Ga naar inhoud

DVD blijft bij afspelen even hangen


Aanbevolen berichten

Hoi, onlangs heb ik een video op dvd overgezet en gebrand met Nero 7 essentials. (OEM versie). Hiervoor heb ik de keuze gemaakt dvd bestanden branden. Echter bij het afspelen van de dvd blijft deze na een uur afspelen even \"hangen\", het blijft dan even stilstaan om vervolgens na een paar seonden gewoon verder te gaan. Heeft iemand dit ook gehad en/of heeft iemand voor mij een oplossing?
Link naar reactie
waarmee speel je \'m af??\r\nmet de pc kan je last hebben van energie instellingen (een harde schijf die uit gaat of juist start)\r\nook ben ik geen vrientjes meer met PowerDvd 7.\r\n\r\nop een stand alone speler denk ik eerder aan een brand foutje of schade aan de dvd\r\nik neem aan dat je \'m al een keer schoon gemaakt hebt.\r\n\r\nje kan \'m een keer opnieuw branden (niet al te hoge snelheid).
Link naar reactie
[QUOTE=AutoRon;382896]Het is inderdaad een double layer. Ik heb het ook eens gezien bij een gewone film, maar deze was op een gewone dvd gebrand. Of zou deze dan geript zijn van een double layer?[/QUOTE]\nKan, zou je moeten meten hoeveel tijd er afgespeeld is ?\n\nNogmaals, weet hier niet zo veel, maar heb zoiets gelezen.
Link naar reactie
[quote= R.K. op ftd forum]\r\nHallo Mensen,\r\n\r\nIk kom steeds vaker dvd-9\'s tegen op *** hetgeen ik echt toejuich.\r\n\r\nEchter er doet zich een probleem voor wat veel mensen NIET weten.\r\n\r\nDVD Layer break : Waarom is het zo belangrijk!!!\r\nAls een dvd goed gemaakt is dan zal de dvd-author een layer break gecreëerd hebben op een punt wat rustig is, Chapter/Scene wisseling bijvoorbeeld. De layer break is wel rond de 50%, maar is vaak net iets meer, bijvoorbeeld 50.82%.\r\n\r\nWat men ook moet weten is dat er een IFO-File is die de dvd-speler excact verteld van hoe de dvd-struktuur in elkaar zit. Deze info is van essentieel belang om alles probleemloos te laten verlopen. Als de fisieke layer break anders is dan omschreven in de ifo kan men eventueel problemen verwachten. Dit is uiteraard niet wenselijk !!!! [/quote]\r\n\r\ndan komt het er dus op aan om zelf op een goede plaats een layer-break te maken.\r\n\r\n(goed gedacht Erik)
Link naar reactie
Ja, Google en je vind meer, maar dan heb je nogal wat Engelstalige teksten:\n\n[url]http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-107337.html[/url]\n\nOngeveer deze tekst:\n[COLOR=\"Indigo\"]\"If you\'re going to HAVE TO use Double LayerL media because of filesize, simply rip your original, purchased DVD with DVD Decrypter v.3.5.4 in .ISO read mode and then use DVD Decrypter in ISO Write mode (or IMGBurn) to use the .MDS file to burn your DL DVD. Everything will fit on the disc with no compression - and you will have gained the peace of mind of not having to concern yourself with proper placement of the layer break...\n\nOr... you could rip your backup your way and burn it your way using PcgEdit to edit the correct files (layer break) and then compile a new .ISO and burn.[/COLOR]\"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...