Ga naar inhoud

Laptops zijn Fragiel en duur


anoniem

Aanbevolen berichten

Om mee te beginnen wat is eigenlijk het doel van dit topic? Heb je zelf wel een laptop? En waarom toon je een afbeelding van een defecte laptop, die niet in het artikel van je startpost staat? Als een laptop 3 jaar kan halen, zou dat al voldoende moeten zijn. In verschillende hyperlinks lees ik dat de [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Economische_levensduur]Economische levensduur[/url] van een laptop ongeveer 3 jaar is. Afhankelijk van het gebruikersdoel denk ik dat er wel laptops zijn, die het geld wat je ervoor betaald waard zijn. Bijvoorbeeld de Lenovo laptop uit mijn onderschrift vond ik het geld wel waard, toen ik 'm ruim één jaar geleden kocht. Anders zou ik 'm niet gekocht hebben. Dit ofschoon ik wel problemen heb gehad met de harddisk. De originele 160 GB laptop-harddisk had het loodje gelegd.
Link naar reactie
Kan ook door verkeerd gebruik komen [url]http://video.google.com/videosearch?hl=nl&resnum=0&q=destroying+laptop&um=1&ie=UTF-8&ei=_nwKS8uIEo6hjAeChqn3AQ&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCwQqwQwAw#hl=nl&resnum=0&resnum=4&q=destroying+laptop&um=1&ie=UTF-8&ei=_nwKS8uIEo6hjAeChqn3AQ&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&ved=0CCwQqwQwAw&start=10&view=2&qvid=destroying+laptop&vid=-5184433969271395324[/url] Vakkundige hersteldienst doet ook wonderen [url]http://video.google.com/videosearch?hl=nl&resnum=0&q=destroying+laptop&um=1&ie=UTF-8&ei=_nwKS8uIEo6hjAeChqn3AQ&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCwQqwQwAw#hl=nl&resnum=0&resnum=4&q=destroying+laptop&um=1&ie=UTF-8&ei=_nwKS8uIEo6hjAeChqn3AQ&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&ved=0CCwQqwQwAw&start=20&view=2&qvid=destroying+laptop&vid=8249227259556840261[/url]
Link naar reactie
Ach, mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en realiseren zich niet dat een laptop met specifiek laptopgebruik (dus reizen, regelmatig stekkers in- en uitpluggen, etc) meer te lijden heeft. Als je bang bent dat je laptop teveel te lijden heeft, moet je er een aanschaffen die is ontworpen om tegen een stootje te kunnen. Die zijn echter duurder, en dat wil men er niet aan uitgeven. Dan moet je ook niet zeuren lijkt me. En dat laptops duurder zijn in zijn algemeenheid dan een losse bak met gelijkwaardige specs lijkt me ook een open deur intrappen. De benodigde technologie is immers ook duurder. Een heatpipe kost nu eenmaal meer dan een ventilatortje.
Link naar reactie
Dat je geen waar voor je geld krijgt, betwijfel ik. Ik heb vandaag me eerste laptop opengeschroeft, totdat alles eruit was. Best leerzaam overigens. Een laptop is zo duur omdat hij helemaal vol zit met super custum made parts. Elk hoekje van de laptop is bezet door wel iets! Dit is zeer precies ontworpen! En daarom dus duur. Verder schrok ik wel van de kwaliteit van de onderdelen in de laptop. Dit is dus 100% prutzooi. De scharnieren zijn waardeloos gebouwd, en de rest is eigenlijk ook maar een gammel zooitje. Het is een wonder dat het eigenlijk nog in elkaar blijft zitten zolang. Maar wat wil je ook als alles ligt moet zijn. Conclusie: Koop een laptop als je op veel verschillende plekken een pc nodig hebt. Voor je vaste plek moet je gewoon een desktop hebben. Dit is veel degelijker spul. Ps: De gesloopte laptop was een DELL inspiron 500m
Link naar reactie
Veel mensen gaan met notebooks hetzelfde om als met hun GSM die ze na 1 a 2 jaar weer weg doen. Een notebook word over het algemeen veel te slordig behandeld en als gevolg daarvan komen een hoop harddisk problemen. Daarnaast word het beeldscherm dicht gesmeten alsof het een koffer is. Leggen mensen laptops het liefst op bed/bank neer zodat die lekker heet omdat lucht aanzuigen/wegblazen moeilijk gaat. Maar volgende keer zou het heel fijn zijn als je het topic een richting meegeeft. Enkel een nieuwsfeit posten en een stelling posten is natuurlijk geen topic ansich!
