Ga naar inhoud

SPAM, de nieuwe economie?


anoniem

Aanbevolen berichten

[url=http://www.nu.nl/news/1123979/50/Spamgolf_veroorzaakt_run_op_aandelen.html]Leesmij[/url]. Het is een spammer gelukt om de beurs van Frankfurt [geen kleintje] te manipuleren. [toch iig de koers van dat aandeel] Ik ben geen economisch wonder, maar hier schrik ik behoorlijk van. Excuses dat ik vanaf pofje even crosspost, maar vond het wel de moeite waard om te melden hier. Nu gaat het om een klein bedrijfje, maar what's next?
Link naar reactie
China niet... maar hun beurs wel, plenty artikelen over te vinden: http://www.cashtoday.nl/t-8/d_homepage?item_id=1180001807&type=8&back=1&page=/p-content/homepage Fluctuaties daar zijn redelijk bizar voor westerse standaard, maar chinezen zijn dol op gokken, en het lijkt bij hen meer op dat dan op aandelenhandel (nou vind ik het westerse gedoe ook maar gaar, er land een vlinder op een boortoren en alles zakt met een procent) Het kan heel vreemd gaan...
Link naar reactie
[quote:096ed364f8="Phrea"]Ik heb er nog nooit van gehoord dat spam daadwerkelijk invloed op een aandeel/beurs heeft gehad.[/quote:096ed364f8] Je moet onderscheid maken tussen de 'beurs' als geheel en de koers van een vrij klein aandeel. Het grootste deel van 's werelds aandelenkapitaal is in handen van grote, intelligente investeerders. Die trekken zich niets aan van spam. Dus het effect daarvan zal altijd beperkt blijven tot kleine aandelen.
Link naar reactie
dit vindt al vele jaren plaats. je moet het zo zien dat die aandelen 1 cent waard zijn, als vervolgens 100.000 mensen zo een aandeel kopen voor 2, 3 of 4 cent de bedenkers van dit 'geintje' dik en dik winst maken. Inmiddels worden op diverse beursen wereldwijd maatregelen genomen om deze 'pennystock' zoals ze genoemd worden te weren van de beurs.
Link naar reactie
Apple kan er ondertussen van meepraten ... die weten hoe gevoelig een aandeel kan zijn voor 'slecht' nieuws. Zeker als het van hunzelf lijkt te komen ... (in hun geval een 'gerucht' dat de iPhone werd uitgesteld). Ik meen dat er al eens een 'onderzoek' is geweest dat liet zien dat een aap meer winst wist te behalen als een stel 'professionele' handelaars. Wat mij betreft iig genoeg bewijs dat je niet met dat soort spul moet gaan spelen tenzij je het geld al bij voorbaat kunt missen (dus niet met je hypotheek of pensioen gokken ook al klinkt het nog zo zeker). Ze doen er alles aan om alle negatieve gevolgen te verstoppen (zoals met 'voorbeeldpercentages' van 6-8% te rekenen en never nooit negatieve resultaten te tonen tenzij je echt om een worst-case scenario vraagt) Ik zou zeker niet vertrouwen op die 'intelligente' beheerders. Dat zijn ook maar mensen. En de diverse aandelen-schandalen hebben toch aardig duidelijk gemaakt dat je echt niet moet denken dat zulke mensen ook maar enige zekerheid bieden. Eigenlijk is hun 'grootste' voordeel het feit dat ze sneller mogen/kunnen bieden dan een 'normale' sterveling, maar daar ligt tevens het grootste probleem ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...