Ga naar inhoud

Probleem bij opstarten


Aanbevolen berichten

Hallo, Gister heb ik geprobeerd een partitie aan te maken voor windows. als backup partitie. Maar naast mijn windows heb ik ook linspire (linux) staan. Dit word opgestart met een GRUB-loader. Maar doordat er bij het aanmaken van de partitie een error inkwam, moest hij rebooten, en nu doet de GRUB-loader heb niet meer, ik krijg Error 17. En daardoor kan ik dus niet meer op zowel linux als windows komen. Ik heb al geprobeerd met dos, en een opstartdiskette, en ik heb geprobeerd linux op nieuw te installeren...maar niks werkt. Weet iemand wat ik nog wel kan doen? Mijn windows is nog gewoon intakt, die partitie, alleen de linux partitie is beschadigd. \r\n\r\nNog als informatie is mijn windows partitie FAT32 geformateerd, en er is SP2 geinstalleerd. Mijn linux partitie is NTFS geformateerd. Daarnaast heb ik geen interne diskdrive, alleen externe. Ik heb ook geprobeerd om met een ASM progje de GRUB over te slaan, maar doordat mijn diskdrive op USB werkt, doet hij dat helaas niet.\r\n\r\nIk hoop dat jullie een antwoord hebben. Want als mijn data kwijt is zit ik diep in de problemen... (cry)
Link naar reactie
;\r\nIk maak uit je bericht op dat er een USB diskettedrive is. Deze moet\r\ntoch wel in de bios bootable kunnen worden gezet? Als het goed is\r\nmoet je er dus een normale Dos diskette mee kunnen starten.\r\nDit is de PartitionCommander bootdiskette:\r\n[url]http://ghost168.hn.org:800/dvd/extra/software/diskettes/PartComm.exe[/url]\r\nDaarmee kan je ntfs omzetten in fat32. Daarna kan je met een\r\ngeschikte Dostoepassing, bijv. Dos navigator met Lange Namen,\r\nvan Volkov, de belangrijke documenten redden. Er bestaan ook\r\nCDrom\'s met pré-install omgeving. Maar het simpelste is toch met\r\nbijv. deze bootdiskette en DOS Navigator (DN):\r\n[url]http://ghost168.hn.org:800/dvd/extra/software/diskettes/BootCD.exe[/url]\r\n(Je kan er ook weer (f32) mee Fdisken/Formatteren, Scandisk enz.)\r\n\r\nGhost
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...