Ga naar inhoud

Betekenis van de Smilies


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik meen me te herinneren dat er in de FAQ van het oude phpBB 1.x forum de betekenissen van de smilies stond vermeld. Het ging om deze lijst. Ik heb er een back-up van bewaard. In deze post "Schakel smilies uit in dit bericht" gevinkt. En om de smilies te zien, in mijn volgende post "Schakel smilies uit in dit bericht" uitgevinkt. Invoer Emotie Plaatje :D Very Happy :-D Very Happy :grin: Very Happy :) Smile :-) Smile :smile: Smile :( Sad :-( Sad :sad: Sad :o Surprised :-o Surprised :eek: Surprised :-? Confused :???: Confused 8) Cool 8-) Cool :cool: Cool :lol: Laughing :x Mad :-x Mad :mad: Mad :P Razz :-P Razz :razz: Razz :oops: Embaressed :cry: Crying (very sad) :evil: Evil or Very Mad :roll: Rolling Eyes :wink: Wink ;) Wink ;-) Wink
Link naar reactie
"Schakel smilies uit in dit bericht" uitgevinkt. :D Very Happy :-D Very Happy :grin: Very Happy :) Smile :-) Smile :smile: Smile :( Sad :-( Sad :sad: Sad :o Surprised :-o Surprised :eek: Surprised :-? Confused :???: Confused 8) Cool 8-) Cool :cool: Cool :lol: Laughing :x Mad :-x Mad :mad: Mad :P Razz :-P Razz :razz: Razz :oops: Embaressed :cry: Crying (very sad) :evil: Evil or Very Mad :roll: Rolling Eyes :wink: Wink ;) Wink ;-) Wink In phpBB 2.x heb ik de betekenissen van de smilies niet meer terug kunnen vinden. Wellicht zijn deze weggelaten omdat deze in het Engels waren. Kunnen de betekenissen van de smilies weer terugkeren? Maar dan in het Nederlands. Dit omdat ik de indruk heb dat niet iedereen meer weet wanneer een bepaalde smilie gebruikt kan worden. Of de smilies zelfs gebruiken als punt aan het einde van elke zin.
Link naar reactie
Het gaat me niet om het aantal smilies. Hoewel er beter niet te veel smilies gebruikt kunnen worden in één bericht. Maar meer om de betekenissen ervan. Oorspronkelijk waren de smilies toch bedoelt als aanvulling. Dit omdat je zonder smilies niet zou kunnen zien dat een zin bijvoorbeeld minder serieus is bedoeld. Een zin zonder smilie zou dus harder kunnen overkomen, dan is bedoelt.
Link naar reactie
Hm, maar op google zijn ook weer meerdere smiley hyperlinks. Waaronder ook deze http://www.vonscheven.net/emoticons.asp En wat daarin staat is het probleem [quote:f779d1992e]Er bestaat geen officieel woordenboek voor tekst-emoticons, dus de interpretatie die aan de emoticons wordt gegeven kan van persoon tot persoon verschillen.[/quote:f779d1992e]
Link naar reactie
Wel dat geldt ook voor normaal geschreven Nederlands.... het hangt nl af van de context waarin het geplaatst is.... en het is vaak zo dat die context niet altijd zeer scherp is waardoor de zin voor meerdere betekenissen uitlegbaar is... en dat lijkt sterk op.... "dus de interpretatie die aan de emoticons wordt gegeven kan van persoon tot persoon verschillen"....... :roll:
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:168bd4a2a8="El Barkhuysen"]Het zijn eigenlijk ook geen smilies, maar 'emoticons' en ze duiden dus een emotionele context van een stukje tekst aan. [/quote:168bd4a2a8] Ik noemde het alleen smilies, omdat dat zo wordt genoemd op het computer!totaal forum. Maar wellicht heb je gelijk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Emoticon Hoewel niet alles overeenkomt, met de mogelijkheden van dit forum.
Link naar reactie
[quote:8866082fc9="wessma"]Dit... Gaat.. Nergens.. Over..[/quote:8866082fc9] Om eerlijk te zijn vind ik dit wel interessant. Men communiceert steeds meer via SMS, MSN of fora. Op die manier kan er snel ruis ontstaan in een 'gesprek' en heb je die emoticons toch wel nodig. Heb je enig idee hoe belangrijk non-verbale communicatie is? Dit is de enige manier om dat non-verbale toch weer te geven!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...