Ga naar inhoud

nederlandse taal weg na update pinnacle


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb Pinnacle plus 9 en die heb ik gisteren geupdated in 9.4.3 maar nou is de nederlandstalige rondleiding bij het helpmenu veranderd in engelstalig. Dit vind ik heel jammer ik verheugde me al op de rondleiding en ben niet zo goed in mijn engels. Wie weet hoe ik dit kan veranderen of is systeemherstel soms een optie? Bij voorbaat dank Katja
Link naar reactie
Een cursus engels is natuurlijk nooit weg ;-) \r\nIk denk dat bij zo\'n update de rondleiding hetzelfde is gebleven ,want het is niet echt een geheel andere versie.\r\nIn de rondleiding wordt ook nooit echt alles belicht en uitgelegd ,maar alleen maar in grote lijnen hoe je moet beginnen en hoe je het snelst tot een eenvoudig resultaat komt.\r\nZelfs in het nederlands worden er bij videofilmen en monteren nog steeds erg veel engelse termen gebruikt.\r\nIk kan je dus niet verder helpen.\r\nAls je nog niet eerder met het prg gewerkt hebt is de aanschaf van een boekje echt de beste oplossing ,want dan kun je tijdens het video bewerken het boekje er naast hebben liggen en regelmatig indien nodig iets opzoeken . Dat lijkt me ook handiger dan steeds de rondleiding opnieuw te moeten opstarten.\r\n\r\nHet prg veel gebruiken ,veel proberen en je wordt er steeds handiger mee.\r\nVideo bewerken is niet iets wat je even snel doet ,er gaat erg veel tijd in zitten.\r\nOok een belangrijke tip ,,,begin eerst met korte filmpjes van maar 5 tot 10 minuten.\r\nAls het dan mis gaat heb je er niet zo veel tijd in zitten ,en het wachten op de bewerkingen duurt minder lang.\r\nEen heel belangrijke tip nog : bewaar je orginele bandjes ,,zeker van belangrijke opnamen ,,want zo duur zijn die bandjes nu ook weer niet.\r\nAls de bewerking op pc mislukt ,en je hebt je bandje al voor wat anders gebruikt ,dan ben je dus alles kwijt.\r\nOok heeft het orginele bandje de beste kwaliteit.
Link naar reactie
Hallo Animal,\r\n\r\nBedankt voor je uitgebreide reactie. De cursus engels begin ik maar niet aan. Het boekje heb ik inmiddels gekocht naast het dikke boek van Pinnacle zelf. Ik heb toch systeemherstel gedaan en daardoor de nederlandse rondleiding weer teruggekregen (die stelde inderdaad niet veel voor) Verder ben ik flink aan het oefenen en vindt het tot nu toe een stuk leuker dan Pinnacle 8 die ik hiervoor had, door dat dit studio plus is.\r\n \r\ngroeten Katja (F)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...