Link naar reactie
Waarom zouden we supervoorzichtig met iets om moeten gaan dat juist gemaakt zou moeten zijn om vervoerd en verplaatst te worden ? Dat is net zoiets als van een off-road auto zeggen dat je er vooral nooit mee door de modder moet rijden want anders is ie zo stuk ... 'tuurlijk is er verschil tussen 'gewoon' off-road en een parijs-dakar rijden, maar dat is hetzelfde verschil als tussen een 'gewone' auto en eentje om mee te racen. Zo zou het met laptops (en mobieltjes) eigenlijk ook moeten zijn. ie : die dingen horen niet van ellende uit elkaar te vallen na een paar jaar redelijk normaal gebruik. De laptop is zowel qua levensduur/robuustheid en qua accu-duur (ook zo'n ondergeschoven kindje van een product 'voor onderweg') eerder een computer voor mensen met weinig ruimte thuis/op kantoor dan een apparaat dat je meeneemt op reis. Leven we echt in zo'n wegwerp-cultuur dat we mensen die voor een redelijk bedrag iets kopen nog steeds moeten verwijten dat ze voor 'een appel&ei' op de eerste rang willen zitten ? Het moet met de huidige stand van techniek toch mogelijk zijn om een laptop te bouwen die tegen een stootje kan zonder dat die zo gruwelijk duur (meer dan de 1500 - 2000 die zo'n toughbook kost.) moet zijn ?
Link naar reactie
De laptop in m'n onderschrift ben ik toch wel erg tevreden over, eigenlijk nooit problemen mee gehad, inmiddels 3 jaar oud. Hij kan ook redelijk tegen een stootje, ik liep er een keer mee door de gang, met de netwerkkabel aan één kant ingeplugd en het andere uiteinde in m'n hand en toen bleef de lus achter een deurkruk hangen en viel de laptop uit m'n handen op de grond (linoleum over beton), dit terwijl hij in stand-by stond. Behalve een heel klein scheurtje in de behuizing niks aan de hand. Dat is inmiddels zeker een jaar geleden, en nog steeds geen klachten. In juli heb ik hem ook nog een keer op straat laten vallen toen hij in m'n laptoptas zat. Hij stond op de achterbank tegen het portier aan, en toen ik die open deed viel hij er uit. Op de hoekpunt waar hij op terecht kwam zit nu wel een klein deukje, voor de rest ook niks. M'n oom is ook een keer weggereden met z'n Apple MacBook Pro nog op het dak, bij de eerst volgende drempel viel die van het dak (stond ook nog gewoon aan en open geklapt), kwam op z'n bodem terecht en mankeerde daarna ook niks, op een paar krasjes na. Als jij gewoon een laptop koopt van een degelijk merk, dan gaan die echt niet zo snel stuk. Ook poorten gaan echt niet zo snel stuk van het constant in en uit pluggen, ik heb altijd de voedingskabel, VGA, 4x USB, netwerk, S-video en 3,5mm audio ingeplugd. Die heb ik allemaal al tientallen keren in en uit geplugd, en die mankeren ook niks. Ik vind het dus echt onzin om te zeggen dat laptops niet degelijk zijn en snel stuk gaan.
Link naar reactie
JaFO welke fabrikant heeft ooit beweerd dat een laptop sterk en robust is? Op dure toughbooks etc na. Men wil een zo vlot mogelijke laptop voor zo min mogelijk geld, dat blijft een feit, dus gaan fabrikanten niet te veel geld investeren in een duurzame notebook, dacht je dat ze ervan uitgaan of zelfs de bedoeling hebben de werkelijke levensduur echt veel langer dan 3 jaar te maken? ;) Auto voorbeelden zijn ZO slecht.... een offroad auto is DUURDER omdat er 4wd techniek in zit, hogere bodemvrijheid, sterker chassis etcetcetc oftewel: een toughbook Of koop jij goedkope jeeps die ook nog eens luxe zijn, snel zijn en behoorlijke off-road mogelijkheden hebben?
