Ga naar inhoud

slechte service mycom hoofddorp


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn gal te spuiten ? Maar doe het toc maar,misschien weet iemand van jullie hoe ik dit verder moet aanpakken : Gekopieerd vanaf mijn hyves : gisteren, 15:21 Zo ik ga ff mijn laptopellende van me aftikken(nou zeg maar gerust RAMMEN) In kort samengevat : 7.10.2008 nieuwe laptop gekocht bij Mycom Hoofddorp, Chantal jaloers want die vond die van mij veel mooier (haha,dat mag ook wel voor die meer euro's die dat kreng gekost heeft). 7.12.2009 naar Mycom gebracht want laptop gaf aan dat de lader niet oplaadt of dat de lader niet bij de laptop hoort. 28.12.2009 laptop gehaald, kosten nakijken 52.50 en omdat ik op dat moment zeer ontevreden was omdat het allemaal zo vaag ging (en lang duurde) heb ik een nieuwe accu gekocht twv 99 euro (bij Mycom 109 en dan nog bijbetalen van de arbeidskosten . Maar helaas, toch weer dezelfde problemen. 20.01.2010 narrig mail gestuurd naar klachtenregeling.nl 21.01.2010 Mycom heeft gereageerd en wil het probleem oplossen. 22.01.2010 Laptop naar Mycom gebracht. 05.02.2010 Mycom heeft gebeld dat laptop terug naar HP is,kan volgens Iwert Orsel weleens lang gaan duren want HP is nogal traag met reparaties en er zijn er nogal veel HP's die kapot zijn. 17.03.2010 Contact opgenomen met HP en Mycom Mycom ( Iwert Orsel) vertelt mij dat door fouten van HP (communicatie enzo) de laptop nu naar Duitsland is gesttuurd en hij wil de enige contactpersoon zijn over de laptop Eerst beweerde hij zelfs dat ik de laptop al had opgehaald ,slim hoor . 18.03.2010 HP mailt mij en zegt dat de laptop nog bij Mycom staat(wat raar volgens Mycom was ie al in Duitsland) en dat HP wacht tot er een aankoopbewijs bij wordt gedaan. 18.03.2010 Krijg mail van Mycom, dat HP's die buiten garantie vallen niet meer door HP worden opgehaald en dat ze worden dorgestuurd naar Duitsland, is een nieuwe procedure en door het ontbreken van communicatie van HP heeft het WAT !!!! langer geduurd dan was verwacht dat hij gerepareerd zou worden. 19.03.2010 Mail van HP : de laptop staat WAARSCHIJNLIJK nog bij Mycom. Ben er zo helemaal klaar mee , een laptop van 700 euro, gekocht in oktober 2008, kapot vanaf december 2009 en inmiddels is het 20 april 2010 en ik weet nog nix,wat een kutbedrijf dat Mycom Hoofddorp
Link naar reactie
Mijn ervaringen met MyCom: (1) ze zijn heel vriendelijk, (2) maar ze hebben niet zo veel kennis van zaken. Ze hebben een pc voor mij gebouwd uit losse componenten. Dat is best redelijk gegaan, maar vervolgens had niemand de kennis in huis om de BIOS op de juiste wijze aan te passen. Dat heb ik dus zelf moeten doen met hulp van een kennis. Dat is mijn ervaring met MyCom. Zou ik ze aanraden? Alleen als je weliswaar vriendelijk wilt worden geholpen maar je ondertussen zelf genoeg technische kennis hebt.
Link naar reactie
Zijn er uberhaupt wel enige computerwinkels die iets anders zijn dan dozenschuivers ? Heb zelf overigens nooit de indruk gehad dat HP een sterk merk was voor iets anders dan printers (en dat schijnt ook slechter te zijn geworden). Wat MyCom betreft heb ik nog nooit iets door hun moeten laten repareren, dus van die service weet ik niks. Het schijnt zowiezo gewoon te zijn dat alles retour fabriek gaat ipv dat er iemand iets echt repareert.
Link naar reactie
al die computer ketens hebben zo hun makken . ik heb laatst een 4Gb SD geheugen kaart gekocht bij computerland . ik stop de kaart in mijn camera Pentax K10D . de kaart komt er met geen mogelijk gewoon uit de kaart houder . ik terug met de kaart en camera naar computerland . ik leg het probleem uit . de ene winkel bediende zij meteen . dat licht aan de camera . en daar komt nummer twee aan . en ja het zelfde dat licht aan de camera . ik kijk die tweede aan en vraag aan hem . of hij soms een papegaai thuis heeft . hoe zo zegt nummer twee . ik zeg tegen hem. om dat je alles na aapt wat nummer een verteld . dus ik kreeg geen vervangende geheugen kaart . oke . ik ben daar lekker op de toonbank gaan zitten . en na een paar minuten kwam de chef van die toko . en binnen een wip had ik een andere geheugen kaart . en een excuus van de chef .
