Ga naar inhoud

Windows XP loopt achter


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat zal vast ook wel een van de redenen zijn om die programma's niet voor XP uit te brengen. Aan de andere kant: het ís ook een verouderd product. Inmiddels is het alweer 9 jaar uit, en in software termen is dat gewoon redelijk bejaard. De ondersteuning eindigt ook op [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_XP]8 april 2014[/url].
Link naar reactie
Je [i:608fbb91cf][u:608fbb91cf]moet[/u:608fbb91cf][/i:608fbb91cf] natuurlijk niets. XP loopt nog uitstekend en zal dit nog jaren doen. Het enige is dat je in toenemende mate nieuwigheden van Microsoft niet kan draaien. Vraag is alleen of dat erg is. Het voorbeeld dat je noemt Explorer 9 is er nog niet eens in z'n definitieve versie, en als hij komt lijkt het mij helemaal geen ramp als je er even zonder moet stellen tot je aan een nieuwe PC toe bent.
Link naar reactie
Mooi voorbeeld :) . Ik zou overigens niet kunnen bedenken wat je met een kever uit 1967 kan regelen met een boordcomputer. Maar dat is een ander verhaal. Maar met XP kun je op dit moment vrijwel alles nog doen. De enige beperking is binnenkort een aantal vernieuwingen van Microsoft zelf. We hebben dit eerder gehad met voorgaande Windows versies. Zelf heb ik letterlijk nooit tussentijds een nieuwe Windows gekocht, maar heb dit altijd samen laten vallen met de aanschaf van een nieuwe PC (ongeveer eens in de vijf jaar). We hebben er om elkaar niet in de weg te zitten twee. Daardoor hebben we nu een situatie dat ik een Windows 7-64 heb en mijn vrouw XP-32 die wat nieuwer is dan mijn vorige PC. Wel tot nu toe merken we behoudens een wat andere layout en wat kleinigheden geen wezenlijke verschillen. Wederzijds kunnen we gewoon alle programma's draaien.
Link naar reactie
het is de vooruitgang . een normale auto liep vroeger op super of normaal . nu is het loodvrij of als je een oldtimer hebt is er nog super te koop voor een smak geld . maar er zijn een heleboel niet microsoft apps die wel gewoon werken met XP . Mozilla Firefox Thunderbird heel veel virus programma's werken onder xp . ook diverse firewall.s en niet te vergeten foto en video en mp3 . dus als je machine niet stuk gaat is er nog heel veel support voor windows xp , er is zelfs een 64 bit versie waar heel veel apps geweldig op draaien
Link naar reactie
[quote:ef252f3274="Harmen015"]Stelt dit voor dat iedereen die op XP draait, over moet stappen op Vista of 7?[/quote:ef252f3274] Voor oude PC's hoeft dat niet. Ten eerste omdat deze geen economische waarde meer hebben, en daardoor geen nieuwe Windows licentie meer waard zijn. Ook zijn dat soort PC's niet (voldoende) Windows 7 compatibel. Voor nieuwe PC lijkt er nu nog wel keuze te zijn voor XP. Maar vroeg of laat worden er geen nieuwe drivers meer geschreven voor XP. Verder zit Microsoft er niet op te wachten, dat XP over honderd jaar nog gebruikt wordt. Er moet tenslotte weer geld verdient worden met nieuwere Windows versies.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
[quote:311a452dd7="Wilhelm Dipt"]xp komt nog prima mee, vind ik, als je het een beetje tweakt, en elke week een goede scan laat draaien en zoekt voor updates, dan is xp een uitstekend systeem. zelf ben ik wel benieuwd naar 7, maar ik stap pas over bij het eerste servicepack. Groet! wilhelm[/quote:311a452dd7] Nou,het Servicepack voor W7 is er hoor! W7 is echt een prima OS ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...