Ga naar inhoud

NWN Hordes of the underdark.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 347
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    348

[quote:c493f758ec="Baxcorp"]Waarom zou je een rogue/familiar nodig hebben als je een wizard/sorcerer bent? - Je hebt knock om sloten open te maken - Je hebt fireballs om 'getrapte' (rode) kistjes kapot te maken - Voor de rest moet je gewoon standaard energy buffer o.i.d. gecast hebben, evt. met wat elemental resistance. In principe kun je dan gewoon overal doorlopen. Stuk praktischer dan als rogue want dan moet je telkens langzaam lopen (met search aan) en dan traps disarmen. Oh ja, immune to stun e.d. is ook erg handig. ...[/quote:c493f758ec] Ik heb 3 fireballs per dag (Arcane Archer :P) ... maar om die op de kistjes te gooien vind ik zonde. Vooral omdat ik tijdens slapen last heb gehad van loslopende monsters (ogres, drow & orcs tot nu toe). En dan als toetje nog af en toe wat Duergar tegenkomen (met een spellcaster + priest) ... tja dan loopt het ff wat minder. In NWN had ik ook elemental resistance (als ranger), maar nu ben ik net een level of zo te laag voor die spreuk. // Red Dragon : Ik vind het anders best lastig. Volgens mij is het ook deels een kwestie van geluk hebben tijdens gevechten. Als je idd een paar fireballs kunt gooien en makkelijk kunt rusten dan is het waarschijnlijk makkelijker te doen. En daarbij is de AI/padvinden van de monsters niet altijd slim. Totale speeltijd is volgens het doosje +/- 20 uur. Bij SotU was het volgens mij net zo lang ... // -- Het gebruik van de reaper-ring wordt vanzelf duidelijk als je hem 'used'. Ik was alleen zo 'slim' om dat ding niet eens te gebruiken tot nu toe, vandaar ook mijn 'problemen'. :( ;)
Link naar reactie
Ik heb gister chapter 1 uitgespeeld en tot nu toe is het idd niet erg moeilijk. Maar wat bigstaal zegt heb ik inderdaad ook gelezen op de bioware fora; vanaf chapter 2 wordt het echt lastig...ik ben benieuwd :P . [spoilerish] Maar ik denk dat ik niet verder ga zonder henchman...ik heb namelijk iemand gevonden die mij doet herinneren aan Viconia van Baldurs Gate 2, de enige hench(wo)man die mij kon bekoren... 8) Zolang ze maar niet in de weg loopt ben ik wel benieuwd naar wat interactie :wink: [/spoilerish]
Link naar reactie
Ik weet het zeker, want mijn elf doet het voortdurend. Elven hebben namelijk 'keen senses: characters with this feat may apply their full search skill even when making a passive search'. Een 'active search' zorgt ervoor dat je langzaam moet lopen, maar een passive search doe je als je gewoon loopt. Je moet natuurlijk niet zo hard lopen dat je al bij de 'trap' bent voordat je hem opmerkt. Dus als je rennend door een dungeon wilt gaan (lijkt mij sowieso niet verstandig) dan is baxcorp z'n methode aan te bevelen. (totdat ie in een valkuil met scherpe punten loopt natuurlijk :wink: )
Link naar reactie
[quote:81278ee21a="Baxcorp"]Ik heb gister chapter 1 uitgespeeld en tot nu toe is het idd niet erg moeilijk. Maar wat bigstaal zegt heb ik inderdaad ook gelezen op de bioware fora; vanaf chapter 2 wordt het echt lastig...ik ben benieuwd :P . [spoilerish] Maar ik denk dat ik niet verder ga zonder henchman...ik heb namelijk iemand gevonden die mij doet herinneren aan Viconia van Baldurs Gate 2, de enige hench(wo)man die mij kon bekoren... 8) Zolang ze maar niet in de weg loopt ben ik wel benieuwd naar wat interactie :wink: [/spoilerish][/quote:81278ee21a] Wow, een vrouw a la Viconia!!?? In hoofdstuk 2? Die wil ik heb... pardon, daar wil ik wel eens nader mee kennismaken.
