Ga naar inhoud

upgraden oude compaq presario 3000 serie


Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft een compaq presario 3000 serie (3004EA).\r\nHij wordt alleen gebruikt om af en toe over het net te surfen, email te versturen en voor het nodige kantoorwerk.\r\nEr worden geen games mee gespeeld alleen een beetje free cellen.\r\n\r\nNu is het probleem dat hij er meer dan 10 minuten over doet om op te starten en verder werkt hij ook heel erg traag.\r\n\r\nHij wilde al gaan kijken voor een nieuwe pc maar eigenlijk vind ik dat toch een beetje zonde aangezien er niet veel op hoeft te gebeuren.\r\n\r\nNu is mijn vraag aan jullie: heeft het nog nut om hier extra geheugen bij te zetten om de boel weer normaal draaiende te krijgen want ik weet wel dat 64 MB eigenlijk te weinig is om xp op te draaien.\r\nZou dit systeem dan echt sneller zijn of moet er nog meer ingezet worden.\r\nAls het alleen een kwestie van geheugen is, dan is dit aanzienlijk goedkoper dan een nieuwe computer aanschaffen.\r\nEn als het inderdaad nut heeft, kan iemand mij dan vertellen wat voor soort geheugen ik hierin kan stoppen, aangezien de compaq volgens mij niet alles verdraagd??\r\nEen aantal maanden geleden was hij trouwens vlotter en er is eigenlijk niets nieuws opgezet, ik heb hem gecontroleerd op virussen en heb ook diverse spyware verwijderd middels hitman pro.\r\nDit is de systeeminfo van deze compaq.\r\n\r\nSysteemnaam DICK-C8YBOIKC9J\r\nSysteemfabrikant Compaq\r\nSysteemmodel Compaq PC\r\nSysteemtype Op x86 gebaseerde pc\r\nProcessor x86 Family 6 Model 8 Stepping 6 GenuineIntel ~764 Mhz\r\nBIOS-versie/datum Compaq 686C3, 5-3-2001\r\nSMBIOS-versie 2.3\r\nGebruikersnaam DICK-C8YBOIKC9J\r\nTijdzone West-Europa (zomertijd)\r\nTotaal fysiek geheugen 64,00 MB\r\nWisselbestand C:\\pagefile.sys\r\n\r\nGraag wil ik jullie advies hierover.\r\nBij voorbaat dank.
Link naar reactie
[quote=patty]Zou dit systeem dan echt sneller zijn of moet er nog meer ingezet worden.[/quote]Volgens [url=http://204.202.236.34/compaq-memory-compaq-presario-memorycompaq-presario-3004ea-memory.html]deze site[/url] kan de PC maximaal 128MB aan. Compaq SIMM-etjes zijn zat tweedehands te vinden, dus ff zoeken naar de goeie part numbers. Check trouwens wel eerst met [url=http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en]Everest[/url] of [url=http://www.cpuid.org/cpuz.php]CPU-Z[/url] wat voor en hoeveel modules er nu in zitten (SPD-info).\r\n\r\nZelf denk ik dat ook 128MB te weinig is voor WinXP, downgrade het besturingssysteem liever naar Win98SE.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie.\r\nIk ga je advies opvolgen en er windows 98 SE opzetten.\r\n\r\nNu weet ik alleen niet meer zeker hoe ik van NTFS weer terug ga naar FAT 32, beetje lang geleden allemaal.\r\nMisschien dat iemand mij dit kan vertellen, vast wel, wordt altijd netjes geholpen met mijn vragen. (Y) \r\n\r\nBij voorbaat dank.
Link naar reactie
Ik weet het antwoord op mijn vraag al, ik heb het gevonden via de zoekfunctie, ben wel een uurtje verder maar zoeken loont dus wel. \r\nIk heb onderstaand bericht gevonden, bedankt Rawit. (Y) \r\n\r\n\r\nJe kan een NTFS-partitie met een opstartdisk niet benaderen laat staan formatteren, je moet \'t eerst verwijderen om daarna de FAT32 partitie aan te maken. \r\nOpstarten met opstartfloppy > Fdisk en kies ervoor om een non-dos partitie te verwijderen (NTFS is een non-dos partitie) , daarna nieuwe primaire partitie aanmaken, deze activeren, rebooten en daarna pas formatteren in FAT32. \r\nDan Windows 9x/ME installen. \r\n\r\nGrtz \r\n \r\n Geplaatst: 25-3-2005 18:38
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...