Link naar reactie
[quote:4d4ab8399d] Of koop jij goedkope jeeps die ook nog eens luxe zijn, snel zijn en behoorlijke off-road mogelijkheden hebben? [/quote:4d4ab8399d] maar zelfs het goedkoopste basis-model off-road auto kan gewoon doen waar het voor gebouwd is ... bij laptops is dat echt niet het geval. en welke fabrikant dat beweerd ? De woorden "waar u ook bent meteen aan de slag" en meer van dat soort uitdrukkingen van vergelijkbare strekking staan in zo'n beetje iedere laptop-reclame. Dat de accu-duur zodanig beroerd is dat je de meeste functies niet eens kunt gebruiken als je echt "onderweg" bent laat men al heel gauw achterwege. Wat dat betreft wordt er niet eens een poging gedaan om een realistisch gebruik weer te geven. Dat heeft niks te maken met een 'goedkoop' product, want het zijn juist de dure merken (HP / Apple / Acer etc. ) die het hele idee achter het laptop concept onderuit hebben gehaald. Het is toch belachelijk dat in de praktijk een goedkoop netbook van +/- 300 euro tot betere off-road prestaties in staat is dan een 1200-2000 euro mega-laptop die na een uur al aan het spannings-infuus moet ?
Link naar reactie
Daar ben ik het inderdaad wel mee eens, de accuprestaties vallen vrijwel altijd tegen, fabrikanten stellen die veel te rooskleurig voor. Als jij buiten zit en de zon schijnt een beetje, dan moet je de helderheid van je beeldscherm eigenlijk wel op max zetten, anders zie je niks, en als je dan gewoon draadloos aan hebt staan en iets van Word en Firefox open, dan zijn er niet veel laptops die veel langer dan twee uur mee gaan. Laat staan na een jaar of drie. Als je kijkt naar desktopvervangers is het al helemaal rampzalig, dan moet je eerst voor een grotere accu of uitbreidingsaccu aanschaffen voordat het überhaupt enigszins mogelijk is om er mobiel mee te werken. Wat ik overigens erg jammer vind is dat niet elke laptop tegenwoordig standaard 3G ingebouwd heeft, en dat alle providers die 3G abonnementen voor laptops zo gigantisch duur maken. Voor mij zou het ideaal zijn als je met je laptop prepaid 3G kon gebruiken. Dat zou mobiel werken een stuk makkelijker maken, 3G dekking is tegenwoordig vrijwel overal wel goed in Nederland, terwijl Wi-Fi lang niet overal beschikbaar is.
Link naar reactie
En nu even terug met de voetjes op aarde! Men wil EN een vlotte laptop EN een robuuste laptop EN dat voor zo min mogelijk. Oftewel een luxe range rover met ultieme offroad eigenschappen voor de prijs van een Suzuki 4wd! Wel eens in een goedkope Suzuki 4wd gereden? Na een half uur wil je graag in je gemiddelde middenklasser rijden want comfort is ver te zoeken en een beetje luxe is in ieder geval niet te vinden maar terrein rijden doen ze wel! (en goedkoop is altijd nog relatief, want voor de prijs van een goedkope 4wd heb je een zeer behoorlijke normale auto!) Die Suzuki is natuurlijk hartstikke zuinig vergeleken met een Range Rover maar ja die heeft ook wat meer mee te slepen. Zie je de vergelijkingen? Wanneer je een krachtige laptop wilt vind je die duur en gaat de accu maar kort mee (goh gek he!) Een DTR is oa gebouwd met onderdelen van normale pc's gek he dat de accu duur beroerd is. Heb je ooit een autofabrikant gezien die geen rooskleurig/meest ideaal beeld van brandstof verbruik gaf? Hetzelfde geld natuurlijk voor notebook fabrikanten, die schetsen benchmarken niet dat je in de zon met je beeld op max quake4 over wifi zit te spelen! Dat doet de concurrentie ook niet want waarom zou je 1: je eigen prestaties zwakker afdoen dan die van de concurrenten en 2: notebooks over het algemeen binnen gebruikt. We leven natuurlijk wel in een commerciële marketing gevoelige zapcultuur! Wanneer je concurrent 3 minuten meer accu tijd geeft verkoopt die meer laptops.... *Kuch* Zijn we weer op aarde? Beetje relativeren is heel gezond. Overigens zeul ik voor m'n werk en prive een Toshiba Tecra mee van hot naar her, sta op bedrijventerreinen buiten, geef er presentaties mee en de accu duur is minimaal 3 uur! Er zit dan ook een extra grote accu in en Tecra's zijn niet de goedkoopste van Toshiba. 