Ga naar inhoud

virschil lichtscribe en printable


Anoniem2

Aanbevolen berichten

lightscribe doe je met je brander , cd/dvd omdraaien en de speciale laag \r\ndie er op zit wordt bewerkt door de laser.\r\nnodig : een brander die het kan;) en brandsoftware die het kan (bv nero).\r\n(er zijn al een aantal topics open over lightscribe, dus ff zoeken)\r\n\r\nprintable cd/dvd doe je met je printer. Op het schijfje zit een laagje dat inkt op kan nemen (dus papier-achtig).\r\nnodig : printable cd/dvd en een printer met een speciaal laatje.\r\nwant geloof me als je \'m tussen de rollen van een gewone printer door perst\r\ngaat de muziek kwaliteit hard achteruit:-P;)
Link naar reactie
[QUOTE] INog vraagje: wat bedoelt men met \"bulk\" en \"Labelflash\" en DVD-ram als het om branders gaat[/QUOTE]\n\nMet Bulk word volgens mij grote partijen bedoeld, Labelflash is een ander formaat Lightscribe, deze 2 zijn NIET compatible, en DVD-Ram is een lees/schrijf formaat net zoals DVD +/- : zie [URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/DVD-RAM\"]Hier(klik)[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE]Labelflash is een ander formaat Lightscribe, deze 2 zijn NIET compatible[/QUOTE]\n[QUOTE]Labelflash is denk ik een ander woord voor lichtscribe[/QUOTE]\nDit is wel verwarrend, dus eigenlijk kan ik best een lightscribe kopen ?\n[QUOTE]Met printables kan je ook in kleur werken, met lightscribe niet[/QUOTE]\nKlopt dit ? Deze afbeelding heeft toch wel kleur ?\n[IMG]http://opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=10496[/IMG]\n-Kan een lightscribe brander ook gewoon lezen en branden zonder te lightscriben ?\n-Wat bedoeld men met schrinkfolie ?
Link naar reactie
Je hebt Labelflash branders, en je hebt Lightscribe branders, zo ook Labelflash DVD\'s en Lightscribe DVD\'s.\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=349564&postcount=5[/URL]\nHier een linkje naar een voorbeeld van Lightscribe van ons aller ctraltdelete\n[URL=\"http://images.google.nl/images?q=labelflash%20media&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_nlNL231NL231&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi\"]Hier(Klik) [/URL]\neen linkje naar een paar voorbeelden van Labelflash, zoals je ziet is Lightscribe zilverkleurig, en Labelflash is blauw.
Link naar reactie
[QUOTE=luigi;356071]\r\nKlopt dit ? Deze afbeelding heeft toch wel kleur ?\r\n[IMG]http://opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=10496[/IMG]\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nnee hoor die afbeeldingen zijn alleen de achtergrond kleur van de schijf\r\nen het donkere is er in gebrand door de laser, hoe donkerder hoe langer de laser op dat plekje heeft gebrand.\r\nzie het zo : je neemt een groen vel papier en je print daar een weg op (zwart asfalt) en zie daar je hebt een weg met aan 2 kanten gras, terwijl je alleen zwarte inkt hebt gebruikt.
Link naar reactie
Maar als je printable neemt heb je een speciale printer nodig ? en je hebt nog eens kosten aan de inkt. Een lightscribe brander kost 2 euro meer als een gewone, en je hebt er geen extra onkosten aan.\nWeet er iemand een goede aanbieding voor goedkope lightscribe schijfjes ? k\'heb al op opus.nl gechekt en daar heb je er 25 voor 13.20 euro. Iemand nog iets goedkoper gezien ? ALs je die schijfjes koopt staat daar dan ook nog een merk op, of kan je er gowoon je prent opzetten zonder dat je nog iets ziet dat het niet echt is ?\nKan je eigenlijk gemakkelijk een cd-cover van internet(cdcovers.cc) op je dvd lazeren of is dit enkel voor text ?
Link naar reactie
[QUOTE=luigi;356243] ALs je die schijfjes koopt staat daar dan ook nog een merk op, of kan je er gowoon je prent opzetten zonder dat je nog iets ziet dat het niet echt is ?\r\nKan je eigenlijk gemakkelijk een cd-cover van internet(cdcovers.cc) op je dvd lazeren of is dit enkel voor text ?[/QUOTE]\r\n\r\nje kan er alles op printen wat je wil, dus ja ook covers.\r\nje zal uiteraard altijd zien dat het lightscribe is en dus geen orginele cd.\r\ngeen idee of er merken/logo\'s op de schijfjes staan
Link naar reactie
Met lightscribe cd\'s/dvdkan je ook alles erop zetten. Tekeningen worden ook erg mooi. Lightscribe heeft in mijn ogen maar 1 nadeel waar niet over gesproken wordt.... en dat is de tijd om de tekening te \'branden\'. Om de tekening in de beste kwaliteit te branden ben je ruim 15 tot 20 minuten bezig per cd/dvd. Voordeel is dat je er later nog wat bij kan \'printen\'. Lightscribe onthoudt het beginpunt. Alleen ben je dan weer dezelfde tijd bezig omdat ring voor ring geprint/gebrand wordt.\r\n\r\nVoor de kosten ben je met lightscribe goedkopen uit maar wel langer bezig\r\nlightscribe kan niet in kleur maar heeft ook iets bijzonders\r\nde tijd om een cover te printen op lightscribe duurt lang
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Als je puur als hobby bezig bent met het maken van dvd\'s, dan is lightscribe een lerg euk alternatief voor de oudere manier van dvd\'s maken (met een stift de inhoud op de dvd/cd schrijven).\r\nEn zo duur zijn lightscribe dvd-schijfjes ook niet (als je ze via bovengenoemde opus.nl koopt bijv. = zeker 2x zo goedkoop als in de winkel!).\r\nEigen covers maken of van films de orginele dvd-cover van cdcovers.cc downloaden en op de labelkant van de lightscrive-dvd branden kan dan wel wat tijd vergen en niet van kleur zijn (duh!), maar het lijkt mij erg omslachtig om een kleurenafdruk via een printer te moeten printen en deze daarna weer op dvd te plakken/drukken.\r\n\r\nIk heb sinds kort een lightscribe-brander en ben er (op een enkele fout tijdens het branden daar gelaten) erg tevreden mee.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;362001]Er zijn dvd\'s die je in een printer kunt stoppen ,,printable dvd,s.\r\nEen printer die deze kan bedruken is niet eens zo duur ,en het resultaat zal er beter uit zien dan lightscribe.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, ik heb juist zo\'n apparaat aangeschaft waar dit ook mee kan, en ik vind het resultaat prachtig! Ook leuk als je eigen foto\'s op een cd zet, en je er een eigen foto ook op kan printen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...