Ga naar inhoud

Die goeie ouwe... kettingmail?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op de site al in het nieuws: [url=http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Nieuws-artikel/Nederlanders-trappen-in-antieke-mailhoax.htm]Nederlanders trappen in antieke mailhoax[/url] een kettingmail uit (waarschijnlijk) 1999! [quote:e519a735ce]Hallo, Normaal stuur ik nooit van dit type berichten door, maar dit bericht komt van een goeie vriendin die advocaat is en het lijkt mij een interessant voorstel. Ze zegt dat het werkt! Uiteindelijk kan men niets verliezen. Ziehier wat ze zegt: 'Ik ben advocaat en ik ken de wet. Dit is echt. Mispak u niet, AOL en Intel zullen hun beloften houden uit schrik van voor het gerecht getrokken te worden en miljoenen schadeclaims ten laste gelegd te worden zoals deze van Pepsi Cola tegen Général Electric. Beste vrienden, neem dit niet als klein bier! Bill Gates is bezig met zijn fortuin te verdelen. Als jullie er niet op ingaan dan zullen jullie er misschien later spijt van hebben. Windows is het grootste programma ooit gebruikt. Microsoft en AOL experimenteren door dit bericht elektronisch te versturen (e-mail bètatest) Als jullie deze e-mail naar jullie vrienden doorsturen, zal Microsoft (indien jullie met Microsoft Windows werken) gedurende twee weken alles opvolgen. Voor iedereen die deze e-mail doorstuurt zal Microsoft jullie 245 euro betalen. Voor iedereen die dit bericht doorgestuurd heeft en die mensen sturen hem op hun beurt door, krijgen jullie 243 euro van Microsoft. Voor de derde persoon die dit bericht ontvangt krijgen jullie 241 euro van Microsoft. Binnen twee weken zal Microsoft jullie contacteren voor de bevestiging van jullie adres en zullen ze jullie een cheque opsturen. Ik dacht dat het een kettingbrief was maar twee weken later, na dit bericht doorgestuurd te hebben kreeg ik van Microsoft een bericht om mijn adres op te geven en ontving ik een cheque van 24800 euro. Jullie moeten dit bericht doorsturen voor deze test ten einde is. Als er iemand in staat is van dit te doen als commerciële stunt dan is het wel Bill Gates. Voor hem is dit een commerciële uitgave. Stuur aub naar zo veel mogelijk mensen door. Jullie moeten tenminste 10.000 euro ontvangen. Zoals ik gezegd heb, ik kan de wet en dit is echt. Intel en AOL zijn aan het onderhandelen voor een fusie waardoor ze de grootste firma van de wereld zouden en om zeker te zijn van het systeem het meest gebruikt op de wereld hebben Intel en AOL experimenteren ze met deze test. [/quote:e519a735ce]
Link naar reactie
Zodra er staat "Dit werkt echt" en "stuur dit door aan zoveel mogelijk mensen" dan gaat mijn muis al richting de delete-button. En als er dan ook nog staat "ik kan de wet" en je kunt (anno 2009) cheques krijgen, dan moet een mensch toch beter weten. Nonsens van de bovenste plank. Gelukkig weet mijn omgeving dat ik geïrriteerd raak van dit soort mails en krijg ik ze zo goed als nooit meer.
Link naar reactie
Ik heb twee jaar geleden deze klassieker nog ontvangen: [quote:79c8b09b92]> >Hallo allemaal, > > > > > > > >Bij de firma Ericsson geven ze gratis GSM's weg.Geen grapje!!! Om hun > >eigen > >naamsbekendheid te verhogen schenkt Ericsson een hagelnieuwe WAP gsm. > > > > > > > >Alles wat je moet doen is aan minimaal 8 personen per E-mail deze actie > >mailen. > > > > > > > >Ongeveer 2 weken nadien ontvang je de nieuwe Ercsson T18. > > > >Verstuur je naar meer dan 20 personen deze mail dan ontvang je zelfs een > >R320!! > > > > > > > >Stuur ten alle tijden een (CC) naar:anna.swelung@ericsson.com en je > >adres. > > > > > > > >Veel succes.[/quote:79c8b09b92] Hoewel ik dat e-mailadres alleen voor rommel gebruik heb ik toch maar via "reply all" gemeld dat het nep is met een link naar de reactie van ericsson op deze e-mail. Degene die deze e-mail heeft doorgestuurd reageerde daarop met [quote:79c8b09b92]hehe oopsie!!! Geloofde het al niet maar kan wel een nieuwe telefoon gebruiken ;) mzzl[/quote:79c8b09b92] Dat is precies het probleem met dergelijke e-mails. Veel mensen verliezen hun gezonde verstand als ze geld/iets anders kunnen krijgen en denken baadt het niet dan schaadt het niet.
