wijzigen:\n\n\nDubbelklik op de zwart/wit vierkanten. Er opent een venster waar je een hexkleur in kunt vullen of zelfs een kleur uit het palet kunt aanklikken\n\n[ATTACH]12977[/ATTACH]\n\nSelecteer met het toverstafje (4e linksboven van de gereedschappen) de achtergrond van de gif en zorg dan dat je nieuwe kleur als achtergrond staat ingesteld (in mijn geval rood). Klik op knippen en voila... een nieuwe achtergrondkleur. Ik zou hem dan nog wel even wat bijwerken.\n\nMisschien is er een betere methode, maar dit is er eentje.\n\n\n[ATTACH]12978[/ATTACH]
Link naar reactie
Als het maar geen bewegende gif is, want dan moet je een animatie-programma gebruiken...\nVoor een normale niet bewegende gif is de achtergrond alsvolgt te wijzigen:\n\n\nDubbelklik op de zwart/wit vierkanten. Er opent een venster waar je een hexkleur in kunt vullen of zelfs een kleur uit het palet kunt aanklikken > OK\n\n\n[ATTACH]12980[/ATTACH]\n\nZorg dat je nieuwe kleur in de 2 vierkantjes als achtergrond staat.\nSelecteer met het toverstafje (gereedschappen 4e van links) de achtergrondkleur van de gif en kies Vullen met AG-kleur...\n\n\n[ATTACH]12979[/ATTACH]\n\nJe zult de vulling nog een beetje moeten bijwerken.\n\n\n\nDat je in jouw geval gewoon wit blijft tekenen komt omdat je even de voor- en achtergrondkleur moet wijzigen door op de pijltjes te klikken.
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor jullie snelle reactie.\r\nHelaas gaat het nog steeds niet goed.\r\nIk klikte op vullen met AG-kleur, en toen werd het hele plaatje wit.\r\nHoe kan ik dit verhelpen?\r\n\r\n-edit-\r\nIk gebruik de code #1C86EE\r\nkan ik deze wel gebruiken?\r\nmet alleen nummers zoals 660000 gaat het wel goed.\r\n\r\njellewouters
Link naar reactie
Pfffffffffff...\n\nJa het gaat wel. Ik baalde al als een stekker omdat ik de instelling niet kon vinden. De plaat moet ingesteld zijn op de RGB-modus (Rood/Geel/Blauw)..\nVInd je onder Afbeelding > Modus >RGB\n\nGaat prima dan..\n\n[ATTACH]12989[/ATTACH]\n\n\noei.... Doc had het al genoemd\n\n[quote=Doc!;409508]Ik weet niet precies hoe dit werkt bij The Gimp, maar in Photoshop is het zo dat een .GIF bestand altijd een Indexed kleurmodus is en die moet eerst omgezet worden naar RGB voor je het plaatje kunt bewerken.[/quote]
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;410195]Superstom...[/QUOTE]\r\nValt wel meer hoor. Je zult heus niet de enige zijn die zich zo nu en dan verwart tussen RGB en CMYK.\r\n\r\nYMC in CMYK staat voor Cyan, Magenta, Yellow. Ofwel Blauw, Roze, Geel. Gooi die volgorde om en je hebt Roze, Geel, Blauw. Neem nu daar de eerste letters van. Dan heb je precies datzelfde RGB wat dan eigenlijk voor Rood Groen Blauw staat.\r\nDe K in YMCK staat overigens voor Key [0] (zwart)\r\n\r\n\r\n\r\n[0] The “K” in CMYK stands for key, as in four-color printing, cyan, magenta, and yellow printing plates are carefully keyed or aligned with the key line of the black key plate.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...