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Ook al valt het buiten de fabrieksgarantietermijn van 1 jaar, je hebt recht op een deugdelijk produkt, van een laptop mag je verwachten dat bij normaal gebruik zo'n apparaat wel zo'n 3 jaar (redelijke termijn) zonder problemen moet kunnen functioneren: [url=http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Recht_op_een_deugdelijk_product]website Consuwijzer[/url] Richting de klant is de winkelier het aanspreekpunt bij een niet-deugdelijk produkt. Stuur een brief naar MyCom Nederland B.V. met de uiteenzetting van het probleem. http://www.mycom.nl/ContactInfo.aspx Geef MyCom in de brief een redelijke termijn om tot een goede oplossing van het probleem te komen, laten we zeggen 14 dagen na dagtekening. Indien geen oplossing van het probleem, dan volgt ingebrekestelling. Zie voorbeeldbrief n.a.v. uitzending Tros Radar inzake Acer: http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36
Link naar reactie
  • 3 weken later...
@Piet42: Ik zou het niet doen. Ik ben een "voormalige Mycom fan" en spreek uit ervaring. Tien jaar geleden vond ik het een fantastische winkel (Mycom Eindhoven) Ik kon er met alles terecht. Als ik iets nodig had waar ik verstand van had kon ik "op niveau" overleggen over de voor en nadelen van een product. Als ik er niks vanaf wist dan zei ik gewoon wat ik nodig had, ik kreeg iets mee dat niet te duur was en altijd precies deed wat ik wilde. Later verhuisde ik en kreeg ik achtereenvolgens te maken met Mycom Amsterdam (Ceintuurbaan en Kinkerstraat) en Mycom Den Haag en het werd door de jaren steeds minder. Ik zag het enthousiasme van de verkopers verdwijnen, ik zag de kennis achteruit gaan. Waar ik vroeger geholpen werd, probeerde men me nu iets te verkopen ALS men daar zin in had. De laatste keer dat ik er was (Mycom Den Haag) is anderhalf jaar geleden. Ik twijfelde toen al of ik er nog naar toe zou gaan, maar vooruit, toch al jaren vaste klant dus kom. Ik kocht er een laptop, een NAS, een Wifi router, wat software en een laptoptas. Ik vroeg of het voor een vaste klant als ik naar beneden afgerond kon worden (dat zou neerkomen op een korting van een euro of 8 op een bedrag rond de 1200 euro). maar nee, dat was helaas niet mogelijk. Dat is natuurlijk hun goed recht, maar het voelde een beetje zuur naast de twijfel die ik al over ze had. Ik stond bij de kassa, alles afgerekend, alles in tassen, klaar om de winkel te verlaten. Maar verrek!... dat bluetooth dongeltje dat ik ook wilde hebben was ik helemaal vergeten. Dat was geen enkel probleem, hij pakte het wel even voor me. En hij kwam terug met de woorden: "Dat is dan 8,45 aub". En daarmee werd dat bluetooth dongeltje de laatste druppel. Ik heb die 8,45 ook nog betaald, en ik ben er nooit meer terug gegaan. Mycom was vroeger een winkel waar ik me echt geholpen voelde. Men dacht met me mee ("Je kunt dit product wel kopen, maar je zegt net dat je dat-en-dat hebt en dat gaat niet lekker samen. Neem dan dit, dat werkt beter en is nog goedkoper ook" zoiets). Tegenwoordig is het een soort mediamarkt met bediening: Als je precies en heel zeker weet wat je nodig hebt kun je er best naar toe gaan. Maar als je eerst wilt overleggen over de beste opties, moet je er niet wezen. Het verschil is dat je bij de Mediamarkt de spullen zelf moet pakken en bij de Mycom haalt iemand het voor je uit het magazijn.
Link naar reactie
Het is allemaal een prijs / winkel grote - type (echte winkel vs online) / kennis verhaal. Moet zeggen dat ik zo over de toonbank wel eens onderdelen heb gekocht om een computer te bouwen bij Computerland (m'n huisgenoot dacht dat ik en die kerel chinees tegen elkaar spraken) en deze verkoper wist goed waar die het over had. Ik denk dat je het moet treffen, probeer vooral eens vrijblijvend een gesprek aan te gaan, doe dat ook in een andere winkel en zodoende ontdek je of ze elkaar erg gaan tegenspreken ;)
Link naar reactie
precies ... gewoon proberen en zien of de verkoper jouw taal spreekt. Als ie met z'n oren klappert dan of andere verkoper vragen of zorgen dat jij wel weet waar je over praat. Ik had een tijdje terug in de winkel waar wel gamers leken te werken een verkoper getroffen die er niks van wist, terwijl ik verdorie in de mediamarkt een verkoper trof die wel wist waar hij het over had. Verkopers ... het zijn soms net mensen ;) Alleen bij de echte serieuze speciaalzaken is de kans groot dat men weet waar het over gaat. Bij de rest is en blijft het gokken en hopen dat het algemene niveau goed is, maar er kunnen altijd rotte appels tussen zitten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...