Ga naar inhoud

Waterkoker ontkalken ervaringen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou willen vragen welke ervaringen men hier heeft, met het ontkalken van een waterkoker. De zoekwoorden [code:1:18e45b50d6] waterkoker ontkalken [/code:1:18e45b50d6] in google levert onder andere deze twee links op 1. http://www.tefal.nl/tefal/services/faqs.asp?category_id=400&dept_id=430#q8 2. http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Ontkalken In de eerste link staat: U dient de azijnoplossing niet aan de kook te brengen. De werking van de azijn is in dat geval namelijk te agressief. Ook de geur van de azijn wordt sterker en zal in uw waterkoker achterblijven. Daarentegen in de tweede link staat: "koffiezetapparaat: scheut azijn erin, aanlengen met water en koken maar!" Ook staat daar: "Citroensap werkt iets sneller en is ook niet vervelend als er iets achter blijft in de thee." Dus hoe zijn de ervaringen van ontkalken met azijn en citroensap? Met of zonder koken. En hoe regelmatig? Omdat dit laatste afhankelijk is van de [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterhardheid]waterhardheid,[/url] geldt deze vraag voor provincie Noord Holland. [quote:18e45b50d6="Wikipedia"] Bijvoorbeeld de waterleidingbedrijven Waternet (Amsterdam e.o.) en PWN (de rest van de provincie Noord Holland) leveren drinkwater met een constante hardheid van 8,4 dH.[/quote:18e45b50d6] Ik heb overigens geen Tefal waterkoker. Maar een Tomado en Philips. Echter ik neem aan dat de wijze van ontkalken, niet afhankelijk is van het merk waterkoker. Die Tomado heb ik zojuist proberen te ontkalken, maar heb daarmee waarschijnlijk te lang mee gewacht. Ik heb het zowel zonder als met koken van een azijn/water oplossing geprobeerd. Ik krijg niet alle kalk weg. Ook niet met de afwasborstel. Ik laat 'm dus nog wat langer inweken. Ontkalken met citroensap probeer ik ook nog wel.
Link naar reactie
je heb in het algemeen twee type waterkoker . de wat duurdere met een bodem afdekplaat . en de goedkope waar het element regelrecht met het water in contact komt . om een goedkope koker te ontkalken . kan je bij elke supermarkt van die zakjes ontkalken kopen . maar dat tast ook op den duur het element aan en dan is het boem sluiting . mijn advies is dan ook . koop een goede w koker van een goed merk . is wel wat duurder maar gaat ook langer mee .. en ja A-Dam Beverwijk is een klein stukje . misschien eens een zaterdag/zondag naar de zwarte markt .
Link naar reactie
[quote:9c6409c207="020"]duurdere met een bodem afdekplaat [/quote:9c6409c207] Bijvoorbeeld deze [url=http://www.kieskeurig.nl/product/2E73FF7C13BF0268C12571E7005058FE.htm#]Tefal BI 7125.[/url] De aanschaf van deze of een vergelijkbare waterkoker, valt inderdaad te overwegen. [quote:9c6409c207="gerben"]Haal even een fles snelontkalker bij de supermarkt.[/quote:9c6409c207] Heb je er dan zelf ervaring mee? Of ze die bij de supermarkt in de buurt verkopen, weet ik niet. Ik zal er eens op letten. Volgens google met de zoekwoorden [code:1:9c6409c207] fles snelontkalker [/code:1:9c6409c207] lijkt het me wel duurder dan azijn. En is dat dan anders/beter dan wat 020 zegt [quote:9c6409c207="020"] kan je bij elke supermarkt van die zakjes ontkalken kopen [/quote:9c6409c207]
Link naar reactie
Ik gebruik het spul voor mijn espresso apparaat. Dat is van binnen allemaal aluminium, dus ook gevoelig. En daar werkt het perfect in. Nooit problemen mee gehad, en het apparaat is intussen een jaar of tien oud. In de supermarkt zijn het witte flessen van een halve liter, merk crofty of dubro. De fles die ik nu heb staan, is "dubro apparaten-ontkalker". Ik zou zeggen, probeer beide methoden eens uit. Ik weet niet welke methode beter is, maar dit spul bevalt mij gewoon goed.
Link naar reactie
[quote:cc0fa0af0a="gerben"]crofty of dubro[/quote:cc0fa0af0a] Als ik deze twee merken in google zet, dan lijkt het erop dat Crofty een wasmachine-ontkalker is. Dan zal ik het dus proberen met Dubro Apparaten Ontkalker. Ik zie googlend dat deze onder ander verkrijgbaar is bij de [url=http://drogisterij.net/Dubro_apparaten_ontkalker/P/781859?Drogisterij_Session=d16ceeb1646ec3269f6fd95e83ffe619]drogisterij.[/url] En daar staat [quote:cc0fa0af0a] Dubro Apparatenontkalker verwijdert kalkaanslag 20 keer sneller dan azijn. Bij regelmatig gebruik verlengt u de levensduur van uw apparaten. Ook goedgekeurd voor alle padkoffiezetapparaten.[/quote:cc0fa0af0a] Dan zal het ook wel goedgekeurd zijn voor waterkokers. Ik zal aanstaande zaterdag, als ik weer naar de supermarkt ga, checken of ze dat daar ook verkopen. In ieder geval, iedereen bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Crofty maakt meer van dergelijke spullen, is niet speciaal voor een type product. Ik heb eenzelfde ontkalker als die van dubro gehad, ook speciaal voor koffiezetapparaten, stoomstrijkijzers, etc. Als je echt agressief spul wilt hebben, dan is er nog anticalcit. Is speciaal voor volgekoekte warmwaterkranen en zo. :-) Nog even op de dubro fles gekeken, waterkokers worden apart genoemd in de gebruiksaanwijzing.
