Ga naar inhoud

Draadloos en met draad netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wij hebben thuis een draadloos netwerk en een netwerk met draad...want die met draad lag er toch al toen we het huis kochten. Maar nu wil ik (met draad netwerk) eigenlijk ook bij de wireless computers kunnen. Kan dat wel? Zo ja..hoe?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\nKrisje \r\n\r\nP.s. Alle pc\'s hebben windows XP, behalve 1 pc die heeft linux, Mandrake 10.1 (maar ik hoef die linux pc niet in het netwerk te hebben)
Link naar reactie
Ja. Je moet dan een router hebben die zowel WIFI als bedrade netwerken ondersteunt. Die zijn bij de betere computerzaken wel te krijgen. Zoiets als dit dus:\r\n\r\n[url]http://www.sweex.nl/product.asp?pId=448[/url]\r\n\r\nHiermee kun je zowel bedraad als WIFI gebruiken, en op die manier dus al je PC\'s met elkaar netwerken. Die Linux bak moet er ook best bij kunnen, dat is vooral afhankelijk van de software, niet van de hardware.
Link naar reactie
Er is ook een alternatief. Gewoon de bekabelde apparatuur gebruiken die je nu ook gebruikt. Daar moet dan wel een hub of een switch of een router bij zitten. Daarop sluit je een Wireless Accespoint aan.\r\nOp dat AP kunnen de wireless pc\'s inloggen, die kunnen dan gebruik maken van het bekabelde netwerk op die manier en de bekabelde pc\'s kunnen de draadloze pc\'s zo ook bereiken.\r\n\r\nHet is maar wat je wilt. Wel zou ik de prijsjes goed in de gaten houden en vergelijken tussen draadloze routers en Accespoints, als dat verschil te klein is, zou ik voor de router gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...