Ga naar inhoud

Hoe maak ik een zwarte achtergrond achter een flashvideo filmpje


Aanbevolen berichten

Flash video\'s zijn sterk gecomprimeerde filmpjes die normaal in klein formaat (een kwart van een beeldscherm) worden bekeken.\r\nOm het beeld er mooier uit te laten zien wil ik het filmpje weergeven met een zwarte achtergrond ipv de lichtgrijze map-achtergrond die ik nu krijg. \r\nWeet iemand hoe ik dat kan doen? Ik gebruik XP-SP3 en een Applian FLV player.\r\n\r\nAntonius.
Link naar reactie
[QUOTE=Doc!;408040]Rechts klikken > Document Properties > Background color?\r\n\r\nVolgens mij maakt hij dan ook de achtergrond van de rest van het scherm zwart als je een Flash file afspeelt.[/QUOTE]\r\n\r\nBij rechtsklikken op een flash file is er wel een optie Eigenschappen echter geen vervolgoptie Achtergrondkleur (Windows XP). Hetzelfde geldt voor ieder willekeurig document of map, m.a.w. ik kan zo geen zwarte achtergrond creëren.\r\nWat wel kan is het bureublad zwart maken en de flash file daarop afspelen, maar dan blijf ik tegen al die gele mappen aankijken die op het bureaublad staan. Ook geen succes dus. \r\n\r\nAnno 2008 zou je (zelfs in XP) de achtergrond van een filmpje dat wordt afgespeeld in een flv-speler toch zwart moeten kunnen maken, zou je denken.\r\nIk blijf in voor suggesties.\r\n\r\nAntonius.
Link naar reactie
Aha, dus het is een .swf file en niet een .fla file (bronbestand).\nDan kun je er niks aan aanpassen tenzij je een flashrip programma van internet haalt waarmee je de .swf omzet naar .fla en daar de boel aanpast. \n[url=http://www.flash-decompiler.com/?gr=stf03&gclid=CJK4g_6AupUCFQ5NQwoda3BERA]Hier kun je er één downloaden[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Doc!;408610]Aha, dus het is een .swf file en niet een .fla file (bronbestand).\r\nDan kun je er niks aan aanpassen tenzij je een flashrip programma van internet haalt waarmee je de .swf omzet naar .fla en daar de boel aanpast. \r\n[url=http://www.flash-decompiler.com/?gr=stf03&gclid=CJK4g_6AupUCFQ5NQwoda3BERA]Hier kun je er één downloaden[/url][/QUOTE]\r\n\r\nVoor alle duidelijkheid: het gaat hier om [B].flv [/B]files (flash video files)\r\ngedownload van YouTube mbv de Free Download Manager die ik weergeef met de gratis Applian FLV Player.\r\n\r\nHoe zou ik deze bestanden tegen een zwarte achtergrond kunnen afspelen, dat is de precieze vraag. \r\nLogischerwijs zou je zeggen dat de opvulling van de achtergrond een onderdeel van de player software zou moeten zijn. Met andere woorden ik moet ze met een andere flv-player die wel een optie achtergrondkleur heeft afspelen. Maar welke speler zou dat dan zijn?\r\nOf is er een betere truuk?\r\n\r\nAntonius.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...