Link naar reactie
[quote:9d3b685219="gerben"]Azijn is niet zuur genoeg....[/quote:9d3b685219] Dat ligt maar net aan hoe erg de kalk is en hoe 'vlug' het schoon moet zijn. Als je al echt een dikke laag kalk kunt zien dan zal het inderdaad te laat zijn, maar anders is een nachtje met azijn voor mijn waterkoker goed genoeg om het schoon te krijgen. Een ander voordeel is dat je nauwelijks hoeft na te spoelen, omdat het hoogstens 'vies' water oplevert. Bij die ontkalkers zou ik dat niet durven te doen zonder een grondige poetsbeurt.
Link naar reactie
Ik ben vandaag bij de plaatselijke supermarkt geweest. Ik kon daar bij de andere ontkalkers die Dubro Apparaten Ontkalker, niet vinden. Op die andere ontkalkers staat een groot kruis. Op Antikal staat onder andere dat deze niet te gebruiken is op plastieken waterkokers. Bij een plaatselijke drogisterij verkochten ze die Dubro Apparaten Ontkalker ook niet. Ik heb dus maar weer een fles natuur azijn gehaald. En bij nader inzien volg ik het advies van 020 op. Waarschijnlijk schaf ik [url=http://www.kieskeurig.nl/product/7C599359C2F36E58C12571A000490D61.htm]deze waterkoker[/url] aan. Tenzij iemand een goede reden weet om deze niet aan te schaffen. Deze komt goed uit de reviews. Alleen staat daarin [quote:5304a981b1]Dat hij heet wordt is logisch bij een RVS. Dan kan je beter een plastic versie kopen.[/quote:5304a981b1] Maar dat zou toch geen probleem moeten zijn.
Link naar reactie
het is eigenlijk alle waarden naar zijn geld . een wat goedkopere wk heeft geen afdek plaat . dus hel element komt rechtstreeks in contant met water . en ja A-Dam water is hard . ik heb een tijd in de bijlmer gewoond . als je s avonds een glas met water op het nacht kastje had staan . kon je s morgens aan de kalk ringen zien hoe snel het water verdampte . moet wel goed voor je botten zijn :lol: :lol:
Link naar reactie
[quote:235423a018="jolo"]Ik ben vandaag bij de plaatselijke supermarkt geweest. Ik kon daar bij de andere ontkalkers die Dubro Apparaten Ontkalker, niet vinden. Op die andere ontkalkers staat een groot kruis. ... [/quote:235423a018] natuurlijk ... het is chemische troep die niet geschikt is voor consumptie. ;) Aangezien kalk gewoon met 'zuur' verwijderd kan worden is een natuurlijk zuur zoals azijn goed genoeg. [quote:235423a018] En bij nader inzien volg ik het advies van 020 op. Waarschijnlijk schaf ik [url=http://www.kieskeurig.nl/product/7C599359C2F36E58C12571A000490D61.htm]deze waterkoker[/url] aan. Tenzij iemand een goede reden weet om deze niet aan te schaffen. Deze komt goed uit de reviews. Alleen staat daarin ... Maar dat zou toch geen probleem moeten zijn.[/quote:235423a018] tja ... het ding moet kokend water bevatten. Nogal logisch dat het gloeiend heet wordt ;) Eigenlijk hoef je op twee dingen te letten : = is ie echt goed gekeurd door Kema e.d. ? (en dus geen 'chinese' troep die levensgevaarlijk is zoals laatst op een reportage op de duitse tv was te zien). Met 'normaal' merk zoals Tefal zit dat wel goed. = is het een los element of is het een bodem die warm wordt ? Dat laatste is makkelijk bij het schoonmaken.
Link naar reactie
[quote:0290c10832="020"]je heb in het algemeen twee type waterkoker . de wat duurdere met een bodem afdekplaat . en de goedkope waar het element regelrecht met het water in contact komt . om een goedkope koker te ontkalken . kan je bij elke supermarkt van die zakjes ontkalken kopen . maar dat tast ook op den duur het element aan en dan is het boem sluiting . mijn advies is dan ook . koop een goede w koker van een goed merk . is wel wat duurder maar gaat ook langer mee .. en ja A-Dam Beverwijk is een klein stukje . misschien eens een zaterdag/zondag naar de zwarte markt .[/quote:0290c10832] waarom denkt iedereen 'beverwijk is de zwarte markt' :evil: ik woon daar en je ikan ook heus eens op de breestraat kijken of de nieuwe bcc vlakbij de woon plaza
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...