3G vind ik overigens helemaal niet duur in Nederland. Voor 20 euro heb je 400mb bij KPN, wat voor mobiel werken plenty is. Bij andere providers is het vast goedkoper, maar voor serieus werken zou ik niet naar Vodafone overstappen momenteel ;) Het is inderdaad jammer dat het niet nog iets goedkoper is, in België heb je voor 15 euro een prepaid abonnement waarbij je 1gb hebt, dat zou een serieus leuk aanbod zijn in NL, heb voor een klanten bezoek in België wel zo'n simmetje aangevraagd =) Dat 3G niet in elke laptop zit is natuurlijk een centenkwestie, het is gewoon weer extra spul dat slechts voor een klein deel van de markt interesant is, primair de zakelijke markt en warempel in veel zakelijke notebooks zit een sim slotje.... zo vervelend is een dongle trouwens niet, best handig dingetje, zit een verlengkabeltje bij dus je kan hem ergens makkelijk wegstoppen. Tipje trouwens voor note/netbooks: http://tweakers.net/pricewatch/248211/kingston-ssdnow-v-series-sata2-25-40gb.html Intel controller, vrij goedkoop, behoorlijk rap.
Link naar reactie
Dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kan je verwachten, we zijn tenslotte Nederlanders. Accuduur verschilt ook sterk per laptop, ik heb zelf een ASUS A6JC-Q088H laptop, gekocht in oktober 2006 voor ¤1040 bij [url=http://www.salland.eu/]Salland Automatisering[/url]. En zelfs toen die net nieuw was, was de accuduur niet veel meer dan twee uur in de meeste gevallen. Alleen als je met dat Power4Gear (meegeleverd tooltje voor profielen voor energiebeheer) alles op z'n zuinigst zet viel er nog iets van 2:45 uur uit te persen. Dat vind ik redelijk weinig, maar waren destijds wel laptops in dezelfde prijsklasse die een stuk langere accuduur hadden. Dat 3G is inderdaad niet duur als je het vaak gebruikt, maar ik zou het vrij zelden gebruiken (in de orde van 20-30x per jaar), op die momenten zou het heel handig zijn, maar de rest van de tijd gebruik ik het echt niet. Dus dan is het zonde van het geld.
Link naar reactie
[quote:e959c9ce63="kid jansen"]Dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kan je verwachten, we zijn tenslotte Nederlanders. [/quote:e959c9ce63] Dacht dat we hier wel wat intelligentere discussies kunnen voeren :P [quote:e959c9ce63] Dat 3G is inderdaad niet duur als je het vaak gebruikt, maar ik zou het vrij zelden gebruiken (in de orde van 20-30x per jaar), op die momenten zou het heel handig zijn, maar de rest van de tijd gebruik ik het echt niet. Dus dan is het zonde van het geld.[/quote:e959c9ce63] The monkey comes out of the sleeve! Denk dat jij zoiets zou willen: https://mobilevikings.com/nl/offer/ Helaas alleen voor BE, maar wat niet is kan nog komen, in België hebben dit soort prijsvechters meer kans denk ik, in Nederland komen de grote jongens meteen met een concurrerend aanbod, daarom zullen de grote providers er zelf niet zo snel mee komen.
Link naar reactie
Hahahha ja zo kun je het ook bekijken. Als je wilt kun je het beeldscherm omklappen. Heb je daarna touch-screen :P.. 1x gefustreerd geworden van een game. Klap tegen beeldscherm aan. Kon hij weer terug naar de winkel. Leuke smoes gebruikt dat hij van de trap was gevallen :oops: :oops: Maargoed, kreeg vergoeding dus ik koop toch liever een desktop pc. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...