Ga naar inhoud

Welke batterijen voor camera?


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor mijn fototoestel gebruik ik gewone standaard batterijen, géén oplaadbare batterijen dus :) In de winkels kom ik batterijen tegen van verschillende merken, types en met diverse prijzen. Tja, ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Uiteraard weet ik welk formaat nodig is, maar welk merk/type batterij het meest geschikt is (en waarom dan juist die?) blijft onduidelijk. Oplaadbare batterijen gebruik ik bewust niet, omdat ze ontzettend snel leeg zijn :evil: Zelfs na enige tijd niet nodig gehad te hebben...
Link naar reactie
Welliswaar in het Duits, maar dat is met zo'n tabel hopelijk niet onoverkomelijk: [url]http://www.test.de/themen/haus-garten/test/Batterien-Energizer-Lithium-haelt-am-laengsten-1833634-1837165/[/url] Zelf koop ik altijd de Aerocell van de Lidl (overigens niet voor camera), zoals je ziet in de test presteert deze iets minder dan de dure merken, maar het prijsverschil maakt dat meer dan goed. Liever goedkopere batterijen die iets korter meegaan, dat is per saldo het voordeligst.
Link naar reactie
Geen oplaadbare batterijen gebruiken is niet alleen erg dom maar ook nog eens erg duur en niet milieubewust. Oplaadbare batterijen gaan namelijk (precies het tegenovergestelde van wat jij zegt) veel langer mee dan gewone batterijen (per keer gebruiken). Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat ze sneller leeg zijn, dit is namelijk grote onzin. Wel is het een beetje afhankelijk van de camera die je gebruikt. Als dit er eentje is uit het begin tijdperk van de digitale camera's, kan het zijn dat de camera zoveel stroom gebruikt dat oplaadbare batterijen snel leeg zijn (maar dat geldt dan ook voor gewone batterijen), als het een recente camera is moet je toch makkelijk enkele honderden foto's op een setje (goede) oplaadbare batterijen kunnen maken. Met de camera van mijn vrouw (een Canon 640) maken wij tijdens vakanties (een dag of 17) vele honderden foto's zonder dat het eigenlijk nodig is om de batterijen op te laden. De batterijen lopen ook niet leeg als de camera maanden lang niet gebruikt wordt. Goede batterijen zijn bijvoorbeeld GP 2700 (of hoger) mah.
Link naar reactie
Ik gebruik al geruime tijd en tot volle tevredenheid een set van Ansmann. Zit een snellader bij ( 1 uur laadtijd) en een auto-adapter. Betekent dus dat laden altijd vlot gebeurd is en in principe overal te doen Betreft NiMH accu's van 2850 mAh. Ik heb niet het idee dat ze sneller leeg raken dan batterijen of door zelf-ontlading.
Link naar reactie
[quote:337ce76c87="ReneD70"]Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat ze sneller leeg zijn, dit is namelijk grote onzin. [/quote:337ce76c87] Waarom zou het niet kunnen, dat bij de TS oplaadbare batterijen sneller leeg zijn, dan niet oplaadbare batterijen. Want de spanning van een oplaadbare AA batterij is toch lager, dan die van een niet oplaadbare. Wellicht dat daardoor eerder de minimale spanning die de camera nodig heeft, bereikt wordt. Wellicht kan de TS eerst even melden, om welk merk/type camera het gaat. Ikzelf heb nog een oude Canon PowerShot A430. En daarin waren niet oplaadbare AA batterijen gebruikelijk. Terwijl ik onlangs een Sanyo VPC-T1060 kocht, waarbij een oplaadbare batterij en lader werd meegeleverd. Welke soort batterijen de TS het best gebruiken kan, hangt af van de meegeleverde exemplaren.
Link naar reactie
[quote:97c796da9c]Welke soort batterijen de TS het best gebruiken kan, hangt af van de meegeleverde exemplaren[/quote:97c796da9c] Niet waar, als er alkaline batterijen in kunnen, kunnen er ook oplaadbare batterijen in. Dit is dus niet afhankelijk van de meegeleverde exemplaren. Hoe hoger de mah, des te langer gaan ze mee.
Link naar reactie
[quote:849d0657d1="ReneD70"][quote:849d0657d1]Welke soort batterijen de TS het best gebruiken kan, hangt af van de meegeleverde exemplaren[/quote:849d0657d1] Niet waar, als er alkaline batterijen in kunnen, kunnen er ook oplaadbare batterijen in. Dit is dus niet afhankelijk van de meegeleverde exemplaren. Hoe hoger de mah, des te langer gaan ze mee.[/quote:849d0657d1] Ik bedoelde eigenlijk niet dat er dan geen oplaadbare batterijen in kunnen. Maar of de camera elektronica goed werkt, op slechts 1,2V per Penlite. Zie bijvoorbeeld deze discussie [url=http://www.goeievraag.nl/vraag/zondermeer-gewone-batterijen-vervangen-oplaadbare.49467]Kun je zondermeer gewone batterijen vervangen door oplaadbare batterijen?[/url] Bij nader inzien had ik beter kunnen typen, de soort batterijen te gebruiken die aangeraden worden in de handleiding van de camera. Ik heb 'm van mijn A430 camera even gecheckt. Daarin staat [quote:849d0657d1] Please use Canon AA-size NiMH batteries and charger recommended for use with these batteries. [/quote:849d0657d1] Dat toestel werd op de markt gebracht in 2006. Wellicht is de camera van de TS ouder.
Link naar reactie
Mijn vestzakcamera is nu ong twee jaar in mijn bezit. In het menu v.d. camera kan ik instellen welke type batt er gebruikt worden :D Dus dat zou geen probleem mogen geven. Ik had het dan ook niet over het gebruik van oplaadbare batterijen i.c.m. mijn fotocamera, waar hebben jullie dit gelezen :roll: Wel wat mijn ervaringen zijn met oplaadbare batterijen in het algemeen en die zijn niet zo positief. Duur in aanschaf en sneller leeg dan gewone batterijen en dat altijd weer op cruciale momenten :x Vandaar dus mijn oordeel en mening en gemaakte keuze.
Link naar reactie
[quote:89e8eec9be="Charles-98"]Ik had het dan ook niet over het gebruik van oplaadbare batterijen i.c.m. mijn fotocamera, waar hebben jullie dit gelezen [/quote:89e8eec9be] Ik was in ieder geval in de veronderstelling, dat je het zo bedoelde. Als je voor niet voor oplaadbare batterijen wilt gaan, raad ik [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Alkalinebatterij]Alkalinebatterijen[/url] aan. En het merk is afhankelijk van de plaatselijke batterij winkel, en je persoonlijke voorkeur.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...