Ga naar inhoud

DVD branden met Pinnacle Studio 8.6


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie heeft er raad/advies voor mij?\r\nSinds kort een nieuwe PC en programma Pinnacle gekocht. Heb intussen al 70 DVD gebrand (die werken) vanaf mijn camcorder. Nu de laatste tijd werken vele nieuw gedrande DVDs niet meer op recorder en PC. Gemerkt dat, als ik de film samenstel er soms \r\nplotseling een menu verschijnt om te trimmen terwijl ik dat niet opgevraagd heb. Als de film dan is samengesteld en ik een menu gemaakt heb, ga ik \"film maken\" aanklikken. Het hele proces wordt afgehandeld en duurt 2½ uur. Het branden zelf is heel snel klaar. Meestel weet ik dan al dat de DVD niet zal werken. Als ik de film opnieuw laat branden op dezelfde DVD wordt deze uitgeworpen omdat er wat opstaat. (voor mij dus niet zichtbaar)\r\nSoms zijn het 3 DVDs achter elkaar die fout gaan en dan weer ineens 2 goed. Intussen al 21 foute DVDs. Ik ben immidels gestopt met branden. Ook mijn boekje van \"Computer Idee. Pinnacle Studio 8\" geeft geen oplossing voor dit probleem. Wie weet raad?\r\nIk ben technisch niet zo handig met de PC. Een echte gebruiker.\r\nHenny Caarls (yoeri)
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;372513]heb je andere schijven in gebruik als voorheen ??[/QUOTE]\nBedankt dutch-online in iedergeval voor uw reaktie. Een teken van antwoord, reaktie of leven krijgen is al veel betekenend\r\nIk plaats de ruwe film op mijn C schijf. en als de film is gelukt op een DVD, plaats ik de ruwe film op een losse 750 Gb schijf om te bewaren.\r\nHenny Caarls (yoeri)
Link naar reactie
wat dutch bedoeld: worden er ander dvd\'s gebruikt om te branden.\nook kunt u eens op de site van de fabrikant van de brander kijken of er nieuwe drivers zijn.\nook graag wat meer info over het systeem, merk brander, windows vista / xp\nzijn er soms nieuwe programma\'s geinstaleerd??\n\n[quote=yoeri]Ik plaats de ruwe film op mijn C schijf[/quote]\nspelen de films wel vanaf de harde schijf??\n\nwat betreft het forum, het was beter geweest om dit topic te starten in \nmultimedia >> branden of video bewerken\n\nedit: modje gevraagd topic te verplaatsen
Link naar reactie
Turn\r\nHeb zondag een bericht gemaakt met atwoord op alle vragen.Mogelijk dat ik een fout heb gemaakt en het niet is geplaatst. Weet nog niet precies hoe dit programma werkt. Ik zie het ook niet meer staan net als uw vragen, maar die had ik opgeschreven.\r\nNogmaals antwoord op uw vragen.\r\nIk heb niet kort geleden nieuwe programma\'s geïnstalleerd.\r\nVoor het branden gebruik ik elke keer, ook als het fout is gegaan, nieuwe DVD schijf TDK DVD+R 4,7 GB 1-16x speed.\r\nIk heb Windows XP. De films neem ik op vanaf Sony camcorder naar de C schijf. Na een film samengesteld te hebben brand ik deze op de DVD, Als later blijkt dat de DVD werkt, verplaats ik de ruwe (onbewerkte film) van de C schijf naar een externe desk schijft van 750 GB.\r\nDe brander is: ATAPI DVD A DH20AIP en bij de instellingen staat de snelheid op 5X.\r\nZondag weer twee DVDs gebrand en die werkten weer goed.\r\nHoop dat u voldoende heeft aan deze informatie en alvast bedankt voor de hulp.\r\nHenny Caarls (yoeri)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...