Ga naar inhoud

2 laptops op draadloos netwerk?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik probeer \'n 2e laptop (beide XP) op m\'n draadloos netwerk te laten draaien: hiervoor heb ik de settings van de 1e ook gebruikt voor de 2e laptop.\r\nNa enkele minuten wordt de tweede laptop eruit gegooid, de eerste behoudt z\'n verbinding. Wanneer ik voor de 1e een netwerk-kabel gebruik, blijft nr.2 gewoon online....\r\nKan het zijn dat ik voor nr.2 een ander kanaal moet gebruiken ofzo?\r\nMoet ik iets aan de settings van nr.2 wijzigen? Wat zijn mogelijke oorzaken voor dit probleem?\r\n\r\nIk gebruik trouwens een \"Sitecom Wireless Router\"
Link naar reactie
[in mezelf praten mode aan]\r\nIp conflict zou eigenlijk niet kunnen als ip\'s door de router worden toegewezen. Naamsconflict zou kunnen, maar Karst schrijft dat er gebruik word gemaakt van verschillende computernamen.\r\nIn dat geval zou het nog kunnen zijn dat bij 1 laptop de energie-instellingen wellicht zo staan ingesteld dat de verbinding eruit klapt als er geen gebruik van word gemaakt. Ooit heb ik ergens een setting gezien bij een netwerkkaart, waarbij je kon aangeven dat hij niet mee moest doen met het energiegebeuren. Wellicht bij de eigenschappen van de netwerkkaart.\r\n\r\nHet rare is echter dat indien hij een kabel gebruikt voor 1 laptop, de tweede wel online blijft, hetgeen dus weer zou betekenen dat het niet met de energiesettings te maken zou kunnen hebben.\r\n[in mezelf praten mode uit]\r\n\r\nVreemd probleem. Misschien toch maar eens de ipsettings controleren. Een ander kanaal zou juist niet nodig moeten zijn.\r\nHangt er nog meer bekabelde of draadloze apparatuur aan die router of zijn het alleen die twee pc\'s?\r\nCheck eens als beiden hun ip hebben of die inderdaad ook verschillen van elkaar.
Link naar reactie
Zou het kunnen zijn dat de router het MAC-adres van slechts een laptop accepteert? Als beveiliging tegen lui die voor je deur gaan staan internetten? Alsd het goed is heeft iedere computer zijn eigen unieke MAC-adres. Op de instellings pagina van de router staat die (bij mij tenminste) vemeld. Als het goed is kun je die dus wijzigen.
Link naar reactie
[quote=Anubis]Zou het kunnen zijn dat de router het MAC-adres van slechts een laptop accepteert? Als beveiliging tegen lui die voor je deur gaan staan internetten? Alsd het goed is heeft iedere computer zijn eigen unieke MAC-adres. Op de instellings pagina van de router staat die (bij mij tenminste) vemeld. Als het goed is kun je die dus wijzigen.[/quote]\r\n\r\nhmm, xou het niet weten, heb er eigenlijk niet op gelet...\r\nOndanks dat ik de Windows-wizard \'draadloos netwerk\' (incl USB-stick) heb gebruikt, wil het toch nog steeds niet lukken: na \'n paar minuten wordt nr.2 er weer uitgegooid, zelfs toen ik vanmorgen nr1 aan een netwerkkabel had hangen!
Link naar reactie
Dan is het misschien toch energieinstellingen?\r\nDie ene laptop wat er steeds uitvliegt, heeft XP daar zelf de software van geinstalleerd of heb je daar misschien 2 stuks voor? Eentje van de driver en daarnaast dan nog het icoon van windows draadloos netwerk? Zoja, zou ik die van windows uitschakelen en die van de bijgeleverde sofware gebruiken.\r\nZonee, tja, dan is het dat ook niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...