Ga naar inhoud

Powerline netwerk setup?


SteefEl

Aanbevolen berichten

Weet niet of dit het juiste topic is, maar stel mijn vraag hier maar. Onderwerp is Powerline adapters, ofwel een thuisnetwerk via het stroomnet. Na een verhuizing heb ik sinds kort interactieve TV. Maar mijn TV staat in de woonkamer en hier lopen geen ethernet-kabels heen. Ik wil geen gaten in mijn plinten/vloer boren om toch kabels te gaan leggen. En de kabel dwars door de woonkamer vind ik toch niet zó mooi.... Daarnaast wil ik boven een netwerkverbinding voor mijn PC en mediaspeler. Ik wil nu via mijn stroomnet, een netwerkverbinding opzetten. Dit wil ik als volgt doen : - Router aansluiten op powerline adapter - powerline adapter bij TV aansluiten op TV - powerline adapter boven met 2 ethernet uitgangen aansluiten op PC en mediaspeler - evt. nog een powerline adapter om mijn wifi boven te verbeteren Enkele vragen: - Ik heb twee elektra-groepen in mijn huis, zal dit voor problemen zorgen? - Welke snelheid is aan te raden dat een adapter moet hebben, veel adapters kunnen max 500 Mbps wat 62.5 MB is. Er wordt aangeraden met streamen minimaal 5MB snelheid te hebben, en dit is wat ik boven met de mediaspeler doe. Is 1000Mbps dan overkill, of slim om alvast te nemen, ivm de telkens hogere resolutie die beschikbaar komt? - Kunnen verschillende merken met elkaar communiceren? - Met welke merken/versies hebben jullie goede ervaringen? Andere handige tips? Ik hoor ze graag. Alvast bedankt
Link naar reactie
Ik heb enige tijd geleden een heel huis mogen voorzien van diverse 500-sets van Devolo. De eis van die mensen was dat ze o.a. van internet films konden streamen op HD vanaf enkele raspberry pi's en laptops. Daarbij wilden ze vanaf iedere computer (behoorlijk grote) bestanden kunnen delen. En ik kan je zeggen dat het fantastisch werkt zonder zichtbaar bufferen!! Daar er aan de eis was voldaan heb ik eerlijk gezegd verder geen snelheidstests gedaan. Maar daar het netwerk door het hele huis ligt en er daardoor gebruik wordt gemaakt van verschillende groepen mag ik aannemen dat de verschillende groepen in dit geval niet teveel snelheid weg nemen. Gezien de prijs is het raadzaam om met een set (basis en een satelliet) te beginnen en daarmee te testen. Ieder huis kan namelijk verschillend zijn en ik kan geen beloften maken. Er zijn twee type satellieten: Met doorvoer voor stroom en zonder. Vergelijk even de prijs van beiden voor aanschaf want het verschil is aanzienlijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...