Ga naar inhoud

Raad het computerspel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    883

Star Wars klopt, maar gezien het aantal SW spellen, is dat hetzelfde als zeggen dat het een schietspel is. :-P \r\n\r\nZal ff een nieuwe posten, doe ik even via het forum als bijlage, aangezien ik mijn server aan het reviseren en updaten ben. Was even vergeten dat ik deze plaatjes hier nog had staan. :oops: \r\nMomentje aub =)\r\n\r\nEdit: Daar is ie dan:
Link naar reactie
[quote]Star Wars klopt, maar gezien het aantal SW spellen, is dat hetzelfde als zeggen dat het een schietspel is. [/quote]\r\nHmmz.... een beetje een appels met peren vergelijking. Zo vreselijk veel SW spellen zijn er nu ook weer niet, stuk of 10 dacht ik? Schietspellen zijn er duizenden van, dat is toch wel een heel ander genre.\r\nDa\'s dus ook de reden dat ik zelf niet meedoe aan deel 1, 2 of x games. Je moet ze dan ook allemaal gespeeld hebben om te kunnen weten wat het is.\r\n\r\nMaar oke, ik heb een aantal van die SW spellen gespeeld. Toch word het gokken want zeker weten is wat zoiets betreft altijd een probleem.\r\nIs het soms Jedi Academy?
Link naar reactie
Ok, misschien was de vergelijking wat krom, maar alleen Star Wars is toch niet genoeg, de collectie varieert van RTS spellen tot shooters tot platform spellen.. Star Wars is een \"universum\" waarin spellen geplaatst zijn, het is geen serie naar mijn mening. :-)\r\n[quote]Zo vreselijk veel SW spellen zijn er nu ook weer niet, stuk of 10 dacht ik?[/quote]\r\nSowieso al 28 voor de pc, om de delen voor consoles vanaf de NES er maar niet bij te betrekken. :-) \r\nMaar ok, ok, ik ben de kwaadste niet.. Jedi Academy komt heel dicht in de buurt (zelfde engine, maar die is nieuwer) en je kan dit spel ook zien als SW: Dark Forces III. [size=1]Let maar eens op de volledige titel van DF II[/size]\r\n\r\nOverigens mag Blacktiger wel, aangezien het verschil tussen deze en Jedi Academy moeilijk te zien is. Maar voor wie nog even door wil zoeken wacht ik nog even met het juiste antwoord.
Link naar reactie
[quote=Numan]Goed geraden! Had ik niet verwacht zo snel, oude game en screen is niet al te makkelijk... (Y)[/quote]\r\n\r\nZo moeilijk is \'ie niet, hoor, maar het helpt als je \'m zelf ook gespeeld hebt. Ik heb \'m nog ergens op CD-ROM staan, de originele uitgave!\r\n\r\nMoet ik weer eens gaan neuzen. Momentje...\r\n\r\nDeze zal dan ook nog wel te doen zijn, Numan. Ongeveer uit diezelfde periode.
Link naar reactie
[quote=Numan]Was een gok want ik heb \'m niet eens gespeeld,\r\nwel deze oldie, was één van de eerste games die ik zag: :-P[/quote]\r\n\r\nEhh. Wauw. Da\'s oud. Het doet denken aan Wolfenstein 3D, qua graphics en zo, maar daar had je geen uitgebreide statusbalk zoals hier en de monsters zaten daar niet in. Er schiet me verder weinig te binnen...
Link naar reactie
[quote]Ehh. Wauw. Da\'s oud. Het doet denken aan Wolfenstein 3D, qua graphics en zo, maar daar had je geen uitgebreide statusbalk zoals hier en de monsters zaten daar niet in. Er schiet me verder weinig te binnen... [/quote]\r\nJe bent aardig in de buurt John, het is een game die gemaakt is met dezelfde engine als waarmee Wolfenstein3D gemaakt is; de Build Engine, de maker van die engine kwam met deze game en heeft daarna ook nog meegewerkt aan Duke3D...\r\n[quote]Ken\'s Labyrinth? [/quote]\r\nJuistem! (Y) Een klassieker en nu gratis op te halen hier:\r\n\r\n[url]http://www.dosgamesarchive.com/download/game/10[/url]
Link naar reactie
[quote]het is een game die gemaakt is met dezelfde engine als waarmee Wolfenstein3D gemaakt is; de Build Engine, de maker van die engine kwam met deze game en heeft daarna ook nog meegewerkt aan Duke3D...[/quote]\r\nDit klopt niet helemaal. Wolfenstein 3D gebruikt helemaal geen Build engine, die bestond toen nog niet. :-) \r\nDe Build engine is door Ken Silverman gemaakt, hier is Duke Nukem 3D op gebaseerd. Hij heeft dus niet alleen meegewerkt aan D3D, hij heeft de complete basis voor het spel gelegd. :-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...