Link naar reactie
Deze ontving ik laatst nog... Is al wat jaartjes oud, was hem alweer vergeten... [quote:6dcce8a74a]Goeiedag, Ik kreeg dit mailtje dit is geen grapje!!!!! Goeiedag, Ik ben een jonge papa van 29 jaar. Mijn vrouw en ik hebben samen een schitterend leven gehad. We hebben een kind. Haar naam is Rachel en ze is 10 jaar. Onlangs heeft de dokter een hersenkanker in haar kleine lichaam gedetecteerd. Er is slechts 1 manier om haar te redden: een operatie. Spijtig genoeg hebben we niet voldoende geld om dit te betalen, AOL en DNET steunen ons. Het enige wat ze kunnen doen is het volgende : ik stuur u deze e-mail en u stuurt hem door naar andere personen . AOL zal deze e-mail volgen en tellen hoeveel personen hem ontvangen hebben. Elke persoon die deze e-mail opent en hem naar tenminste 3 personen doorstuurt , schenkt ons 32 eurocent. Alsjeblief , help ons. Neem de tijd om dit te lezen, want op een dag zal de muziek ophouden . Het leven is zo kort. Omdat je zo snel door het leven holt, mis je de helft van het plezier van je bestaan. Het leven is geen koers, je moet je levensritme vertragen . De tijd nemen om naar de muziek te luisteren alvorens het liedje ten einde is.. A.U.B. stuur dit door !!! zodat je een klein meisje steunt. A.U.B. stuur dit door naar iedereen die je kent... Het is de vraag van een klein meisje dat weldra deze wereld zal verlaten, omdat ze een slachtoffer is van een verschrikkelijke ziekte : KANKER. Bedankt voor de moeite, dit is geen kettingbrief, maar een keuze voor ieder van ons om een klein meisje, dat aan een serieuze en fatale vorm van kanker lijdt, te redden. Dit kleine meisje , dat slechts 6 maand meer te leven heeft, zou graag een brief sturen aan iedereen met de boodschap Om je leven zo vol mogelijk te beleven, want zij zal nooit afstuderen... Zij zal nooit trouwen, noch kind(eren) krijgen. Door dit bericht naar zoveel mogelijk personen te sturen, kan je haar en haar familie een beetje hoop geven. Iemand heeft deze brief naar 500 personen gestuurd!!! Ik weet dat je dit zeker naar 5-6 personen kan sturen. Een kleine inspanning... En ben je te egoistisch om 10-15 minuten van je tijd te spenderen om dit bericht naar enkele personen door te sturen, wel doen graag !!!!! Denk dan gewoon aan het feit dat dit JOU of je kind ook kan overvallen!!!!! Dank je, vernietig deze getuigenis niet, laat ze rondcirkelen. Johan Devadder Gentsestraat 7 9420 Erpe-Mere Tel. 053 80 77 07 >>>>>>>>>>STUUR HET DOOR EN LAAT ZIEN DAT JE OOK OM ANDEREN GEEFT<<<<<<<<<< [/quote:6dcce8a74a] 1e zoekresultaat op Google: [url=http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=g5hu7jde]"Johan Devadder uit Burst is al acht maanden het slachtoffer van kettingmail" (27/06/2006)[/url]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
heb ook zo'n brief gehad, een collega stuurde hem zelfs 2 maal naar mij. en wat ik gezien heb zijn het nogal wat mensen die erin zijn getrapt. regels en regels email adressen. maar bij mij ging toch een lampje branden. gelukkig kom stuit ik via deze site op exact dezelfde brief. :o greetings maurice megadeth rules
Link naar reactie
Wat wel een beetje jammer is is dat deze mailtjes nooit via de CC verstuurd worden. Dus als iemand zo'n mailtje naar mij stuurt en naar iemand anders die het wel weer doorstuurt staat mijn adres er wel in. Als het vervolgens bij een spammert terecht komt heeft die weer heel wat adresjes die hij kan spammen :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...