Ga naar inhoud

Digitenne of Tele2 digitale tv of iemand anders?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Wij zijn Ziggo zo gigantisch zat geworden dat ik de boel opgezegd heb aldaar. We hadden het snelste pakket qua internet. Zeer regelmatig uitval van de internet verbinding, of spontaan zo traag als de ouderwetse inbel modem. Maar Ziggo zegt gewoon uw modem is online dus probleem ligt bij mij. Zo is het dus niet het geval. Aangezien ik naast de snelste Ziggo abonnement ook nog een ADSL verbinding heb van Tele2 en daar heb ik totaal geen problemen mee, ook niet met gebruik van dezelfde kabel. Dit had ik dus ook bij Ziggo gezegd, maar ze blijven erbij dat het probleem bij mij ligt. Ze willen wel een monteur sturen, geen probleem, maar die moet ik dan cash betalen, 35 euro voorrij kosten en dan zijn arbeidstijd. Met zo'n duur abonnement en zulke shit service, voor mij geen Ziggo meer. En dit probleem deed zich al meerdere malen voor bij mij. Dan kwam er een monteur ging onderdelen vervangen en toen werkte het weer een tijdje perfect. Maar nu sturen ze dus geen monteur meer langs. Digitale tv zelfde verhaal als internet hierboven. Dan werkte het perfect, even later viel het weer uit, paar uur later deed hij het weer perfect terwijl er nies veranderd was. Ziggo zijn we gewoon helemaal mee klaar. Op de analoge tv na heb ik dus alles bij die gasten op gezegd, maar wil ook de analoge tv bij hun opzeggen zijn ze veels te duur mee in vergelijking met KPN Digitenne of Tele2 digitale tv. Nu is mijn vraag: Wie heeft hier ervaring met digitale tv van Digitenne van KPN Wie heeft hier ervaring met digitale tv van Tele 2 Wij hebben in huis: 2 t.v.'s en 2 dvd recorders Hoeveel kastjes hebben wij nu nodig 2 of 4 digitale kastjes om overal digitaal te kunnen kijken en digitaal te kunnen opnemen.
Link naar reactie
[quote:5130fb0b5f="detijdwijzer"]Zelf heb ik UPC en dat bevalt me heel goed.[/quote:5130fb0b5f] Fijn dat UPC jou heel goed bevalt, maar dat was niet de vraag. UPC is namelijk (nog) niet beschikbaar bij TS. Dit gaat als het goed is wel komen, maar wanneer die markt precies vrijgegeven gaat worden weet ik niet... Digitenne is op zich prima, maar het zenderaanbod is beperkt en de ontvangst in je huis kan heel beroerd zijn. Gelukkig mag je het eerst een tijdje uitproberen. TV van Tele2 heb ik geen ervaring mee.
Link naar reactie
Leo, Bedankt voor je aanbod. Ik hoop inderdaad ook zo snel mogelijk dat de kabel open gegooid gaat worden en dat ik hier in Nieuwegein een ander kan nemen dan Ziggo. Ben best wel leuke aanbiedingen tegen gekomen die ik graag wil hebben, maar jammer genoeg niet mogelijk alhier. Ik ga komende week inderdaad eventjes een keertje naar een KPN winkel en daar informeren of die probeer actie nog steeds geldt. Heb het al meer gehoord dat hun een probeer actie hebben. Jammer dat er weinig info te lezen valt over Tele2 televisie.
Link naar reactie
Over de TV mogelijkheden van Tele2 hoor ik ook alleen maar goede berichten. Alleen over het internet... daar wat minder over. Zelf heb ik Digitenne sinds een paar weken. De beeldkwaliteit is best goed zolang er maar geen oude brommers of auto's voorbij komen, dan blokt het beeld heel erg. Ook vind ik het jammer dat BBC niet meegezonden wordt.
