anoniem Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Ik heb een bestand gedownload (VOB) en dit met behulp van dvd-director omgezet naar een mpeg bestand en als zodanig opgeslagen. Omdat er geen ondertitels op het bestand staan heb ik deze als een srt bestand binnengehaald. Hoe krijg is deze beide bestanden op een dvd of hoe kan ik die opslaan als een bestand zodat ik via de pc kan streamen naar de tv ? groet Ferry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Bij het maken van een dvd heb je twee opties: of je maakt er een dvd-video van of een data dvd. In het eerste geval heb je zogenaamde 'dvd authoring' software nodig, in het tweede geval volstaat elk brandprogramma dat data op een dvd kan branden. Je kunt ook zonder het maken van een dvd er mee werken: je tv heeft mogelijk een mediaspeler aan boord die de bestanden kan lezen; kies je het video bestand en heb je het ondertitel bestand in dezelfde map staan met dezelfde naam (maar natuurlijk andere extensie), dan speelt de tv mogelijk het video bestand af en neemt de ondertiteling mee. Werkt dat niet, doordat de tv het ondertitel bestand niet opmerkt en meeneemt, dan heb je of een mediaspeler nodig die dat wel doet of je moet met software de ondertiteling in het videobestand zetten (het zogenaamde: hardcoden). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Meest eenvoudige manier is met Freemake Videoconvertor http://www.freemake.com/free_video_converter/ Kies b.v. voor Dvd maken en ondertiteling toevoegen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen