Ga naar inhoud

Externe HDD Freecom 400 GB stuk


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk heb hem van de bank laten vallen nu tikt ie alleen nog maar.:o Als ik thuis ben ga ik hem ff aansluiten uit zijn behuizing hoop dat ie nog herkent word, iemand nog ideeen hoe ik mijn data eraf kan krijgen. Naar bedrijf opsturen hoeft niet te duur maar zou wel leuk zijn als ik mn backups eraf kan halen en spellen die opgeslagen staan.\r\n\r\nAlvast bedankt voor reacties !\r\n\r\nGrtz Jim
Link naar reactie
@Cuizenier: Volgens mij maak je op die manier alleen maar meer kapot, in plaats dat je het beter maakt. Als het je eens is gelukt, dan is dat pure toeval. \n\nIk zou het niet proberen, zeker niet als je het gaat opsturen naar een bedrijf. Dat is echter wel duur. \n(Ik weet het niet zeker, maar ik heb gehoord dat de kosten ervan op kunnen lopen tot €1000-1500.)
Link naar reactie
Daarover ben ik het weer niet met jou eens,maar ga geen welles nietes spelletje spelen.\r\nGa ervan uit,de schijf wordt niet opgestuurd voor de bestanden te redden.\r\nVoor dit geld koop je 10 nw schijven.\r\nDe schijf werkt niet,wat let je dan om mijn suggestie niet op tevolgen,\r\nkan hij gelijk bij het oud ijzer.\r\nDit is mijn mening,zo zou ik het doen.
Link naar reactie
Ik heb toch niets te verliezen ik ga hem niet opsturen. Wat erop staat zijn wallpapers, films, cds, backup\'s, jammer vind ik dat er een hele hoop opstond wat nog gebrand moest worden en backup\'s.\r\nIk ga nu iig ff erop tikken met een schroevendraaier steeds harder :) zoals Cuizenier al zegt en op tweakers stond ook zon mooie guide maar die ben ik ff kwijt. Heb even met mn vader gepraat en er komt een 1 TB Backup geval met een bootable image van mijn HDD (PC) en nieuwe externe HDD. Die externe HDD die stuk is was de Backup HDD maar gebruikte hem ook voor films.
Link naar reactie
Wat ik niet snap is dat zo\'n ding echt wel wat kan hebben, en toch kapot is.\nIk zou veel eerder denken dat de externe behuizing defect is, en dat je heel goed je best moet doen om hem zonder behuizing in een computer te zetten.\n\nCheck met je ogen/vergrootglas de print goed.\n\nMisschien de simpele jumper kwestie master/slave dat hij niet herkend wordt?\nProbeer eens een andere computer misschien ?\nVraag eens een computer-winkeltje, die hebben configuraties klaar staan waarbij ze direct kunnen zien of dat ding herkend wordt ?\n\nEcht, zo\'n ding gaat niet gauw kapot op die manier.\n\n(aan de andere kant: alleen maar tikken is ook niet goed...)
Link naar reactie
Behuizing is goed want daar draait nu een 200 GB Maxtor in als vervanging, print is in orde.\r\nDing word niet herkend en hij rammelt niet er is niets gebroken denk ik vanbinnen.\r\nHij is niet zo heel hard gevallen en stekker was eruit gegaan dus hij draaide alleen maar een beetje uit nog. Hij is gevallen van zon 20 - 30 cm hoogte. Ik heb ook WD schijven en die gaan mee naar LAN party\'s die kunnen wel goed tegen klappen zelfs tijdens het draaien ! Samsung schijven is echt brak. Er zit er ook 1 in mn server van 250 GB dus hopen dat die het goed blijft doen.
Link naar reactie
[QUOTE=jim565656;338699]Behuizing is goed want daar draait nu een 200 GB Maxtor in als vervanging, print is in orde.[/QUOTE]\r\nDat is slecht nieuws ja.\r\n\r\nKan de print er niet af ? paar torque schroefjes ? Vaak zitten de koppen- en motor aansluitingen tegen de print \"gedrukt\" of geplugged. Misschien verschoven ?\r\n\r\nJa, ik probeer me nu voor te stellen hoe zo\'n 7200 toerenschijf terechtkomt alstie onder een bepaalde hoek draaiend geraakt wordt. Zal de motor wel een deuk opgelopen hebben.\r\n\r\n(in memorium... \"We hadde je so lief as bekap, we sijn alleen fergete een bekap te make...\")
Link naar reactie
[quote=jim565656;338646]Ik heb nu een Maxtor 200 GB in de behuizing zitten dus dat werkt weer, ik speel verder niet op de garantie mede omdat ik een boor in de behuizing heb gezet en garantie label eraf is.\nWat ze op tweakers zeggen is nachtje in de vriezer ? Zou dit helpen ?\nKan het altijd proberen :)[/quote]\n \nJa, persoonlijk zou ik er verder niet mee gaan rommelen, behalve dan misschien op de vloerbedekking laten vallen met de andere kant.\nAls er geen uiterlijke beschadigingen waren had ik hem opgestuurd met de klacht dat hij het niet meer doet.\nHad je hem misschien vergoed gehad, meestal doen ze daar niet zo heel erg moeilijk over.\nWas te proberen.\nMaar ja, als je erin hebt zitten boren enz. ja dan ben je alle garantie in iedergaval kwijt, dat is niet zo moeilijk.\n \nHet diepvries gebeuren heeft wel eens geholpen, maar is uiteraard een toevalstreffer.\n \nVoor het goede zou je 2 externe schijven moeten hebben, waar op de een een kopie staat van de ánder, voor rond de 100 euro heb je een 500 gb.\nHet is wat overdreven, ik weet het, maar je ziet maar, als je zo\'n schijf vaak meesleept is dat echt niet zo gek, want een ongeluk zit in een klein hoekje, dat zie je.\nIk heb er ook 2 in gebruik, maar ze blijven meestal op dezelfde plek staan, ik sleep er niet eens mee, maar ben wel bang dat een schijf zomaar stuk gaat, kan ook, en als je dan alle foto\'s kwijt zou zijn, ben ik niet blij.
Link naar reactie
[QUOTE=jim565656;338619]Heb even met mn vader gepraat en er komt een 1 TB Backup geval met een bootable image van mijn HDD (PC) en nieuwe externe HDD. Die externe HDD die stuk is was de Backup HDD maar gebruikte hem ook voor films.[/QUOTE]\r\n\r\nDus zoals je al zegt er komt een backup van elke schijf waar ik mee werk. :mrgreen:\r\n\r\nPrint zit wel goed hij is gevallen op de bovenkant van de schijf dus de voorkant van de behuizing. Zeg maar waar het 400 GB LEDje zit.
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;338724]Het is gebeurd en verder,slopen hou je alleen maar 2 permanent magneten over , deze zijn alleen te gebruiken voor een kruiskopschroevendraaier magnetisch te maken.\r\nJammer voor je.[/QUOTE]\r\n\r\nEn HDDs kunnen toch niet tegen magneten :)\r\n\r\nMagneten die erin zitten zijn zo sterk dat ze een floppy kunnen wissen :cool:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...