Ga naar inhoud

Advies voor een digitale videocamera


Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort een digitale videocamera kopen. \r\nmijn budget is maximaal eur 300. \r\nIk heb mijn oog laten vallen op de Panasonic NV-GS80. \r\nDeze heeft 1 CCD, ik hoor toch van alle kanten dat 3 CCD véél beter beeldkwaliteit geeft en ik vraag mij af in hoeverre dit van elkaar verschilt. Op het internet heb ik gegoogled maar kon geen vergelijkingen vinden tussen 1 CCD en 3 CCD. \r\n\r\nDe videocamera is bedoelt voor vakantie en speciale gelegenheden, dus hij zal niet elke week gebruikt worden. \r\n\r\nOok heb ik gehoord dat qua opslagmedium mini-DV het beste is, qua beeldoverdrachtkwaliteit naar de PC. \r\n\r\nGraag jullie mening. \r\nAls jullie andere voorstellen hebben over een ander type merk laat het gerust weten. Mijn eerste gevoel neigt naar Panasonic, waarom weet ik niet echt, vind ze mooi qua model.\r\n\r\nOp welke dingen moet ik letten als ik een videocamera aanschaf?
Link naar reactie
Een prima kamera die je wil gaan kopen.\nAlle merken hebben in deze prijsklasse goede kamera\'s.\nOok sony en jvc kun je voor deze prijs aanschaffen.\nZeker met een beperkt budget zouw ik niet naar een 3 ccd kamera kijken.\nAls je die voor een lage prijs kunt vinden is er vast op andere onderdelen flink bezuinigd.\nJe zult ook een tas en een extra accu nodig hebben ,en dan kom je ook al boven je budget uit.
Link naar reactie
dank voor jullie link/antwoord.\r\n\r\nik heb het gelezen, is er een website waardoor ik in beeld de verschillen kan zien tussen 1 CCD en 3 CCD?\r\n\r\nik twijfel nu ook een beetje na het lezen van het bovenste stuk over de opslagmedium.\r\nmini-dv is toch nog steeds het beste (althans dat heb ik gehoord)?\r\nmaar deze zal dan over een paar jaar niet meer te verkrijgen zijn in de winkel (ik bedoel de mini-dv bandjes).\r\nook snap ik het verhaal niet dat je bij deze het motortje hoort. ik heb nu een sony 8mm hi-fi camera (bijna 10 jaar oud) en die doet het nog steeds perfect. alleen is deze een stuk zwaarder dan de \'nieuwe\' cams en ik kan mijn opgeslagen beeldmateriaal op dvd branden.\r\nwat wordt bedoelt met realtime?
Link naar reactie
Ik geloof niet dat de dv bandjes snel zullen verdwijnen ,ze worden ook profesioneel gebruikt zijn goedkoop en over al verkrijgbaar .Met een hd camera heb je een probleem je hebt niet over al een pc om de om je film op te zetten dus je bent beperkt in omvang 30 gb is snel vol of je nu kinderen of in de natuur filmt .Bovendien kunt je de film niet in ieder programma bewerken de kwaliteit is ook minder met een hd camera 5 gb is 1uur,en met een dv camera is dat13 gb voor 1 uur .\r\nSucces
Link naar reactie
Ik werk al jaren met DV\'s en die gaan er voorlopig ook niet uit. Soms kun je bij enkele types het motortje horen. Maar dan moeten er geen bijgeluiden zijn en je volume vrij hard staan. Wil je video\'s gaan bewerken dan filter je deze laatste ruis er ook wel uit. Maar dat is bijna nooit nodig.\r\nIk zou wel gaan voor een camera met een firewire in/out aansluiting. Dan kun je via de pc snel video\'s bewerken en weerk terug zetten op de dv\'s.
