Ga naar inhoud

Tv-zenders op je Beamer


Aanbevolen berichten

Hallo daar,\r\n\r\nik zou graag TV-zenders op mijn toekomstige beamer willen hebben. Maar mijn vraag is, hoe doe ik dit?\r\n\r\nIk heb al redelijk wat afgezocht en ik vond verschillende mogenlijkheden\r\n\r\n1. Beamer met Tv-tuner. Alleen kan ik geen goeie beamers vinden met een TV-tuner.\r\n2. Pc aansluiten welke een TV-tuner kaart heeft en dan met een s-video kabeltje naar je beamer en geluid komt van PC boxen.\r\n\r\nMaar zou dit ook kunnen met een dvd-speler? Coax kabel in de tv-in op je dvd-speler en dan (denk ik) met een s-video kabel naar je beamer maar hoe zit het dan met het geluid?\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie reacties ;).
Link naar reactie
Met je dvd speler niet ,,wel met een dvd recorder ,want daar zit een tv tuner in.\nJe kunt ook gewoon een digitale tv decoder op een beamer aansluiten van de kabelproviders of van digitenne.\nAls je genoegen neemt met de standaard zenders heb je bij de kabelproviders zelfs geen extra abonnement nodig ,je moet alleen de decoder aanschaffen met kaartje.\nBij ziggo(@home) is nu een aanbieding van zo\'n ding voor slechts 39 euro. (tv reklame en bcc)
Link naar reactie
Oke, dan koop ik even een dvd recorder dat lijkt mij het beste;). Maar dan gewoon de coax in de dvd recorder en s-video kabel naar de beamer en geluid komt van een appart apparaat (Sony receiver STR-KS100P weet niet wat de algemene benaming is... ) maar dat werkt los van de tv. Zo zou het toch moeten werken ?
Link naar reactie
Even een reactie van iemand met een beamer en TV zenders erop ;)\n\nTwee dingen waar je rekening mee moet houden:\n1. Tv kijken op de beamer gaat prima via DVD recorder of video. Een DVD recorder heeft mijn voorkeur i.v.m. de beeldkwaliteit en de aansluitmogelijkheden voor beeld (beamer) en geluid (op mijn digitale versterker).\n2. Wanneer je een video of DVD recorder gebruikt als tuner voor je beamer kun je niet naar een andere zender kijken terwijl je opneemt zoals dit wel kan op een TV. De doorschakeling van het coax signaal heb ik in elk geval nog niet voor elkaar gekregen. Iemand een idee om dit op te lossen?\n\nTot slot, mocht je meer info willen over opties voor aansluitmogelijkheden laat het weten...Succes! :rolleyes:
Link naar reactie
[quote=stevie;387707]Even een reactie van iemand met een beamer en TV zenders erop ;)\n \n \n2. Wanneer je een video of DVD recorder gebruikt als tuner voor je beamer kun je niet naar een andere zender kijken terwijl je opneemt zoals dit wel kan op een TV. De doorschakeling van het coax signaal heb ik in elk geval nog niet voor elkaar gekregen. Iemand een idee om dit op te lossen?\n \n[/quote]\n \nDat kan ook alleen maar als je een tuner in je beamer hebt ,en deze ook op de coax(antenne) kabel aansluit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...