Ga naar inhoud

Gebruik verkeerde DVD's


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds jaar en dag brand ik DVD\'s met Nero Burning Rom 6. Gebruik altijd dezelfde DVD\'s Platinum DVD-R 8x. So far so good. Mijn brander is de NEC DVD_RW ND-2500A. De schrijf snelheid staat vlgs NeroInfo Tool op 32x ingesteld.\r\n\r\nMaak ik net een nieuw pak DVD\'s open krijg ik tot mijn schrik bij het branden direct de boodschap van NERO \"illegal disc\" en \"could not burn disc at once\". De boel bekeken en wat blijkt : ik heb nu per abuis DVD 16x gekocht ipv 8x.\r\n\r\nHet lijkt er dus op dat mijn NEC brander deze DVD\'s niet aan kan ? CD\'s kan ik nml wel gewoon branden. Is er een manier om deze DVD\'s toch te kunnen gebruiken.... ik heb er nml 50 !\r\n\r\nIk wacht jullie reacties af \r\n\r\nGr Sullio
Link naar reactie
[url]http://support.necam.com/Optical/downloads/FlashFirmware/readme.asp?ID=4[/url]\n\nAls je de uit leg accepteert, kun je het firmware bestand downloaden,lees wel eerst de uitleg goed. anders kon je probleem nog wel ens makkelijker opgelost gaan worden.\nNamelijk een verprutste DVD-brander, zodat je een nieuwe moet kopen.
Link naar reactie
Ga naar deze website: [url]http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm[/url]\nen download daar dvdidentifier of dvdinfo\n\nInstalleer één van die beide\ndruk een dvd in je brander en lees de medicacode uit\nKijk nu op de website in welke klasse deze thuis hoort.\n\nIk heb ook altijd Platinum gebruikt en kocht ze altijd bij webwinkel x, prima spul.\nKocht daarna ook Platinum bij webwinkel y en alle 100 prut.\n\nBleek een andere mediacode van winkel y uit klasse 4, terwijl de anderen van winkel x uit klasse 2 waren. Klasse 4 werd aangegeven als \"uitermate geschikt om te voorkomen dat je kringen op tafel krijgt\".\nAls ik nu DVD\'s bestel kijk ik altijd welke mediacode het is.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;364179]daar zit het probleem, als de brander 8x is zal het niet lukken\r\n\r\nandersom als de brander 16 of 18 x is kun je wel 8 x schijven gebruiken.\r\n\r\nDat denk ik niet, want ik heb ook 8x brander die prima met 16x schijfjes omgaat, wel met 8x snelheid natuurlijk ;) . Is ook een Nec, maar nog niet zo oud (ruim 2 jaar).
Link naar reactie
[QUOTE=herbert;364143]Ga naar deze website: [url]http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm[/url]\nen download daar dvdidentifier of dvdinfo[/QUOTE]\nThanks ! Net even de disks die ik net gekocht heb gechecked. (de eerste die ik ooit kocht)\n\nHet zijn trouwens Sony disks 16x voor op een 8x recorder (uit begin 2004), en die staat net vijf minuten op te nemen zonder foutmelding dus....\n\nAls je goed kijkt op de verpakking van Sony, dan staat er \n 1x -[B]16x[/B]\nDus een 8x recorder zou het toch moeten doen ? Hij brandt gewoon niet sneller dan 8x.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;364197]en hoe is het branden verlopen.???;)[/QUOTE]\nSmooth, en ik ben verrast van de kwaliteit.\nIk heb eerst op de laagste kwaliteit (480 minuten op een disk) een 25 minuten serie opgenomen op een Sony -RW, en daarna op één na hoogste kwaliteit (120 min. op een disk) een uurtje op die Sony -R disk.\n\nZiet er verrassend uit voor mij. Zoals gezegd, de eerste DVD in mijn leven.\n\nHad dat ding gekregen als defect apparaat, moest weggegooid worden, maar ach, wie weet.\nEen dagje aan het opknappen geweest, waaronder het vervangen van enkele opgezwollen elco\'s, en een paar koelgaten in de bodem er bij geboord, en wat meer koeling verbeterd, en whala, hij schijnt het te doen.\n(was al voor de derde maal defect met dezelfde klacht)
Link naar reactie
(Even Off topic om het af te leren:\r\nBalen van die ontwikkeling dat in zo\'n ding weer een case-fan gepropt zit. Wat mankeert die ontwerpers toch.\r\n\r\nEen interface foutje van dit ding is dat standaard de \"Power Saving\" (ergens in een menuutje) [I]uit[/I] staat.\r\nDat wil practisch zeggen dat dat ding eigelijk nooit uit gaat, maar in een stanby stand terecht komt waarbij\r\n\r\nA: de case-fan wél uit gaat\r\nB: maar de power consumptie nog steeds 17,6 Watt is. (34 Watt werkend)\r\nC: als voordeel het apparaat wel snel paraat is wanneer je het nodig hebt.\r\n\r\nMaar die power consumptie is na een paar jaar op die stand te veel voor de Elco\'s in de voeding, en die begeven het. Te heet.)\r\n\r\nDe bovenkap van binnen. Mag je raden aan welke kant de voeding zit.. . :rolleyes:\r\n[ATTACH]11859[/ATTACH]
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;364249]dus gewoon stekker eruit na gebruik :D[/QUOTE]\nNee, \"Power Saving\" aanzetten, dan gaat alles uit na tien seconden, maar bij het weer activeren duurt het ruim twee minuten voordat \"loading\" (weergegeven op het display) eindigt, en het ding écht klaar voor gebruik is. Moet blijkbaar veel \"laden\" en een stabiele voedings-spanning krijgen voordat ie klaar voor gebruik is.\nMaar veel gebruikers blijken die stand niet te kennen (geen default) en dan verbrandt dat ding na lange tijd. \nBlijkt bekende klacht voor dat model. JVC heeft er zelf jaren over gedaan om er achter te komen wat het probleem was, en gaf allerlei half gare fixes uit, totdat iedereen de elco\'s zag gaan opbollen, en de temperatuur er omheen eens ging meten. Sommige elco\'s kregen te maken met 95 Celcius.
Link naar reactie
[QUOTE=herbert;364104][url]http://support.necam.com/Optical/downloads/FlashFirmware/readme.asp?ID=4[/url]\r\n\r\nAls je de uit leg accepteert, kun je het firmware bestand downloaden,lees wel eerst de uitleg goed. anders kon je probleem nog wel ens makkelijker opgelost gaan worden.\r\nNamelijk een verprutste DVD-brander, zodat je een nieuwe moet kopen.[/QUOTE]\r\n\r\nDan ga ik de update maar proberen, begreep nml dat de 8x DVD\'s steeds moeilijker verkrijgbaar worden. Klinkt wel behoorlijk heftig : een verprutste DVD-brander...\r\n\r\nHoop dus maar dat alles goed gaat én dat mijn brander dan ook de 16x kan branden !\r\n\r\nTrouwens , als ik een systeemherstelpunt aanmaak vlak voor update firmware, kan ik dan indien mijn brander helemaal niet meer werkt ;-( de update van de firmware ongedaan maken als ik terug ga na het herstelpunt vóór update ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...