Ga naar inhoud

Nieuwe laptop aanschaffen?


AndriesJan

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Lenovo Thinkpad T61 laptop T8300-2,4 GHz, full HD scherm (1920x1080), 4 GB geheugen, inmiddels ruim 5 jaar oud. Maar doet het nog goed, op enkele punten na: - De accu heeft het na ruim 1 a 1,5 uur wel gehad - Video's afspelen geeft soms haperingen in de presentatie - 32 bits OS ( Windows 7) - hij mocht wel iets lichter zijn Is het interessant om aan een upgrade te beginnen? - nieuwe batterij (kosten ruim 100 euro) - Hard disk vervangen dor SSD drive (kosten 130 euro) - aanschaf Windows 8 - 64 bits (100 euro?) Of kan ik beter een nieuwe kopen, mijn wensen - full HD scherm - licht gewicht - goede batterij duur - minimaal 4 GB werkgeheugen -SSD
Link naar reactie
Het is op zich een goede laptop en is met een ssd een stuk(je) sneller te maken. Maar als je aanloopt tegen haperingen (geen gpu die video kan decoderen?) dan wordt het na 5 jaar misschien toch wel tijd voor een nieuwe: de techniek is met sprongen vooruit gegaan op het punt van verwerkingskracht. Je krijgt met een nieuwe ook de mogelijkheid voor een touchscreen (leuk bij Windows 8!) en b.v. USB 3 en snellere WiFi. Maar het is vanzelfsprekend ook een budget kwestie, deze was al niet goedkoop en een vergelijkbare klasse nieuw is dat ook niet, terwijl je met een nieuwe batterij en een ssd voordelig uit bent, dan nog een jaar of wat kunt doen met op zich goede maar blijkbaar soms haperende techniek. De keus is altijd lastig, maar aan jou.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...