Ga naar inhoud

Firewire vervangen


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal Mijn nieuwe computer heeft geen firewire meer, en een kaart inbouwen gaat ook niet. Omdat het een All-in-One is, daarom is er geen plaats voor zo'n kaart. Ik heb net zo lang gezocht dat ik een kabel gevonden heb, met aan één kaart een (mini) firwire ingang en aan de andere kant een USB aansluiting. Alléén de kabel werkt niet, ik weet niet of er ook nog programmatuur bij hoort. Wie weet dé oplossing? Mvg Jan Filarski :oops: :oops:
Link naar reactie
Die kabel is nep en potentieel een gevaar voor de apparatuur die je er op aan sluit en winkels die dergelijke kabels verkopen en zelfs de indruk wekken dat dit ooit zou kunnen werken met "de juiste usb drivers" zouden moeten worden aangegeven bij de voedsel en waren autoriteit wegens misleiding/bedrog. usb en firewire zijn 2 totaal verschillende protocollen die je niet even met een verloopje aan elkaar kunt plakken, de 2 hebben om te beginnen verschillende spanningen en het is zelfs niet ondenkbaar dat als je ze met elkaar verbind dat 1 van de 2 het loodje legt. Ik las ooit een leuke analogie: het feit dat je een gasfornuis met een verloopje kunt aansluiten op de waterleiding wil niet zeggen dat je dan kunt koken op water. Er is geen verloop oplossing , voor het aansluiten van een firewire apparaat heb je een firewire poort nodig. Als het om een video firewire aansluiting gaat dan is er wel een (kostbare) oplossing in de vorm van een video editing box zoals de Pinnacle moviebox usb, dat is een electronisch apparaat met software welke aan de invoer zijde de meeste video aansluiting heeft die er zijn en de signalen omzet naar een eigen usb output waarover de video naar de pc word gestuurd. De video word in dat proces uit gepakt en weer opnieuw ingepakt, er is in dat proces dus enig verlies en de heilige 1:1 kopie van firewire gaat zo dus verloren. Het apparaat is ook nog eens niet goedkoop, je kunt op marktplaats voor een paar tientjes zeer waarschijnlijk beter een oude pc kopen waar firewire in zit of met een kaartje kan worden toegevoegd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...