Ga naar inhoud

Vervanging processor bij jumperloos moederbord


Aanbevolen berichten

Enterprice , bedankt voor je snelle antwoord , ja het kan dan niet anders dan met de Bios , maar wat ik zoek is waar die instellingen onder vallen en als je een moederbord hebt zonder processor , die je erin wil gaan zetten en niet in de bios kan komen door ontbreken van de werking van de PC , hoe je dat dan moet doen.Er is ook geen Clear Cmos jumper als ik het goed heb.Dit is natuurlijk geen uitzonderlijk geval , duizenden mensen hebben al zo opgewaardeerd, maar ik weet niet hoe je het hier aan moet pakken\r\nMet die instellingen zelf zal ik geen problemen hebben als ik ze eenmaal te pakken heb want dat ben ik gewend toen er nog wel jumpers op de moederborden zaten.\r\n\r\nNogmaals bedankt\r\n\r\nKlavervrouw
Link naar reactie
De processor zal vanzelf herkend worden door het bios, dan even controleren in de bios of de juiste waarde wordt weergegeven.\r\nEen clear cmos zal zeker wel aanwezig zijn, misschien niet in de vorm van een jumper maar dan als 2 contactpunten op het bord die je kortstondig met elkaar dient te verbinden.\r\n\r\nMaar dat is niet verder nodig.
Link naar reactie
Iedereen bedankt voor het meedenken ,maar als het automatisch ging was deze vraag niet ontstaan , de processor moet betrouwbaar zijn , komt uit een Upgrade PC die werkte. Bij het plaatsen krreg ik heel even 900 Mhz en toen was het over. Zelf begin ik na jullie informatie te denken dat dit mobo mogelijk eerst voor 800 Mhz is verkocht en daarna via een bios upgrade naar 1200 . Clear Cmos is ook een optie maar als hij toch niet zo automatisch is heb ik alles voor niks gedaan. Wie weet onder welk hoofdstuk van de bios de insteltabellen normaal staan. Ivm overklokken moeten deze toch ergens voorkomen ?\r\n\r\nBedankt alvast\r\n\r\nKlavervrouw
Link naar reactie
Deze staat op Default en erop klikken geeft min 100/33 Mhz tot138/33 Mhz bij 3,3 Volt. De 33 Mhz is volgens een mededeling te wijten aan het gebruik van conductor cable 40 ipv conductor cable 80 die Ata 66 zou geven. Dit is ook abacadabra voor mij. Om een 8o Gb Hd als Hd 0 te kunnen gebruiken heb ik een Promise 100 Raid kaart erin gezet. Die AMD 1200 deed het volgens mij ook niet , toen die Promise er nog niet inzat.\r\n\r\nHoop dat je er wat mee kunt\r\n\r\nVriendelijke groet en dank\r\nKlavervrouw
Link naar reactie
Die 33mhz is gewoon de snelheid van de pci bus .\r\nOm gebruik te maken van ata66 snelheid heb je inderdaad een 80aderige ide kabel nodig voor je hd, dit heeft overigens weinig met cpu te maken\r\nAls ik het goed heb ben je in het bezit van een athlon 1200 cpu.\r\nDie zijn er in twee soorten nl een die draait op 100mhz en een die draait op 133mhz.\r\n100mhz stel je in de bios in als 100/33\r\n133mhz stel je in de bios in als 133/33\r\nLigt er dus aan welke cpu je hebt.
Link naar reactie
Hallo,\r\nHeb de laatste aanwijzingen beiden geprobeerd en geeft bij de oorspronkelijke proc.\r\nwel de mededeling dat de CMOS moet worden aangepast maar bij de 1200 Mhz doet hij niets, en na een tijdje slaat de PC af en heeft dan de default waarde weer ingesteld.Gelukkig werkt alles nog goed met de 800 MHz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...