Ga naar inhoud

Stroomverbruik & Kostenplaatje LAN Party


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan, als ik geslaagd ben, geen normaal examenfeest te geven, maar een lan party. Nu ben ik echter naar de financiële kant aan het kijken, en volgens mij wordt dit wel een duur grapje. Sowieso moet ik ergens een locatie huren, want er komen circa 20 mensen. Dat zijn dus ook zo'n 20 PC's inclusief monitoren. Wat ik me nu afvroeg, aan welk stroomverbruik moet ik rekenen als deze 20 PC's inclusief monitoren continue voor 24 uur aanstaan ? En wat gaat me dit kosten als een kWh zo'n 20 cent kost ? Ik zelf heb geschat dat één PC zo'n 2A verbruikt, dus om op safe te spelen wil ik dit verdelen over 3 groepen, anders knalt er geheid ergens een zekering uit. Bvd !
Link naar reactie
Leuk idee. 9000 watt is zelfs voor 3 groepen krap. Je wilt niet steeds naar de meterkast. Niemand moet dan extra spullen meenemen, dus geen frituur of magnetron. Als je een zaaltje huurt is er meestal stroom genoeg bv 4 groepen, ze hebben ervaring met evenementen, bands en lichtshows. Dat zaaltje zal je tegen de 200 euro kosten. Misschien iets meer. Mensen met stekkerdoos zonder randaarding stuur je weer naar huis.
Link naar reactie
Bedankt voor de replies ! Ok top. Ik heb zelf even een meter tussen mn PC gehangen en kwam op een verbuik van 275watt uit, als ik mn PC stresste. Daarbij had ik ook nog mn laptop aangesloten om een beetje marge te hebben. Het zaaltje wat ik gehuurd heb heeft maar 2 groepen a 3.6kWh dus dat wordt krap..
Link naar reactie
[quote:d6d0f84c97="THE_GAME_MEN!"]Bedankt voor de replies ! Ok top. Ik heb zelf even een meter tussen mn PC gehangen en kwam op een verbuik van 275watt uit, als ik mn PC stresste. Daarbij had ik ook nog mn laptop aangesloten om een beetje marge te hebben. Het zaaltje wat ik gehuurd heb heeft maar 2 groepen a 3.6kWh dus dat wordt krap..[/quote:d6d0f84c97] nodig geen mensen uit met GTX280's, GTX295's, radeon 4850/70x2's. geen corei7's, geen CF, geen SLI en dan red je het wel ;)
Link naar reactie
[quote:2c86905b3c="Repr"][quote:2c86905b3c="THE_GAME_MEN!"]Mwoah de mensen die ik heb uitgenodigd hebben idd niet allemaal van die state of the art hardware. Eentje heeft zelfs een 6800GT in SLI :lol:[/quote:2c86905b3c] die kunnen ook aardig zuipen toch? mag ook niet komen[/quote:2c86905b3c] 94 watt samen :P minder dan een 8800gts. http://i40.tinypic.com/17wv2c.png Stel dat deze persoon nog 5 hdds van 15watt allen, een 125 watt cpu, :) en een voeding met een rendement van 60 !! procent heeft :P dan zal hij inderdaad op 490-500 watt uitkomen ipv de 460 watt (2 ampere) lol repr de gemiddelde pc 450 watt..?? dit is zo`n beetje gemiddeld ??:) Maar goed, je kunt altijd beter iets teveel hebben dan iets te weinig. En diegene moet dan ook geen laptop ofzo aanzetten. Maar toch, het komt vast wel goed :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...