Ga naar inhoud

Trage klok


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goede nacht, Forum; \r\nIk zit met een probleempje en nu weet ik niet of het thuis hoort bij : A) Hardware; B) software of C) Systeembeheer. Als ik word door gesluisd naar het juiste forum is dat ook fijn. \r\nWelnu mijn probleem; Als ik mijn Laptop opstart dan staat de klok(links onder) een paar uur achter. De klok zet ik dan gelijk via Windows Time Server. Laat ik dan de Laptop stil staan, ik werk er niet mee, er draaien geen rare zware Proramma\'s en de onderkant voelt licht warm aan. Dan staat na 3 á 4 uur de tijd al 1 uurtje achter. Maar als ik de klok op het scherm laat staan en ik werk gewoon door dan loopt de secondewijzer wel gewoon door. Kunt u mij zeggen wat er aan schort. Licht het aan de interne batterij of is het probleem groter; en loopt mijn Laptop op zijn laatste benen. Het is welliswaar een tweedehands HP OmniBook 6100 met Win Xp Pro (sp2), Intel Pentium III Mobile CPU 1000 MHz en een kloksnelheid van 727 MHz. volle geheugen banken met 512 MB. Of moet ik een goede klokken maker raadplegen.\r\nOja, de netspanning gaat er niet van af.\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nReve.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hmm, Heb ik geprobeerd. Maar de klok loopt ook traag als de net spanning gewoon aanwezig is. Maw, Stekker in het wandcontactdoos, computer opstarten, klok gelijk zetten, computer niet gebruiken en niet afsluiten maar gewoon op tafel laten staan.\r\nDan nog ,na verloop van tijd loopt, de klok achter. Als ik even naar de windows klok kijk dan staat de secondewijzer soms wat langer stil.?.
Link naar reactie
Even ter info: \"services\"bereik ik via \"Configuratiescherm\" -> \"Systeembeheer\" -> \"Services\" ? :?\r\nIk zie daar alleen \"Windows Time\" Status: Gestart Opstarttype: Automatisch.\r\nOf kijk ik verkeerd?\r\nVoor de zekerheid in Uitvoeren \"net start w32time\" ingevoerd.\r\nNu maar afwachten of de klok gelijk blijft lopen.\r\n\r\nIs het eigenlijk schadelijk als mijn klok achter/langzamer gaat lopen? Of alleen irritant en blijft alles gewoon werken?
Link naar reactie
Het is alleen irritant als je b.v een datum en tijd invoegt in word dan pakt hij de systeem tijd.\nMaar de bios batterij heeft niets met de stroomtoevoer te maken via het 220 net.\nOok bij een desktop kan de batterij leeg raken en die zitten altijd op de stroom voorziening. Ik zou toch even proberen om de bios batterij te verwisselen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...