Ga naar inhoud

[mobo] kloksnelheden/fsb probleem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\nIk heb een maandje of 3 geleden een nieuwe pc gekocht.\nNu heb ik me door een vriend een videokaart laten aanbevelen. dit was de geforce 7600 gs. Hij had de 256mb agp versie (asus), en ik heb een pci-e 512mb versie genomen (foxconn). Verder had hij 768mb ram geheugen, en ik 1gb /667 DDR2 geheugen.\n\nNu blijkt het dat mijn vriend een spel (tiberium wars) op de hoogste grafische instellingen kan spelen. Maar ik niet! Hij loopt dan te sloom en heeft een lage framerate.\n\nIk had me erbij neergelegd en wou een nieuwe videokaart en geheugen gaan kopen, en wel de XFX GeForce 8600GT 256MB, met een geheugen klok van 1600Mhz, en een processor klok van 600Mhz. En 1gb /800 DDR2 ram geheugen.\n\nMaar na aanlijding van een ander topic, keek in eens in everest en tot mijn schrik zie ik bij de eigenschappen van mijn moederbord ([URL=\"http://www.foxconnchannel.com/product/Motherboards/detail_spec.aspx?ID=en-us0000218\"]Foxconn K8T890M2AA[/URL])\nVeld Waarde\nMoederbordeigenschappen \nMoederbordnaam Foxconn K8T890M2AA Series\nMoederbord ID 06/01/2007-K8T890-8237-6A7L7FK7C-00\n \n[B]Front Side Bus Eigenschappen \nWerkelijke kloksnelheid 200 Mhz\nHyperTransport kloksnelheid 1000 Mhz\nEffectieve kloksnelheid 200 Mhz\nBus Type AMD Hammer\n \nGeheugenbus-Eigenschappen \nWerkelijke kloksnelheid 333 Mhz (DDR)\nEffectieve kloksnelheid 667 Mhz\nDRAM:FSB verhouding CPU/9\nBus Type DDR2 SDRAM\nBus Breedte 64 bit\nBandbreedte 5333 MB/s\n \nChipsetbus-Eigenschappen \nWerkelijke kloksnelheid 67 Mhz (ODR)\nEffectieve kloksnelheid 533 Mhz\nBus Type VIA V-Link\nBus Breedte 16 bit\nBandbreedte 1067 MB/s[/B]\n \nMoederbord Technische Informatie \nRAM Slots 2 DDR2 DIMM\nMoederbordafmeting 200 mm x 300 mm\nMoederbord Chipset K8T890\nGeïntegreerde apparaten Audio, LAN\nFormaatfactor(Form Factor) ATX\nExpansie Slots 3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16\nCPU Sockets/Slots 1 Socket AM2\n\nIk weet niet precies wat dit betekend, maar kan het kloppen dat mijn moederbord slechts 333Mhz geheugen aan kan, en 67Mhz aan chips?\nWant dat zou een verklaring zijn voor het vreemde gedrag van mijn computer tijdens spellen. Zou dit überhaupt wel mogelijk kunnen zijn met een nieuwe computer? Of heeft dit er niks mee te maken?\n\nbvd, \nDennis
Link naar reactie
Check met [url]http://www.cpuid.com[/url] je computer. \nWatvoor processor heb je en heb je daadwerkelijk 1gb ram.\nVerder welk besturingssysteem gebruik je en wat heeft je vriend van dit alles?\n\nVerder bestaan er verschillende versies van de 7600, 7600GS met DDR2 geheugen en de 7600GT met DDR3 geheugen, de laatste is veel sneller.\nVerder is een 8600GT niet echt een upgrade waard, dan kun je beter voor een Radeon X1950Pro of Geforce 8600GTS gaan. (beide even snel)\n\nDe harde schijf kan ook belangrijk zijn, sommige configuraties zijn stukken sneller dan anderen.\n\nVerder ondersteunt dit moederbord 800mhz geheugen, dus als je 800mhz geheugen hebt, kun je die in de bios op 800 zetten, probeer dat niet als je 667mhz geheugen hebt, je kunt alles meestal gewoon resetten met de cmos jumper of twee keer op de reset button drukken, wanneer de computer opstart.\n\nVerder moet je de snelheid lezen in DDR en niet de werkelijke snelheid. De northbridge (67mhz) is altijd langzamer dan de andere componenten. Niets raars aan dit systeem op het eerste gezicht, maar probeer wel uit te vinden wat er zo verschillend is tussen jullie PC\'s.\nProcessor, RAM (hoeveelheid en snelheid), grafische kaart (exact en met welk geheugen) en besturingssysteem. XP is veel sneller dan Vista. Dat zijn de sleutelkenmerken.
Link naar reactie
Ik heb een AMD Athlon 64 X2 6000+ AM2 (3ghz) en ik heb inderdaard 1 gb /667 DUAL CHANNEL geheugen. Verder gebruik ik Windows xp.\r\nMn vriend heeft 756mb geheugen en Hij gebruikt Windows xp en Linux debian sabayon en fedora dacht ik. Meer weet ik op dit moment niet, ik kan m even niet bereiken.\r\n\r\nNa het gebruiken van CPU-Z komt er toch weer uit dat mijn max Bandwidth van mijn geheugen slot 333Mhz of PC2-5300 is. Dit is niet wat [URL=\"http://www.foxconnchannel.com/product/Motherboards/detail_spec.aspx?ID=en-us0000218\"]FOXCONN[/URL] beweerd, die zegt [URL=\"http://www.foxconnchannel.com/product/Motherboards/detail_spec.aspx?ID=en-us0000218\"]hier [/URL]namelijk dat ik /800 aankan..\r\n\r\nIn de bios stond mijn geheugeninstellingen op automatisch, en kan ik inderdaad naar 677 en 800 wijzigen. Maar het vreemde is dat dit niks uithaald, zelfs als ik met 677 geheugen op een biosinstelling van 800 start..\r\n\r\nZodra ik mn vriend kan bereiken zal ik m even vragen of hij een ddr3 of ddr2 videokaart heeft, want dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn. Ik heb tenminste DDR2 nu.\r\n\r\nHeel erg bedankt voor de reactie ;)\r\ndennis
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...