Ga naar inhoud

hp f380 heel traag


Aanbevolen berichten

Goedendag! \r\n\r\nheb een hp f380. (via usb in ecomputer)\r\nen sinds een maandje ongeveer print ie heel traag.\r\n\r\ndwz elke 20 seconden doet ie ene regeltje... alsof ie bezig is met uitrekenen ofzo!\r\n\r\nover 1 a4tje doet ie ongeveer 7 minuten.\r\n\r\nWat heb ik aldus gedaan: \r\n\r\n-printer uit-drivers gede-installeerd, geinstalleerd. - hielp niet\r\n\r\n-Print onderhoud (hielp niet).\r\n\r\n-naar dit forum gaan (gaat helpen!)\r\n\r\n\r\n\r\ngroet,\r\n\r\nJochanan
Link naar reactie
De koppen lopen bij de HP\'s die ik ken over een glijstang en die glijstang heeft af en toe een héél klein beetje smering nodig; ik weet niet wat het beste gaat of wat hoort maar ik neem altijd een heel klein druppeltje gewone dunne huishoudsmeerolie uit de doemarkt of de supermarkt en dat doe ik vlak tegen de koppen aan op de stang, dan meteen de klep dicht zodat de koppen terugschuiven naar uitgangspositie en ik laat meteen een velletje printen zodat de druppel door de koppen over de hele stang wordt gespreid, voordat-ie zou kunnen afvallen en smeerboel maken.\r\n\r\nDesnoods daarna herhalen met nog weer een druppie, maar kijk uit voor morsen.
Link naar reactie
Zal waarschijnlijk eerder aan de computer liggen dan aan de printer.\nKan ook de printer instellingen zijn .\nJe kunt voor ,meestal bij foto printen ,extra droogtijd kiezen . Het kan best zo zijn dat dat nu zo staat ingesteld.\nIk heb al jaren diverse printers ,en die hebben nog nooit olie nodig gehad. \nOok is dit type printer nog niet zo oud ,dus ik zouw er maar met olie van af blijven.\nDe glijstang is dan wel van metaal ,maar wat er overheen gaat is vaak van kunststof (teflon) dit mag helemaal niet met olie gesmeerd worden. Bij een goede printer kunnen zelfs glacier lagerbussen worden gebruikt ,deze zijn van een brons/lood legering en mogen ook helemaal niet gesmeerd worden.\nAls je de boel gaat smeren ,dus vettig gaat maken ,gaat daar zich alleen maar extra stof op vast zetten (een printer zit vol met papier stof) ,en kan de boel zelfs helemaal vast lopen.\nAls de glijstang zo vuil zouw zijn dat hij zo langzaam print ,dan brand de motor door.\nHij wacht 20 seconden na een regel te printen ,dus dat heeft ook al niks met die glijstang te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;337853]Zal waarschijnlijk eerder aan de computer liggen dan aan de printer.\r\nKan ook de printer instellingen zijn .\r\nJe kunt voor ,meestal bij foto printen ,extra droogtijd kiezen . Het kan best zo zijn dat dat nu zo staat ingesteld.\r\nIk heb al jaren diverse printers ,en die hebben nog nooit olie nodig gehad. \r\nOok is dit type printer nog niet zo oud ,dus ik zouw er maar met olie van af blijven.\r\nDe glijstang is dan wel van metaal ,maar wat er overheen gaat is vaak van kunststof (teflon) dit mag helemaal niet met olie gesmeerd worden. Bij een goede printer kunnen zelfs glacier lagerbussen worden gebruikt ,deze zijn van een brons/lood legering en mogen ook helemaal niet gesmeerd worden.\r\nAls je de boel gaat smeren ,dus vettig gaat maken ,gaat daar zich alleen maar extra stof op vast zetten (een printer zit vol met papier stof) ,en kan de boel zelfs helemaal vast lopen.\r\nAls de glijstang zo vuil zouw zijn dat hij zo langzaam print ,dan brand de motor door.\r\nHij wacht 20 seconden na een regel te printen ,dus dat heeft ook al niks met die glijstang te maken.[/QUOTE]\r\n\r\nAllemaal zeer waar, maar reeds bij 3 printers was dit voor mij de enige oplossing; die glijderij hapert al binnen enige maanden.\r\n\r\nIk zou graag weten of er een bijzonder smeermiddel voor geadviseerd wordt.\r\n\r\n[b]Edit[/b]: o, wacht, daar krijg ik een idee. Als mijn nog erg nieuwe HP deskjet 3650 binnenkort ook glij-problemen krijgt dan zal ik proberen of het op te lossen valt door met potlood op die stang te krassen, zoals ik altijd doe met platte sleutels van huisdeuren enzo; het lijkt niet te \"pakken\" omdat je het bijna niet ziet, maar bij regelmatig volhouden loopt alles als een zijtje.