Link naar reactie
[quote:9e28e4478c="jammah"][quote:9e28e4478c="Baxcorp"] Stuk praktischer dan als rogue want dan moet je telkens langzaam lopen (met search aan) en dan traps disarmen. Oh ja, immune to stun e.d. is ook erg handig. [/quote:9e28e4478c] Een elf heeft automatic search (hoeft dus niet langzaam te lopen).[/quote:9e28e4478c] Een elf heeft idd skill affinty search (zie oorspronkelijke handleiding). Elk ras heeft echter automatic search, maar dat is passief zoeken (5 feet). Met actief zoeken kijk je verder (10 feet), maar loop je langzamer. Bij elfs is dat 7 feet resp. 12 feet, vanwege de skill affinity.
Link naar reactie
[quote:750f2bfa46="bigstaal"][quote:750f2bfa46="jammah"][quote:750f2bfa46="Baxcorp"] Stuk praktischer dan als rogue want dan moet je telkens langzaam lopen (met search aan) en dan traps disarmen. Oh ja, immune to stun e.d. is ook erg handig. [/quote:750f2bfa46] Een elf heeft automatic search (hoeft dus niet langzaam te lopen).[/quote:750f2bfa46] Een elf heeft idd skill affinty search (zie oorspronkelijke handleiding)[/quote:750f2bfa46] Dat klopt, maar die geeft 'slechts' een +2 op search. 'Keen senses' zorgen ervoor dat je met gewoon lopen net zo goed kan 'searchen' (passive search) als met langzaam(stealth) lopen(active search).
Link naar reactie
Wat ik wel jammer vind (tot nu toe) is dat er vrij weinig interactie is met npc's. Dat had je bij het vorige deel toch iets meer. En ik zit me af te vragen hoe ik in Tyr's naam die verdomde Ogre naar de andere wereld help. Het beest lijkt te teleporteren en dan nog eens immuun te zijn voor vuur. :( En dan heb ik nog een draak om te verslaan ... Ben wel blij dat ik nu een henchman erbij heb plus ik heb wat handige spullen gevonden (zoals een helm met een bonus voor zoekacties en een riem met +4 agility & 'Freedom' :))
Link naar reactie
Ik heb HotU ook eindelijk op mijn PC staan, de verbeterde GFX vielen mij meteen op moet ik zegen, de characters hebben duidelijk meer polygonen. Opvallend nieuwe feature is het aanpassen van je Armor en weapons met je Craft skill. Zo maakte ik van mijn " Greensleaves " armor een Robe, de specs van het armor bleven het zelfde maar nu ziet hij er uit als een robe, erg leuk dat dat kan. Ook kon ik mijn Staff of Power voorzien van eenandere kop en schaft. ik las in de handleiding dat je nu ook Scrolls, Potions en echanted weapons kom maken.
Link naar reactie
[quote:26291501f1="JaFO"] En dan heb ik nog een draak om te verslaan ... Ben wel blij dat ik nu een henchman erbij heb plus ik heb wat handige spullen gevonden (zoals een helm met een bonus voor zoekacties en een riem met +4 agility & 'Freedom' :))[/quote:26291501f1] Ik kan een draak sumonnen (epic spell). Dat kan een leuke gevecht worden (draak vs. draak).
Link naar reactie
Over draken gesproken, heb je die nieuwe Prismatic dragon al gezien? niet mis, een level 40 Draak met meer dan 1000hitpoints en AC70 :o [img:cb89c0becd]http://nwn.bioware.com/underdark/images/creature_prismaticdragon.jpg[/img:cb89c0becd] http://nwn.bioware.com/underdark/creature_prismaticdragon.html [quote:cb89c0becd]Stats Level: Dragon 40 Hit Points: 1032 Armour Class: 70 Abilities: Str 49, Dex 10, Con 41, Int 40, Wis 41, Cha 40 CR: 36 Alignment: True Neutral Special Abilities: Natural spell casting, natural immunities [/quote:cb89c0becd] Dat word een kort draak vs draak gevecht, denk niet dat die Epic spell je in een Prismatic dragon level 40 veranderd ;) :)
Link naar reactie
Ik heb nog niet met die barbiepop gespeeld ... *eh* ik bedoel : ik heb nog niks met die kleurtjes e.d. ge-experimenteerd. Dat groene greensleaves armour heb ik ook gevonden :) ** spoiler ** Volgens Sharwyn is Aribeth uit Neverwinter dood :( (en dat terwijl m'n alter-ego haar had laten leven ... ) Eigenlijk zou ik voor de grap eens iemand uit NWN moeten importeren en zien wat ze dan zegt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...