Link naar reactie
[quote=captain kirk;309440]Ik werk al jaren met DV\'s en die gaan er voorlopig ook niet uit. Soms kun je bij enkele types het motortje horen. Maar dan moeten er geen bijgeluiden zijn en je volume vrij hard staan. Wil je video\'s gaan bewerken dan filter je deze laatste ruis er ook wel uit. Maar dat is bijna nooit nodig.\nIk zou wel gaan voor een camera met een firewire in/out aansluiting. Dan kun je via de pc snel video\'s bewerken en weerk terug zetten op de dv\'s.[/quote]\nVoor 300 euro zul je wel een firewire uit hebben ,maar geen fire wire in (heet gewoon dv in en dv out)
Link naar reactie
het blijft moeilijk, tussen 3 ccd en 1 ccd.\r\npersoonlijk neig ik meer voor de nv-gs80\r\n1) omdat deze een stuk goedkoper is\r\n2) hij geen fotocamera heeft, hoeft voor mij niet\r\n3) 1 ccd is, wellicht is dit toch voldoende om goed beeldmateriaal vast te leggen,\r\nals het bagger zou zijn zou Panasonic dit toch niet te koop zetten?\r\n\r\nik weet niet, ik twijfel dus nog en ben geen prof.
Link naar reactie
Een van mijn camera\'s is ook een JVC GR. Hij is prettig al mis ik de kleurenzoeker. Mijn Grundig heeft deze wel wat ik persoonlijk wat prettiger vind.\r\nEen extra advies, kijk of je voordelig een verlengde garantie kunt krijgen. Bij de JVC wil de lamp (sorry...censor) achter de lens het soms begeven. En een reparatie aan een Digi-cam is vaak bijna even duur als het kopen van een nieuwe.\r\nVoor een paar tientjes meer heb je vaak vijf jaar extra garantie.\r\nEen kapotte lens of een schermpje is nog wel te betalen en dat kunnen ze tegen redelijke prijs repareren. Bij reparatie aan binennwerk of aan de koppen, gaat er vaak een nieuw binnenwerk in. En dat is vaak bijna even duur dus als een nieuwe camera. Met de extra garantie zijn dit soort reparaties kosteloos.
Link naar reactie
Bij geen enkele kamera zit achter de lens een lamp.\nEr zit een lichtgevoelige chip ,(sensor) die het daarop geprojecteerde beeld omzet (met behulp van nog wat electronica) naar digitale informatie wat op tape ,hd ,of dvd kan worden weggeschreven.\nBij een goede kamera is geen verlengde garantie nodig Ik heb diverse kamera\'s en andere spullen gehad en nog nooit garantie nodig gehad ,en toch zeker geen verlengde.\nOok wil het helemaal niet zeggen dat je na een jaar zelf voor de kosten op moet draaien . Een kamera hoort bij normaal gebruik veel langer mee te gaan.
Link naar reactie
Heb nu al zeker vier keer meegemaakt dat mensen met een JVC de melding in de zoeker kregen dat de lenskap er nog op zou zitten: oorzaak de lichtsensor van de lens. Verder al tot twee keer toe gehoord van mensen met een JVC dat de koppen versleten waren. Ik weet niet hoor.Ik werk nu zo\'n vijf jaar met dv\'s en verwerk behoorlijk wat filmmateriaal per week. Het hangt er ook erg vanaf hoe vaak je de apparatuur gebruikt. de levensduur van apparaten zijn al enkele jaren niet mee in jaren maar in ge/verbruiksuren. Hoe lang je er dus mee doet, hangt van de belasting van het apparaat af. Maar als je andere ervaringen hebt, is dat alleen maar mooi. De verlengde garantie is maar een overdenking, je moet nog altijd daar zelf over beslissen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Zonder verder naar de eigenschappen van de kamera\'s te kijken zouw ik toch eerder voor een Sony gaan.\nSony maakt al erg lang erg goede video kamera\'s ,zowel voor de hobbyist/amateur als de professional.\nJe kunt ook beter voor advies op een film/video forum gaan kijken ,of vragen.\nEr is maar een erg kleine kans dat je hier mensen treft die de kamera\'s hebben of goed kennen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...