Ga naar inhoud

Speedtouch 580 en speedtouch 120g netwerk werkt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil een draadloos netwerk aanleggen met bovengenoemde modem en USB adapter. Particulier gekocht , echter zonder KPN CDROM.\r\n\r\nIk krijg het maar niet voor elkaar om de zaak werkend te krijgen. Ik heb XS4all als provider. De computer staat op de 1e verdieping de modem in de meterkast een verdieping lager. Ik heb een 36,3 mb bestand gedownloaad van [url]www.speedtouch.nl[/url], maar ik krijg geen verbinding tussen de modem en de adapter. Het leek gisteren of ik 3 seconden verbinding bereik had met de adapter maar daarna viel ie weer weg.\r\n\r\nIk ga ervanuit dat ik alles goed aangesloten heb. De voedingskabel en de telefoonkabel zitten in de modem. Ik neem aan dat ik die gele UTP kabel welke wel in het doosje zat niet nodig heb in deze of toch wel :-$ \r\n\r\nIemand een idee of heb ik perse die KPN CDROM nodig? En waar kan ik alsnog die krijgen.\r\n\r\nKan iemand mij helpen want ik begin langzaam gek te worden.
Link naar reactie
Ik gebruik ook de speedtouch 580 in combinatie met speedtouch 121g.Bij mij werkt alles perfect.Wat ik wil weten is :welk besturingssysteem gebruik je,heb je internet via adsl of inbel,heb je een netwerkkaart in de comp zitten?\r\nHet bestand wat je hebt gedownload is goed, daarmee kun je alles instellen,je hoeft niet het kpn bestand te hebben,is wel handig voor de configuratie.\r\nWat voor een besturingssysteem zit er op de draadloze computer?\r\nAls ik dit weet kan ik je meer helpen.
Link naar reactie
ja,je kunt de kaart aanmelden met mac adress zodat hij alleen die kaart herkend, maar dit is niet noodzakelijk(wel veiliger!).Staat hij soms op wep of wpa encryptie?Zo ja, dan moet je die even afzetten en zonder beveiliging een verbinding tot stand brengen.Als je dan verbinding krijgt dan kun je daarna nog wep of wpa inschakelen,let wel dit vergt iets meer bandbreedte en is dus ook merkbaar in de ontvangst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...