Ga naar inhoud

Installatie met hindernissen...


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had van de week zoiets geks: Had een pc onderhanden waar Vista op stond. Werkte op zich prima hoor, maar Vista moest er af en XP er weer op. Dus ik aan het installeren (eerst wel de nodige dingen gebackupt) Het partitioneren en formatteren ging vlekkeloos, toen begon de ellende: eenmaal aan het kopieren van bestanden toe, herstartte de pc spontaan. Eenmaal gestart kreeg ik een zwart scherm met de boodschap: fout tijdens laden van het besturingssysteem. Dus ik wist niet anders dan een warm reboot te geven. Wel met cd uiteraard. Setup begon weer opnieuw. Elke keer weer een spontane herstart en daarna begon Setup waar hij was blijven steken. Met horten en stoten en de nodige spontane herstarts stond XP er uiteindelijk op. Nou kan je door het slepen van het pictogram Deze Computer helemaal naar boven in het scherm daar een balk maken met dezelfde inhoud als onder Deze Computer staat. Erg makkelijk vind ik: je hoeft er alleen maar met je muis naar toe en je hebt het gelijk voor je neus. Bij het slepen van Deze Computer voor die balk begon de pc spontaan te herstarten. (had inmiddels de installatie-cd er uit gehaald). Bij zo een instabiele XP dacht ik bij mezelf: ik begin weer helemaal opnieuw, dit vertrouw ik niet. Ook bij de volgende poging XP te installeren kreeg ik de nodige spontane herstarts. Dit had ik nog niet vaker meegemaakt bij een schone installatie..heb um naar een collega gebracht die er meer verstand van heeft als ik. Raar he? Iemand dit ook al es meegemaakt?? Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Tja...dat zou ook een optie zijn (had ik zelf niet aan gedacht, maar technisch gaat mijn verstand ook nog niet zover) Maar hij staat hier niet meer in huis, mn collega heeft um ter reparatie......(was er anders wel graag bij geweest om te kijken wat er werd gevonden aan mankement) In ieder geval: bedankt voor het meedenken Gerben. :wink: Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Tja Jax, voor zover ik weet was het geen raidconstructie...maar het viel me inderdaad wel op dat vanaf de romdrive hij wel startte en zonder cd er in het beeldscherm grijs was na opstart (ja, niet zwart en ook niet wit maar er tussnin)...Er zat een harde schijf in van een merk wat nogal bekend staat veel lawaai te hebben, de naam is me ontschoten.. In ieder geval is wel duidelijk dat een van de hardwarepartners bezig is af te sterven... Ik blijf het verloop op de voet volgen. Groetenissen, Margreet. PS Mn collega wou me ook enigszins wat kennis van de hardware bijbrengen. Zo moest ik van de week bij een pc een reepje geheugen er uit halen wat me redelijk afging, hihi, en vanmiddag weer bij n andere pc de BIOS resetten. Nou heeft hij me wel uitgelegd hoe je dat doet...alleen het uitvoeren ervan he..doooodeng!! Veels te bang wat te beschadigen. Geweld kun je daar immers niet gebruiken hoe moeilijk het ook is los te krijgen.
Link naar reactie
Ik trof mn collega vanmorgen op het werk en die heeft het euvel inmiddels opgelost. Het bleek een kast te zijn waar nog niet zolang geleden een nieuw moederbord in was gezet, dus dan kan je je ook niet voorstellen dat die het zou zijn. Enfin,na vanalles nagegaan te hebben heeft hij uiteindelijk de BIOS gereset en toen was het leed geleden. Datzelfde moet ik nu nog steeds doen bij de pc waar ik het in mn vorige bericht over had. Vanmiddag heb ik alle tijd van de wereld en die wil ik es daaraan besteden. Erg veel haast is hier niet bij, want ze hebben voorlopig nog een pc die draait. Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...