Ga naar inhoud

slechte kwaliteit digitale fotoweergave op LCD TV


Aanbevolen berichten

Als ik een mooie diapresentatie heb gemaakt op een DVD met Moviemaker, dan is de kwaliteit van de presentatie op mijn Panasonic HD LCD TV erg slecht. De foto\'s zijn gemaakt met een NIKON D50 spiegelreflexcamera in de hoogste resolutie en fijn afstemming.\r\nExperimenten met andere resoluties gaven geen beter resultaat. Iets beter is het resultaat als ik fotobestanden rechtstreeks als JPEG op DVD of CD brand. Zijn er programma\'s die wel een sprankelend resultaat geven?
Link naar reactie
Dat wordt waarschijnlijk niet veel beter ook. Met een Full HD TV zal het wel meevallen (maar alleen als je ze rechtstreeks als JPG op schijf zet en je DVD speler dat aankan), maar dan zit je meestal nog steeds met het feit dat een DVD speler doorgaans maar 480p beeld geeft, dus 480 pixels verticaal. Dat houdt dus in dat je foto\'s, hoe hoog je de resolutie ook zet, automatisch in kwaliteit verminderd worden.\n\nJe kunt die Full HD resolutie eigenlijk alleen benutten met een Blu-Ray speler, een HD-DVD speler of één van de HD consoles (Xbox 360 en PS3). Ook als je een PC rechtstreeks aansluit haal je die resolutie wel, en je kunt misschien ook rechtstreeks van geheugenkaartjes lezen (sommige moderne TV\'s kunnen dat).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...