Ga naar inhoud

DVD-rom station leest geen DVD's meer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Zelfde probleem hier. Hoe oud is die laptop? Ik heb namelijk bedacht dat \'ie wel eens versleten kon zijn. Optische stations in laptops gaan sowieso vroeg of laat stuk, en vervangen is een dure aangelegenheid.\r\n\r\nMijn DVD+/-RW leest nu nog cd\'s en niet-zelfgebrande data-dvd\'s. Cd\'s branden gaat ook, maar de rest weigert \'ie. Ik denk versleten. Als iemand een ander idee heeft, graag!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Welliswaar geen laptop, maar misschien wel een idee waar het aan kan liggen:\r\n\r\nik heb een Acer PC, met daarin standaard een DVD-ROM/CD-RW combodrive. Na verloop van een paar jaar kon hij geen CD\'s meer lezen of branden, DVD\'s leest hij als een trein.\r\nIk uiteraard een nieuwe DVD/CD brander aangeschaft en in mijn PC gemonteerd. Bij het monteren van de DVD drive en het goed instellen van de master/slave instellingen had ik voor het gemak voorzichtig de kabel van de combodrive eruit getrokken. Daarbij viel het me op dat er één pinnetje miste bij de aansluiting. Blijkbaar is die afgebroken bij het onvoorzichtig verplaatsen van de PC ooit.\r\nIk heb toen een test uitgevoerd door de tweede aansluiting op de combodrive aan te sluiten, en die deed het weer als een zonnetje.\r\nToch maar de DVD-brander er in gezet (zonde van \'t geld anders :P), en direct die kabel vervangen.\r\nMisschien is er bij jullie ook zoiets gebeurt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...