Ga naar inhoud

Total opstart probleem/BIOS:


Anoniem2

Aanbevolen berichten

opstartprobleem/BIOS: \r\nik heb een nieuwe bios versie ingeladen (van de fabriek, hp) en nu start de computer niet meer: als ik de startbutton indruk komt er GEEN beeld, maar slaat hij na 3 seconden uit en begint weer overnieuw te starten. ik denk dus een foutgelopen BIOS update, maar hoe los ik dit op? (cry)
Link naar reactie
[quote=BlackTiger]Heb je een backup gemaakt van je oude bios? Zoja, probeer die dan terug te zetten middels dezelfde methode als dat kan. Dat wil nog wel eens helpen.[/quote]\r\n\r\nGeen backup gemaakt? dan:\r\n\r\nPC openschroeven en zoeken op het moederbord naar een klein zwart onderdeeltje waar cmos bij staat en en het vlakje hierin indrukken. De bios wordt dan gereset. Wanneer je dit niet kan vinden, kan je ook de platte batterij op het moederbord verwijderen en na een paar minuten weer teruplaatsen. Dit heeft het zelfde effect.\r\n\r\n Er zijn ook moederborden waarbij de bios gereset moet worden doormiddel van een jumpertje. (klein zwart blokje)\r\nJe moet dit dan van de ene stand in de andere zetten en daarna weer terug.\r\nEr staat op je moederbord dan altijd iets van \"Bios Reset\" of iets dergelijks bij gedrukt.\r\n\r\nMazzel
Link naar reactie
:mrgreen: black tiger en snappie, bedankt voor jullie raad; om de batterij te vinden moest ik wel de halve laptop slopen maar hij doet het weer; de echte storing was waarschijnlijk dat de oude bios wel pc2700 ram \'vrat\', terwijl de nieuwe dat niet deed: terugzetten van het oude pc2100 liet hem weer opstarten.\r\nnogmaals bedankt\r\nbert (^) ;-)
Link naar reactie
:mrgreen: black tiger en snappie, bedankt voor jullie raad; om de batterij te vinden moest ik wel de halve laptop slopen maar hij doet het weer; de echte storing was waarschijnlijk dat de oude bios wel pc2700 ram \'vrat\', terwijl de nieuwe dat niet deed: terugzetten van het oude pc2100 liet hem weer opstarten.\r\nnogmaals bedankt\r\nbert (^) ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...