Ga naar inhoud

hoe krijg ik het op de dvd ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een bestand gedownload (VOB) en dit met behulp van dvd-director omgezet naar een mpeg bestand en als zodanig opgeslagen. Omdat er geen ondertitels op het bestand staan heb ik deze als een srt bestand binnengehaald. Hoe krijg is deze beide bestanden op een dvd of hoe kan ik die opslaan als een bestand zodat ik via de pc kan streamen naar de tv ? groet Ferry
Link naar reactie
Bij het maken van een dvd heb je twee opties: of je maakt er een dvd-video van of een data dvd. In het eerste geval heb je zogenaamde 'dvd authoring' software nodig, in het tweede geval volstaat elk brandprogramma dat data op een dvd kan branden. Je kunt ook zonder het maken van een dvd er mee werken: je tv heeft mogelijk een mediaspeler aan boord die de bestanden kan lezen; kies je het video bestand en heb je het ondertitel bestand in dezelfde map staan met dezelfde naam (maar natuurlijk andere extensie), dan speelt de tv mogelijk het video bestand af en neemt de ondertiteling mee. Werkt dat niet, doordat de tv het ondertitel bestand niet opmerkt en meeneemt, dan heb je of een mediaspeler nodig die dat wel doet of je moet met software de ondertiteling in het videobestand zetten (het zogenaamde: hardcoden).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...