Link naar reactie
[QUOTE=willem1940;337837]De koppen lopen bij de HP\'s die ik ken over een glijstang en die glijstang heeft af en toe een héél klein beetje smering nodig[/QUOTE]\nWillem:\nDe glijstang heeft hier niets met de snelheid van printen te maken.\nEn, het vet toegepast om die glijstang te smeren is nogal speciaal, en moet je NIET met de eerste de beste naaimachine-olie vervangen, want dan loop je gegarandeerd de kans dat elke maand te moeten doen !\nBeter is het dan (ALS het nodig is) wat origineel vet wat ergens rond de glijstang weggeduwd is door het printerkoppenhuis, te verzamelen, en daar dan de stang opnieuw een beetje mee te vetten.\nEn dan heel goed (HEEL goed) uitkijken dat er niets op andere delen van de printer terecht komt.
Link naar reactie
[QUOTE=willem1940;337897]o, wacht, daar krijg ik een idee. Als mijn nog erg nieuwe HP deskjet 3650 binnenkort ook glij-problemen krijgt dan zal ik proberen of het op te lossen valt door met potlood op die stang te krassen, zoals ik altijd doe met platte sleutels van huisdeuren enzo[/QUOTE]\r\n\r\nHa, alsjeblieft, stop even met je ideetjes, please.\r\nGEEN GRAFIET ALS SMERING IN COMPUTERS GEBRUIKEN.\r\nGRAFIET GELEIDT !
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;337949]Willem:\r\nDe glijstang heeft hier niets met de snelheid van printen te maken.\r\nEn, het vet toegepast om die glijstang te smeren is nogal speciaal, en moet je NIET met de eerste de beste naaimachine-olie vervangen, want dan loop je gegarandeerd de kans dat elke maand te moeten doen !\r\nBeter is het dan (ALS het nodig is) wat origineel vet wat ergens rond de glijstang weggeduwd is door het printerkoppenhuis, te verzamelen, en daar dan de stang opnieuw een beetje mee te vetten.\r\nEn dan heel goed (HEEL goed) uitkijken dat er niets op andere delen van de printer terecht komt.[/QUOTE]Ik heb op die stang nog nooit iets vet-achtigs aangetroffen; zou ik dan net die paar keer de pech hebben gehad dat het vergeten was toe te voegen?\r\nOngeveer elke maand wéér, dat klopte inderdaad.
Link naar reactie
Off topic, maar...\nWat deed ie dan niet waardoor je ging smeren ?\n\nEr zijn dacht ik twee typen lager op die stalen glijstang:\n* een messing (koperkleurig, en die werd als eerste toegepast).\n* en zoals gezegd een TEFLON (wit kunststof) van latere jaren.\n\nOp messing: een vet met een exacte viscositeit, vrij dik (dikker dacht ik als doorsmeervet uit de garage van vroeger).\n\nOp teflon: weet ik niet wat er in de fabriek gebruikt wordt, maar waarschijnlijk NIETS. Maar in ieder geval geen \"gewone\" olie.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;337976]Off topic, maar...\r\nWat deed ie dan niet waardoor je ging smeren ?\r\n\r\n...........[/QUOTE]\r\n\r\nGing steeds langzamer en haperend/blokkerend, sloeg af en toe helemaal vast of uit, daarom meende ik ook overeenkomst te zien in de symptomen. \r\n\r\nIk voelde me ook niet gerust op het te gebruiken smeermiddel maar heb er nooit ergens iets over kunnen vinden; in ieder geval liep het met een heel klein beetje olie weer als een trein dus ik zat wel aan de storings-bron.\r\n\r\nNouja, die vorige printers heb ik allang niet meer, 1 afgevoerd voor sloop want was op andere manieren reddeloos geworden, de 2 andere (ouder/primitiever) weggegeven aan kennissen.\r\n\r\nMisschien is mijn nieuwste, deskjet 3650, wel echt onderhoudsvrij (teflon klinkt goed toch, denk ik?); ik laat me verrassen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;337957]Gebeurt dit ook wanneer het om een tekstfile in Kladblok gaat ?\nEn doet hij een regel (snel) en dan wacht hij twintig seconden, of gaat alles traag (verdeeld dus)[/QUOTE]\nHo, ik heb niets voorgesteld.... Alleen vragen gesteld...\n\nEn nu ik er toch ben stel ik er gelijk nog één:\nelke printer is in staat een TEST-pagina te printen. Hoe gaat dat ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...