Ga naar inhoud

bestanden delen met desktop en laptop lukt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vaak helpt het bij dit soort problemen om op beide PCs een gebruikersnaam te hebben met hetzelfde password.\r\n\r\nXP firewall moet zeker uit. Ten eerste is het ding niet goed genoeg om als echte firewall te functioneren (is onveilig), maar het blokkeert soms wel allerlei dingen zoals netwerken.\r\n\r\nWaarom heb je een speedtouch (welk type) en een aparte router? De meeste Speedtouch modems zijn ook routers.
Link naar reactie
Ik heb later een laptop gekocht vandaar de router,en de speedtoch is nr 510 aangeschaft toen ik adsl kreeg.\r\nIk hoef op mijn pc\'s niet in te loggen mijn dochter en ik hebben gewoon ieder een eigen gebruikers account in XP zonder wachtwoord, heeft mijn probleem ook iets te maken met thuisnetwerk??\r\nwant er gebeurt nog steeds niets nadat ik de firewall heb uitgeschakeld.
Link naar reactie
Dat je niet hoeft te loggen betekent alleen maar dat je account geen password heeft, of dat je automatisch inloggen hebt ingesteld.\r\n\r\nAangaande firewall, die heb je op beide PCs uitgeschakeld? Ook de virusscanner even uitschakelen, en andere firewalls. \r\n\r\nProbeer eens jouw account (dus loginnaam en password) ook aan te maken op de PC van je dochter. Voorts is er een wizard thuisnetwerken aanleggen in XP, die heb je gerund? En, ga op beide PCs even naar Mijn Computer > Extra > Opties, en zet een vinkje bij \"Eenvoudig bestanden delen (aanbevolen)\" of iets vergelijkbaars. Ik heb Engelse Windows, en weet niet hoe het in het Nederlands heet.
Link naar reactie
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600] LAPTOP GEGEVENS\r\n(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.\r\n\r\nC:\\Documents and Settings\\Harry>\r\nC:\\Documents and Settings\\Harry>ipconfig/all\r\n\r\nWindows IP-configuratie\r\n\r\n Host-naam . . . . . . . . . . . .: prive-3hmguha0i\r\n Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:\r\n Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend\r\n IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee\r\n DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan\r\n\r\nEthernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n acer IPN2220 Wireless LAN Card\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0E-9B-78-E9-F0\r\n DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja\r\n Autom. configuratie ingeschakeld. : ja\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::20e:9bff:fe78:e9f0%4\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1\r\n DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1\r\n fec0:0:0:ffff::1%1\r\n fec0:0:0:ffff::2%1\r\n fec0:0:0:ffff::3%1\r\n Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 25 september 2005 14:50:15\r\n Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 2 oktober 2005 14:50:15\r\n\r\nEthernet-adapter LAN-verbinding:\r\n\r\n Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0A-E4-A0-41-B0\r\n\r\nTunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n Teredo Tunneling Pseudo-Interface\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 80-00-4B-91-AB-AB-E0-02\r\n DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 3ffe:831f:4004:1956:8000:4b91:abab:e\r\n002\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%6\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : ::\r\n NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld\r\n\r\nTunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n Automatic Tunneling Pseudo-Interface\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : C0-A8-01-65\r\n DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.1.101%2\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . :\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1\r\n fec0:0:0:ffff::2%1\r\n fec0:0:0:ffff::3%1\r\n NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld\r\n------------------------------------------------------------------------------------\r\nDESKTOP GEGEVENS\r\nMicrosoft Windows XP [versie 5.1.2600]\r\n(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.\r\n\r\nC:\\Documents and Settings\\Leanne>ipconfig/all\r\n\r\nWindows IP-configuratie\r\n\r\n Host-naam . . . . . . . . . . . .: prive-3hmguha0i\r\n Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:\r\n Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend\r\n IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee\r\n DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan\r\n\r\nEthernet-adapter LAN-verbinding:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n 3Com Gigabit LOM (3C940)\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-6E-C7-8A-8C\r\n DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja\r\n Autom. configuratie ingeschakeld. : ja\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::20c:6eff:fec7:8a8c%4\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1\r\n DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1\r\n fec0:0:0:ffff::1%1\r\n fec0:0:0:ffff::2%1\r\n fec0:0:0:ffff::3%1\r\n NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld\r\n Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 25 september 2005 14:50:20\r\n Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 2 oktober 2005 14:50:20\r\n\r\nTunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n Teredo Tunneling Pseudo-Interface\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 80-00-4C-DD-AB-AB-E0-02\r\n DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 3ffe:831f:4004:1954:8000:4cdd:abab:e\r\n002\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%5\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : ::\r\n NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld\r\n\r\nTunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n Automatic Tunneling Pseudo-Interface\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : C0-A8-01-64\r\n DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.1.100%2\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . :\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1\r\n fec0:0:0:ffff::2%1\r\n fec0:0:0:ffff::3%1\r\n NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld\r\n\r\nC:\\Documents and Settings\\Leanne>
Link naar reactie
Ik ben even gaan kijken, maar de gegevens zien er niet goed uit.\r\nBeide computers zoals nu weergegeven hebben de hostnaam: prive-3hmguha0i en dat kan niet. Want dan krijg je een naamsconflict op het netwerk. Verder bestaat die naam van beiden uit 15 tekens, dat kan wel maar is het maximale.\r\nNeem pc1 en geef die de hostnaam (computernaam) prive1. Ga dan bij die andere en geef deze prive2.\r\nHerstart beide systemen, goede kans dat je dan wel verbinding hebt.
Link naar reactie
Hoi, ik doe een poging je te helpen, vergeef me als je het allang wist of dat je er helemaal niets aan hebt.\r\n\r\nJe zei : ik probeer bestanden te laten delen met 2 pc\'s en het werkt niet, beide pc hebben dezelfde naam, werkgroep, ect.\r\n\r\nZoals hier onder al vermeld werd je laptop en je pc mogen niet dezelfde naam hebben(Full ComputerName). Dan ben je al een hele stap verder. Kijk eens op rechtermuisknop om mijn computer en dan properties (of eigenschappen) en dan tabblad ComputerName of Computernaam?? En wat je ziet bij Full Computer Name of in het nederlands moet je even kijken, daar moet het verschil zijn bij beide computers. Noem de ene Piet en de ander Klaas en start opnieuw op! Als er bij beide MSHOME OF WORKGROUP staat is het oke. Maar als het verschillend is maakt het ook niet heel veel uit want als je onder mijn netwerklocaties kijkt en dan \"other places\" en zo naar \"entire network\" kijkt kom je alle werkgroepen tegen die opdat moment bestaan.\r\n\r\nten tweede zou ik je firewall checken (heb je vast al gedaan) of even lekker uitzetten. Kijk even op je netwerk connectie of je local area connectie niet is gefirewalled door windows zelf. (misschien gebruik je wel een eigen firewall)\r\n\r\nten derde als dat allemaal niet lukt zou ik elke computer een vast ipadres geven en zo proberen de computer naar elkaar toe te pingen. Probeer anders (weet niet of je aangesloten zit op een router (denk het wel)) of een een straight kabel direct naar elkaar toe te verbinden (zonder router dus) enkijken wat ze dan met elkaar doen.\r\n\r\nveel succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...