Ga naar inhoud

"Vermist" "Opsporing Verzocht"....


anoniem

Aanbevolen berichten

Net was weer Opsporing Verzocht op de TeeVee. Wat ik nou niet begrijp. Hoe kan iemand gewoon ineens van de aardbodem verdwijnen ? We hebben tegenwoordig toch bijna allemaal een GSM... die werkt toch volgens het "cell" principe ? Kun je dan niet kijken in welke cel het mobieltje zich de laatste keer bevonden heeft, zodat je daar eens gerichter kunt gaan zoeken ? Of zie ik dit helemaal vekeerd... kwam net toevallig in me op. Freek
Link naar reactie
Ja ,je gsm kun je volgens mij heel precies uitpijlen ,als je minimaal 3 masten heb in de buurt ,op mischien 10 meter precies. Maar die criminelen zijn ook niet dom ,gaat mischien paar keer fout dat ze opgespoord worden ,daarna laten ze die mobiel ook gewoon op een andere plaats leggen als ze stappen gaan zetten richting een bank of tankstation :wink:
Link naar reactie
Dude, het kan, geloof me, ik heb er persoonlijke ervaring mee. Opsporing Verzocht [HEEL ander soort programma] is zeker een goed programma, en daar is het resultaat ook meestal naar. ...maar 'vermist' [waar ik directe ervaring mee heb] gaat ECHT puur voor de kijkcijfertjes, het tranentrekgehalte en onderbuikgevoelens. Ik ben een hele tijd lastiggevallen door die redactie omdat ze mij 'wilden vinden' [lees: op tv krijgen]. Ik heb erg veel moeite moeten doen om ze van het feit te overtuigen dat ik niet echt 'vermist' was, en dat het diegene die mij zocht vooral ging om de publiciteit imho. OV = OK! Vermist = bagger.
Link naar reactie
Diezelfde ambtenaren die een usb-stickje met 'geheime'/belangrijke informatie 'kwijt raken' zeker ? :lol: // --- Maar toch ... ik ken genoeg mensen die niet 24/7 hun mobieltje bij zich hebben. Dus laat staan dat het ding aan staat als ze het mee hebben. Of mag je niet meer onbereikbaar zijn tegenwoordig ? En dan nog ... is het niet zo dat justitie eerst toestemming moet hebben om uberhaupt die tracering te mogen gebruiken ? Zelfs de 112 heeft pas sinds kort officieel de mogelijkheid om iemand te lokaliseren mbv zijn mobiel. Daarvoor *konden* ze het wel, maar deed men het niet om er zeker van te zijn dat men niet 'voor de grap' belt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...