Ga naar inhoud

Pinnacle, bewerken scenes met verschillende beeldsnelheid


Aanbevolen berichten

Ik maak gebruik van Pinnacle, versie 9.4\r\nVoor de montage van een film heb ik met een video-camera (digitaal) opgenomen scenes overgebracht naar het storyboard en deze bewerkt.\r\nNu wil ik er een filmpje bijplaatsen dat ik met mijn Canon foto-camera heb opgenomen.\r\nDat gaat niet. Ik krijg dan de melding dat ik geen beelden die met 30 b/sec zijn opgenomen kan toevoegen aan een project waarvan de beelden met een snelheid van 25 b/sec zijn opgenomen.\r\nVraag: wat kan ik doen om beelden die met een verschillende snelheid zijn opgenomen toch in een project samen te voegen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het Canon filmpje met TMPGencoder omzetten naar 25 b/sec.\r\nWaarschijnlijk dat het dan wel werkt.\r\nIn pinnacle heb je die keus niet ,daar kies je voor Pal (dvd of vcd ) en dat is altijd 25 b/sec of voor ntc en dat is 29 b/sec.\r\nJe moet voor onze video norm pal met 25 b/s hebben.\r\nWat je wel variabel kunt instellen is de bitrate ,maar dat heeft hier niks mee te maken ,dat is pas van toepassing als je van je montage de uiteindelijke film gaat maken (renderen)
Link naar reactie
[quote=\"koning14\"]Ik maak gebruik van Pinnacle, versie 9.4\r\nVoor de montage van een film heb ik met een video-camera (digitaal) opgenomen scenes overgebracht naar het storyboard en deze bewerkt.\r\nNu wil ik er een filmpje bijplaatsen dat ik met mijn Canon foto-camera heb opgenomen.\r\nDat gaat niet. Ik krijg dan de melding dat ik geen beelden die met 30 b/sec zijn opgenomen kan toevoegen aan een project waarvan de beelden met een snelheid van 25 b/sec zijn opgenomen.\r\nVraag: wat kan ik doen om beelden die met een verschillende snelheid zijn opgenomen toch in een project samen te voegen.[/quote]Aan Animal.\r\n\r\nBedankt voor de tip.\r\nHet werkt.\r\n\r\nKoning14
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...