Link naar reactie
Lord, Omtrent internet/ telefonie heb ik totaal niets te klagen over Tele2. Het is tot 20 mb, en ik zit hier op een 4 mb dat vind ik wel langzaam, terwijl ik met Alice hier op 12 a 13 mb zat met dezelfde kabels, uiteraard alleen ander modem. Hierover zal ik Tele2 nog een keertje bellen van de week.
Link naar reactie
De snelheid is te laag, maar de verbinding is in ieder geval 100 % stabiel, nooit geen uitval e.d. dat is met Ziggo wel anders. Alice had ik ook wel eens uitval, maar zeer weinig. Tele2 tot nu toe nog geen enkele uitval gehad. Geluidskwaliteit telefoon vind ik bij Tele2 het beste. Die was bij Alice een stuk slechter de geluidskwaliteit.
Link naar reactie
Klopt inderdaad heb ik ook gelezen dat hun als beste uit de test komen. Als er problemen zijn, dan schijnt de helpdesk inderdaad niet vriendelijk/ behulpzaam te zijn heb ik ook wel gehoord. Maar ja waar is dit niet het geval zullen we maar zeggen. Maar hopelijk kunnen ze wat doen aan die snelheid bij mij. Alleen over de digitale tv lees ik jammer genoeg weinig info omtrent Tele2. Digitenne lees je zeer wisselende verhalen over.
Link naar reactie
Ikzelf heb Tele2 met het meest uitgebreide pakket. Dus: TV (film1, sport1 en Eredivisie live), Internet (20Mb) en Bellen. Ik ben er heel tevreden over, zelden zijn er storingen en mocht je de helpdesk nodig hebben dan wordt je vrijwel direct geholpen. Uiteraard zijn er wat verbeter punten maar dat hou je toch. Het nadeel is wel dat je over je ADSL lijn tv moet kijken wat ten koste gaat van je internet verbinding. Als je heel veel download kan dat vervelend zijn. Ik heb onlangs ook een extra decoder aangeschaft voor de slaapkamer en ook daar gaat alles naar wens. Zelfs als ik beide TV's aan heb kan ik nog gewoon lekker snel internetten.
Link naar reactie
[quote:119e3baaf6="hulpdienst"] Hoeveel kastjes hebben wij nu nodig 2 of 4 digitale kastjes om overal digitaal te kunnen kijken en digitaal te kunnen opnemen.[/quote:119e3baaf6] Je had vroeger Bij Digitenne decoders met een dubbele tuner (Twin tuner) in de decoder. Ik zie ze niet meer op de site van KPN, wel met een Harddisk recorder die twee tuners hebben. Ze zijn nog wel te krijgen via Marktplaats. Dus eigenlijk heb je twee Twin tuners nodig als je twee TV's hebt en twee videorecorders en TV wil kunnen kijken en tegelijkertijd kunnen opnemen van een ander kanaal op beide.
Link naar reactie
Het ligt er erg aan waar je woont, of Digitenne een goed bruikbaar alternatief voor kabel-TV is. Bij mij in oostelijk Drenthe is dat dus niet het geval, want de dekking van Digitenne is hier waardeloos. Een buitenantenne helpt helaas ook voor geen meter. Ik ben dus recentelijk overgestapt op (digitale) kabel-TV van Ziggo. Het is duurder dan Digitenne, maar ben tot nu toe erg tevreden. Storingsvrij TV kijken is wel een verademing, moet ik zeggen. En we hebben weer BBC, dat is ook erg fijn :) ! Overigens heb ik een aparte Internet- en telefoonprovider. Ik heb gekozen voor Het Net en ben daar ben ik ook erg over te spreken. Nauwelijks downtime, tot nu toe geen klachten over de helpdesk... De verbinding is weliswaar niet supersnel, maar wel lekker stabiel. Voorlopig laat ik het dus hier bij ;)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Ben woonachtig in Nieuwegein. Vrijdag of anders zaterdag heb ik tijd om naar KPN winkel te gaan om daar eens te informeren of de actie nog geldt voor tijdelijk uitproberen. Wij hebben hier niet of nauwelijks last van doorgaand verkeer. We wonen aan een autoloze straat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...