Ga naar inhoud

Internet via mobiele telefoon


anoniem

Aanbevolen berichten

Zaterdag heeft mijn mobieltje de geest gegeven, en nu bel ik via een (in mijn ogen, mijn vriendin is het er niet mee eens) inferieure nokia. Hoewel het misschien gewoon een kwestie van wennen is, denk ik erover om een andere mobiel aan te schaffen. Daarbij zit ik dan ook te denken om bij het abonnement een internetbundel toe te voegen. Onbeperkt internet schijnt tegenwoordig maar een tientje oid te kosten. Ik vraag me alleen wel af: werkt dat een beetje? Goed, het vergt natuurlijk een fatsoenlijke telefoon, maar hoe is de snelheid? Zijn er daarbij verschillen tussen bijvoorbeeld telefoons of providers? Hoe zit het met het bereik? Is de dekking wat dat betreft net zo goed als met het GSM-netwerk? Omdat ik gok dat er hier wel een aantal gebruikers rondlopen met zo'n ding, hoop ik hier wat gebruikerservaringen te horen. :)
Link naar reactie
Hoi Ger, Zelf heb ik sinds een paar weken internet op mijn mobiel (Nokia 5800 XpressMusic, sorry!) en het bevalt me erg goed. Ik heb eigenlijk overal wel bereik (mijn provider is Hi en ik maak dus gebruik van het KPN-netwerk). Bijna overal is inmiddels de snelle 3G-verbinding wel te krijgen, wanneer deze niet beschikbaar is (soms in grote gebouwen of in huizen) zal je telefoon automatisch terugschakelen op het GPRS-netwerk. Dat is iets trager, maar over het algemeen nog goed werkbaar. De meeste sites beschikken inmiddels over een mobiele versie van hun website en anders is er wel een mooie applicatie beschikbaar die daar voor zorgt. Zie bijvoorbeeld de mobiele versie van [url=http://mobiel.nu.nl]Nu.nl[/url] of [url=http://m.webwereld.nl]Webwereld[/url]. Pagina's zijn dan beter leesbaar op een klein scherm en ook sneller te laden over trage verbindingen. Ook kun je erg eenvoudig je mail ophalen. Microsoft (Windows Live Hotmail) en Google (Gmail) bieden ook applicaties aan met een handige interface wat het mailen erg makkelijk maakt. Sommige telefoons beschikken ook over een ingebouwde mailcliënt die POP en IMAP ondersteunen. Zelf vind ik het een aanrader, maar je zou gewoon eens moeten kijken naar een proefabonnement, dan kun je het zelf ervaren! Grt,
Link naar reactie
Heee ik ben het met Joost eens. Ik heb dezelfde foon, maar dan met Vodafone als provider. Gaat zo makkelijk allemaal en ook nog eens vrij snel (voor een mobiele telefoon dan). Laat het je allemaal goed uitleggen bij de telefoonwinkel en laat hun dan ook op internet gaan, dan zie je het met eigen ogen, en ook of het je tegenvalt of meevalt Grts Laan
Link naar reactie
Nu ja, het is net wat je behoeften zijn he. Ik gebruik nogal veel [url=www.addednotes.com]Added Notes[/url] (online notitielijstje) en dan is het ook nogal handig als ik dat bij de hand heb terwijl ik ergens anders zit. Of als ik ff vlot een mailtje wil versturen, wil kijken welke route ik het best kan pakken om files te omzeilen, etc. Ik weet ook nog niet of ik er volle bak gebruik van ga maken, maar als het kan zou dat wel leuk zijn. :) Ik zit nu te denken aan de Samsung Galaxy die binnenkort uitkomt, als ik tenminste niet gebonden ben aan een bepaalde provider ofzo. Liefst ga ik namelijk weg bij T-Mobile, omdat ik daar iedere keer gezeik heb met bereikbaarheid. KPN of Vodafone heeft daarom mijn voorkeur.
Link naar reactie
[quote:0ab27229cf="Ger"]Ik zit nu te denken aan de Samsung Galaxy die binnenkort uitkomt, als ik tenminste niet gebonden ben aan een bepaalde provider ofzo. Liefst ga ik namelijk weg bij T-Mobile, omdat ik daar iedere keer gezeik heb met bereikbaarheid. KPN of Vodafone heeft daarom mijn voorkeur.[/quote:0ab27229cf] Tja T-Mobile heb ik ook en ik baal daar enorm van. Moet helaas nog 1,5 jaar. Het opvragen van je beltegoed is nu al tijden een drama, terwijl verkondigd wordt dat dit een service is. En dit in de vakantie periode. Mijn vriendin heeft zo'n stick van T-Mobile voor haar laptop maar de verbinding is dramatisch.
Link naar reactie
[quote:630b13bbd5="Ger"]Ik vraag me alleen wel af: werkt dat een beetje? Goed, het vergt natuurlijk een fatsoenlijke telefoon, maar hoe is de snelheid?[/quote:630b13bbd5]Mijn zoon heeft een iphone (*) 2048/768 kbps en bevalt prima Als hij op zijn kamer met zijn vaste kabel tijdelijk problemen heeft dan gebruikt hij de iphone als dongel.... en dat gaat ook. Mijn andere zoon heeft er ook een en internet probleemloos in de trein. * alleen bij een Iphone abo! En dat is echt onbeperkt internet!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...