Ga naar inhoud

DVD-RW werkt niet op Vista


Aanbevolen berichten

Nu ik al een tijdje Vista heb geinstalleerd naast mijn XP-versie valt het mij op dat men DVD brander totaal niet werkt (branden, lezen,...) . Bij apparaatbeheer staat [B]\'Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)\'[/B] Ik heb al geprobeerd via Vista het stuurprogramma bij te werken maar dan zegt hij dat het juiste stuurprogramma al reeds is geinstalleerd :( . Het gaat om een [I][B]_NEC DVD_RW ND-3530A ATA Device[/B][/I]. In XP werkt hij wel goed. Ik heb al geprobeerd om de firmware te upgraden maar ik vind op de NEC website geen firmware voor dit type en als ik probeer een andere ( [url]http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/NEC-ND-3530A/[/url] ) te installeren dan zegt hij dat hij de DVD-writer niet vind... \r\n\r\nKan iemand me aub helpe?
Link naar reactie
Eenzaam als je geen antwoord krijgt is het niet ?\nIk zie deze vraag trouwens niet voor het eerst, maar het beantwoorden is al en paar maal gedaan, dus ik raad je aan om dit forum (en Internet natuurlijk) even te doorzoeken.\n\nHier even de richting:\nDeze fout heeft vaak te maken met de installatie van nieuwe software, een programma bv dat gebruik van je drive/brander maakt. (brander software bv)\nDat programma installeert dan zg \"filterdrivers\", een extra laag software tussen de driver van de brander/CDr, en het besturingssysteem, of tussen de driver en de CDr/brander.\nEn die hebben weleens fouten waardoor de drive \"gewoon\" niet meer werkt, en oa deze foutcode genereert.\n\nWaar je naar moet zoeken (dus oa op dit forum) is hoe je zg \"upperfilters\" en \"lowerfilters\" uit het register moet verwijderen.\n! Er is meerdere keren over dit onderwerp gesproken, dus lees alles even.\n\nIk hoop dat dat de oplossing voor jou is.
Link naar reactie
@NielsL\r\n\r\nerikdenhouter heeft 100% gelijk,want scrol eens helemaal tot einde pag.\r\nen klik eens op archief,dan kijk eens op bv onderdelen.\r\nZie dan jou Nec DVD-RW met zijn problemen.\r\nm.i. zijn er niet meteen drivers voor dit apparaat voor Vista beschikbaar.\r\n\r\nMaar,indien je de software verwijdert v.d. CD-rom en je laat Vista de zaak installleren ?\r\nDus,via nieuwe hardwarewizzard te laten installeren,is het proberen waard,toch ?\r\nMisschien ook nog even kijken op de eigenschappen van dit app. of deze wel op U-DMA staat geschakeld.?
Link naar reactie
Nee, ik had gelijksoortige problemen gezien, niet jouw vraag, die zag ik voor het eerst.\r\nIk vind het alleen echt niet leuk wanneer je zo lang op een simpel antwoord moet wachten, maar soms is het blijkbaar zo.\r\nMaar probeer voortaan zoekfuncties eerst te gebruiken, als je daar niet uitkomt kan je vragen.\r\nIk hoop dat je ziet dat het geven van vaak hetzelfde antwoord soms uitlokt dat mensen ergens niet reageren, en iets anders zoeken om op te lossen.\r\nSucces.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...