Ga naar inhoud

TNT-Post, houdt mijn pakketje in gijzeling!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik verwacht een pakketje uit de VS, maar sinds ruim een week wordt het door TNT-Post op hun depot vastgehouden en weigeren mij te vertellen per wanneer ik erover mag beschikken. Hoelang mag TNT-Post jouw pakketje in 'gijzeling' houden? Ze claimen gelden namens de douane te innen en halen voor zichzelf ook flink geld binnen. Volgens mijn ervaring worden mensen door TNT-Post flink uitgemolken! :evil:
Link naar reactie
Dat is het risico van buiten de EU iets bestellen. Je gaat gewoon flink betalen aan de postbode waarschijnlijk (afhankelijk wat je gekocht hebt) Volgende keer zorgen dat er *gift* en een lage waarde op staat... wil nog wel eens schelen ;) Ik weet uit ervaring dat het lang kan duren maar dan gewoon iets uit Zwitserland (is ook geen EU....) duurt dan ff lekker 10 dagen ofzo, daarna btw uitzondering geval aangevraagd aangezien het bedrijfsmatig is.
Link naar reactie
[quote:fdf97e3bea="Jax Dryke"]vreemd, toen de koers 1.6$ >> 1€ stond (vorig jaar zomer), heb ik iets van 130 laptops uit de VS gehaald in een periode van 9 weken. Nooit langer dan 2dgn na aankomst in NL op moeten wachten. Het waren laptops van tussen de 1800 en 7000 dollar.[/quote:fdf97e3bea] Doe maar duur :lol:
Link naar reactie
Vaak zijn bepaalde goederen slechts in/uit de VS te verkrijgen! Ook al worden dit soort van artikelen elders geproduceerd - zoals in China of zelfs in de EU! TNT-Post, durft telkens de klanten schaamteloos te benadelen: zaterdag de gehele dag op mijn pakketje thuis gewacht... Eens zien of ik komende dinsdag wel mijn bestelling mag ontvangen! Met een monopolie op zak kan TNT-Post zich wel van alles en nog iets permitteren!!! :evil: TrackTrace op zaterdag: De volgende gegevens zijn over uw zending gevonden: Statusinformatie Datum Locatie Zending opgehaald en in sorteerproces 10-04-2009 Amsterdam , intern transport pakketten Zending zit in afleverroute 11-04-2009 Amsterdam Zuidoost , pakkettendistributie Bestelling uitgesteld servicekader 11-04-2009 Amsterdam Zuidoost , pakkettendistributie Zending zit in afleverroute 11-04-2009 Amsterdam Zuidoost , pakkettendistributie
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:c6054f7688="maanvol"]http://www.recordergear.com/pd/diasonic/digital_voice_recorders-87/ddr-5300_diasonic_cd_quality_voice__tel_recorder__sd_card_slot-218.html[/quote:c6054f7688] ehm ... jij hebt echt niet goed rondgekeken .. deze dingen worden zowel bij de mediamarkt als de mediamarkt verkocht. BCC Hengelo, Enschede en Den Haag ben ik 100% zeker van (heb ik gewerkt).
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb een Samsung Blackjack II uit amerika besteld. het lag 3 weken in de douane. 2 weken om naar nederland te komen en daarna 3 weken in de douane. ik moest 70 EURO betalen op een produkt die hier niet verkrijgbaar is en ook nooit zal zijn. Ik snap het als je invoerrechten of belasting wat dan ook moet betalen als je hier de produkt ook kan krijgen om te voorkomen dat iedereen in amerika koopt en de bedrijven hier naar de klote gaan maar als ik hier de produkt niet kan kopen omdat de model gemaakt is voor de amerikaanse markt snap ik niet waarom ik belasting betaal over een produkt die hier niet bestaat ( of in andere EU landen)
Link naar reactie
Nou dat is niet echt moeilijk te bedenken lijkt mij. Er zal ongetwijfeld een Europees gefabriceerd product zijn dat lijkt op wat jij wil hebben. Mogelijk niet precies als wat je op het oog hebt, maar wel gelijkend. Als je nu dus die heffingen hoog maakt, zal voor een aantal kopers die drempel dusdanig hoog zijn, dat ze dan maar kiezen voor het Europeese product. In Amerika doen ze overigens het zelfde voor sommige producten uit Europa en in China doen ze het ook en eigenlijk dus overal. Dat heet protectionisme.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...