anoniem Geplaatst: 10 april 2007 Delen Geplaatst: 10 april 2007 Net was weer Opsporing Verzocht op de TeeVee. Wat ik nou niet begrijp. Hoe kan iemand gewoon ineens van de aardbodem verdwijnen ? We hebben tegenwoordig toch bijna allemaal een GSM... die werkt toch volgens het "cell" principe ? Kun je dan niet kijken in welke cel het mobieltje zich de laatste keer bevonden heeft, zodat je daar eens gerichter kunt gaan zoeken ? Of zie ik dit helemaal vekeerd... kwam net toevallig in me op. Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Ja ,je gsm kun je volgens mij heel precies uitpijlen ,als je minimaal 3 masten heb in de buurt ,op mischien 10 meter precies. Maar die criminelen zijn ook niet dom ,gaat mischien paar keer fout dat ze opgespoord worden ,daarna laten ze die mobiel ook gewoon op een andere plaats leggen als ze stappen gaan zetten richting een bank of tankstation :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Dude, het kan, geloof me, ik heb er persoonlijke ervaring mee. Opsporing Verzocht [HEEL ander soort programma] is zeker een goed programma, en daar is het resultaat ook meestal naar. ...maar 'vermist' [waar ik directe ervaring mee heb] gaat ECHT puur voor de kijkcijfertjes, het tranentrekgehalte en onderbuikgevoelens. Ik ben een hele tijd lastiggevallen door die redactie omdat ze mij 'wilden vinden' [lees: op tv krijgen]. Ik heb erg veel moeite moeten doen om ze van het feit te overtuigen dat ik niet echt 'vermist' was, en dat het diegene die mij zocht vooral ging om de publiciteit imho. OV = OK! Vermist = bagger. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Aha, kijk... zat ik er toch niet ver naast. Maar goed, stel zo'n meisje, als Cassandra die waarschijnlijk ontvoerd/vermoord is, haar GSM bij zich heeft de hele tijd, op stil, bij zich heeft. Dan kunnen ze toch even tjecken waar ze zich bevindt, of niet soms ? Niet geschoten is altijd mis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Maar goed, wat jij zegt is natuurlijk _pure_ onzin. Mobieltjes zullen altijd worden afgepakt als je een niet compleet retarded ontvoerder bent. Ook raken die dingen na een week op, etc etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 Na, tis maar wat je onder _pure_ onzin verstaat. Je kunt het altijd proberen, en ja je moet idd wel op tijd zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 En jij denkt dat opsporrings beambten/agenten ook niet helemaal weten wat ze doen ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 Diezelfde ambtenaren die een usb-stickje met 'geheime'/belangrijke informatie 'kwijt raken' zeker ? :lol: // --- Maar toch ... ik ken genoeg mensen die niet 24/7 hun mobieltje bij zich hebben. Dus laat staan dat het ding aan staat als ze het mee hebben. Of mag je niet meer onbereikbaar zijn tegenwoordig ? En dan nog ... is het niet zo dat justitie eerst toestemming moet hebben om uberhaupt die tracering te mogen gebruiken ? Zelfs de 112 heeft pas sinds kort officieel de mogelijkheid om iemand te lokaliseren mbv zijn mobiel. Daarvoor *konden* ze het wel, maar deed men het niet om er zeker van te zijn dat men niet 'voor de grap' belt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 [quote:9a466c7a48="JaFO"]Diezelfde ambtenaren die een usb-stickje met 'geheime'/belangrijke informatie 'kwijt raken' zeker ? :lol:[/quote:9a466c7a48] Jaja alsof jij nooit wat hebt laten liggen ergens ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2007 [quote:d104881f58="Vandread"]En jij denkt dat opsporrings beambten/agenten ook niet helemaal weten wat ze doen ;)[/quote:d104881f58] Nee, maar ik denk dat het vast iets te maken heeft met privacy overweging dinges apparaat bescherming e.d. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen