Ga naar inhoud

Mpeg op dvd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nik heb op mijn computer een film staan in het het formaat mpeg.\r\nNU wil ik dit bestand gaan branden op een dvd zodat ik het kan afspelen mijn dvd speler.\r\nWelk programma heb ik nodig om het mpeg bestand naar een ander bestand om te zetten zodat de dvd speler het leest ???\r\nGraag simpele uitleg want ik snap er de b*le niet van\r\n\r\nik hoor het wel de mzzl
Link naar reactie
Er zijn 2 manieren. Je kunt het bestand converteren naar dvd, dat kost wel veel tijd en de kwaliteit zal niet verbeteren.\r\nDe andere manier is om een gewone CD te namen, en met Nero het bestand als \"videocd\" of \"super-videocd\" te branden, dat is afhankelijk van uit wel formaat de mpeg file bestaat.\r\n\r\nEen (s)videocd kun je ook gewoon op de meeste dvdspelers afspelen, in de handleiding staat over het algemeen wel wat ze aan kunnen. De meeste huidige dvdspelers hebben er geen problemen mee. Veel oudere ook niet.
Link naar reactie
[quote]er gaat minder op een cd dan op een DVD [/quote]\r\nKlopt, maar als het toch al mpeg formaat is, dan is het in de meestel gevallen al (s)vcd dus dan heb je aan 1 CD voldoende er hoeft niet meer op. Helaas is het bij conversie ook nog eens zo dat de kwaliteit niet verbeteren zal als je er een dvd van maakt, alhoewel de kwaliteit van veel vcd\'s ook uitstekend is. Je kunt wel meerdere (s)vcd\'s dan op 1 dvd branden met een menu, da\'s best leuk!\r\n\r\nAls je dan dvd kwaliteit wilt, kun je beter echt ook iets in dvdformaat downloaden.
Link naar reactie
Ja dat mag, vermits je in elk geval lege media hebt aangeschaft waarop de heffing van de stichting thuiskopie aanwezig is. Als je het helemaal al officieel wilt doen.\r\nFilms en muziek mag, programma\'s en spellen niet.:)\r\n\r\nHet uploaden c.q. ter beschikking stellen van -al- bovengenoemde zaken is verboden!\r\n\r\nHoe is het mogelijk he? :lol: \r\nMaar ik zag al aan je reply dat je het al wist. :mrgreen:
Link naar reactie
Er zijn diverse prg\'s die van iedere soort mpg file een perfect werkende dvd kunnen branden.\r\nUlead dvd workshop is onderandere zoiets.\r\nKun je ook meerdere filmpjes ,desnoods met verschillende mpg formaten ,op een dvd branden ,ook nog met zelf te ontwerpen menu.\r\n\r\nDe extensie van mpeg1 of mpg2 is gewoon altijd \"mpg\" maar er zitten grote verschillen in resolutie en bitrate.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...